Varulv [USCSS Wrnu] Runda 3

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Jag tittade på mitt api såhär: https://werewolf.florin.nu/Werewolf/GetCustomVotes?threadId=79202&attributes=Kryostas&attributes=Undersöka&attributes=Eldkastare

Jag ser att felet ligger i Vimes som skrivit fel i sin röst på Sidd. Jag är osäker på hur fjodorsenuba har dömt det men kollar du scriptet är det 5-1-1, räknar man med Vimes röst så är det 4-2-1. Jag kan inte svara för hur Basse har tolkat det. Men jag finner det väldigt märkligt att du röstar ut någon och sen direkt säger att han är dubbelgrön bara för att han röstar på sig själv, vi ska tänka på att i det här spelet har man chans att vinna om man blir "utröstad", iaf vad jag vet. Har vi något som tyder på att onda företagsforskare/infekterade/ulvar/scummisar inte vill bli nedfrysta? För senast jag tittade på vad folk gissar i början så är det troligaste att alla vill bli nerfrysta för att undkomma. Så för mig är det inte grönande eller rödande.
Jag har frågat förr om hur skriptet ska användas för jag förstår inte och därmed använder det inte.
Nu har ju Basse svårt att svara men jag tror han (med flera) också kollade på Hellzons sammanräkning och utgick från att det stämmer.
I och med att det är flera omröstningar samtidigt så är det ett jäkla bök att hålla rätt statistik, jag tappar totalen rätt snabbt och kollar endast lite mer riktat hur enskilda röstat för att argumentera.

Jag kan ha fel här å i så fall kan jag självklart backa i den här frågan: om Basse är med ond agenda kanske han hoppar ner i frysen utan fullbordat uppdrag och hoppas att vi ändå röstar ner en sjuk senare. @Basenanji är ”wild” spel. (Dock ovanligt nedtonad denna gång)

Jag har lagt upp mkt annat att fundera på @Martin3 som du måste genomlysa.
Du är nämeligen en jag grönat pga att du varit i rum som attackerats.
Så du är liksom en av dem som i mina ögon ska sätta stopp för sabotörer.
Kolla igenom
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Jättefint Sidd. Vad hände i labbet under natten?
Jättefint mer konkret tack…?

Du brukar väl vara lite mer analyserande i framförande av skriven text.
Visst är det lätt att analysera Xyas eller?
Med mera.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Jag har lagt upp mkt annat att fundera på @Martin3 som du måste genomlysa.
Du är nämeligen en jag grönat pga att du varit i rum som attackerats.
Så du är liksom en av dem som i mina ögon ska sätta stopp för sabotörer.
Kolla igenom
Jag har titta på dina spoiler-grejer.
1:
Jag tror inte vi är klara när vi lyckats rösta ut scummet. Jag tror att vi är klara när syret tar slut, eller när xenomorfen och infekterade är utrotade, eller när ingen av oss är kvar på skeppet. Det skulle vara väldigt lite alien-tematiskt enligt min begränsade förståelse av alien-filmerna att spelet är slut när bad guys röstats ut.

Så oavsett om vi tror att vi lyckats rösta ut scummet redan så tror jag att om man vill vinna så behöver man bli skickad i kryostasen.

2:
Min känsla är att vi har minst en sabotör men jag tror framförallt att vi utöver det har ett aktivt motstånd i Empi som styr Xenomorfen och har en egen agenda.

3:
Har jag redan berört, för mig är Impetigos move mycket märkligare än Basses. Impetigos move tyder på att han av någon anledning ville ner i kryostasen tidigt, kanske hade han något sådant uppdrag för han hade av någon anledning valt kommandobryggan direkt för att få extra röster istället för att till exempel hjälpa till i maskinrummet, han har således bara gjort egoistiska handlingar och hade troligtvis den här planen tidigt. Stövelkatten försökte också skruva ner sig i kryostasen tidigt men misslyckades. Sidd får jag som vanligt inte grepp på och jag har försökt släppa dig som röd men de senaste påståendena samt att du håller inne med information som jag inte kan förstå varför en "bybo" skulle hålla inne med gör att jag börjar tro att du är röd. Åh andra sidan skapar du debatt men just nu snärjer du in dig i saker.

4:
Nattmord, vi hade inget nattmord i natt vad jag kan se så är det en förmåga så har den ju något slags krav på sig. Kanske var Basse röd och kunde utföra nattmord (och gjorde så på Empi) och därför inte kunde utföra det då han blev utröstad men det kan också vara att det är någon slags fördröjd mekanik då via infektion. Dock tycker jag det tyder på just nu är att Empi blev infketerad tidigare och att någon kommer "poppa" ikväll istället då det gått två nätter, så då är frågan vem det skulle kunna vara, jag hoppas ju att det inte kan ske i ett rum där vi varit flera som hållt vakt åt varandra utan att vi skulle veta om det men det är ju ingen garanti. Jag hävdar ändå att infektionen troligtvis sker på dom som är själva, snarare än dom som är i grupp. Vi skyddade ju oss iaf i maskinrummet när facehuggern dök upp där.

Kan du förklara varför du inte vill släppa på informationen eller kommer det i sig också ge sabotörerna för mycket information?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Jag har titta på dina spoiler-grejer.
1:
Jag tror inte vi är klara när vi lyckats rösta ut scummet. Jag tror att vi är klara när syret tar slut, eller när xenomorfen och infekterade är utrotade, eller när ingen av oss är kvar på skeppet. Det skulle vara väldigt lite alien-tematiskt enligt min begränsade förståelse av alien-filmerna att spelet är slut när bad guys röstats ut.

Så oavsett om vi tror att vi lyckats rösta ut scummet redan så tror jag att om man vill vinna så behöver man bli skickad i kryostasen.

2:
Min känsla är att vi har minst en sabotör men jag tror framförallt att vi utöver det har ett aktivt motstånd i Empi som styr Xenomorfen och har en egen agenda.

3:
Har jag redan berört, för mig är Impetigos move mycket märkligare än Basses. Impetigos move tyder på att han av någon anledning ville ner i kryostasen tidigt, kanske hade han något sådant uppdrag för han hade av någon anledning valt kommandobryggan direkt för att få extra röster istället för att till exempel hjälpa till i maskinrummet, han har således bara gjort egoistiska handlingar och hade troligtvis den här planen tidigt. Stövelkatten försökte också skruva ner sig i kryostasen tidigt men misslyckades. Sidd får jag som vanligt inte grepp på och jag har försökt släppa dig som röd men de senaste påståendena samt att du håller inne med information som jag inte kan förstå varför en "bybo" skulle hålla inne med gör att jag börjar tro att du är röd. Åh andra sidan skapar du debatt men just nu snärjer du in dig i saker.

4:
Nattmord, vi hade inget nattmord i natt vad jag kan se så är det en förmåga så har den ju något slags krav på sig. Kanske var Basse röd och kunde utföra nattmord (och gjorde så på Empi) och därför inte kunde utföra det då han blev utröstad men det kan också vara att det är någon slags fördröjd mekanik då via infektion. Dock tycker jag det tyder på just nu är att Empi blev infketerad tidigare och att någon kommer "poppa" ikväll istället då det gått två nätter, så då är frågan vem det skulle kunna vara, jag hoppas ju att det inte kan ske i ett rum där vi varit flera som hållt vakt åt varandra utan att vi skulle veta om det men det är ju ingen garanti. Jag hävdar ändå att infektionen troligtvis sker på dom som är själva, snarare än dom som är i grupp. Vi skyddade ju oss iaf i maskinrummet när facehuggern dök upp där.

Kan du förklara varför du inte vill släppa på informationen eller kommer det i sig också ge sabotörerna för mycket information?
1. Ok.

2. Det vore ju kul för Empi men har du nåt belägg för den ideen?

3. Jag tror Impetigo och möjligtvis Katten (vet inte hur seriöst röstningen på sig själv var) ville göra det enkelt för sig och uppnå sina goda vinstkrav. Det är överhuvudtaget klurigt det här med att rösta ut sig eller försöka rösta ut andra: då det är två olika mål med samma aktion. Eloge till @fjodorsenuba för den luriga situationen. Jag vill försöka kriga vidare för det spännande äventyrets skull.
Ibland skruvar jag onödigt till formuleringar med flit (fegt fly istället för undvika) och ibland gör jag misstag i tänket.
Att jag snärjer in mig i saker får jag bara försöka hantera men det tycker jag flera gör.

4. Ja fördröjd mekanik: facehugger planteras till ett rum och misslyckas kanske om eldkastaren är närvarande, rundan efter kan vi operera person som vi fattat är sjuk, görs inte det så dör den infekterade blodigt istället.
Du skriver att FaceHuggern infekterar folk som är själva.
Empi har väl inte stått själv?
Hur förklarar du det?
Nej - Facehuggern kan infekterar oavsett om personen är tillsammans med nån annan.
Jag anklagade också Basse i början då han varit tillsammans med Empi. Då jag tyckte det var konstigt att han inte sett nån facehugger-attack natten till R1 eller att Empi verkade sjuk. (Empi dog nästa natt)
Rundan efter var vi fler i det rum som attackerades av FaceHugger men den attacken upptäckte vi och avvärjde.
Situationerna är samma: FaceHugger attackerar rum.
Men utgången blev olika: Vi trodde ju att Basse ljög om Empis status och efter Stövelkattens påstående om att Basse joxat med ventilationen så blev han ännu mer misstänkt (även av mig).
Nu efter än natt av div viktiga händelser så har jag grönförklarat Basse vilket betyder att vi behöver rikta strålkastarljuset åt annat håll.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Det här med att kolla någon verkar ju riktigt hopplöst, först schabblar vi bort det i R1 och nu har xenomorfen effektivt pajat Labbet i två nätter. Jag tycker vi fortsätter frysa folk i skumhetsordning och så får väl infekterade sprängas innan de blir frysta.

Jag har redan skickat till fjodor att jag går till Maskinrummet.

Kryostas: @Sidd
Eldkastare: @Hellzon
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Det här med att kolla någon verkar ju riktigt hopplöst, först schabblar vi bort det i R1 och nu har xenomorfen effektivt pajat Labbet i två nätter. Jag tycker vi fortsätter frysa folk i skumhetsordning och så får väl infekterade sprängas innan de blir frysta.

Jag har redan skickat till fjodor att jag går till Maskinrummet.

Kryostas: @Sidd
Eldkastare: @Hellzon
Har du läst mina poster?
Du är en jag grönar pga att du blivit hotad av FaceHugger.
Tror du Sabotören skulle riskera gå till samma rum som attacken sker.
Tycker du det är ett bra argument.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jättefint mer konkret tack…?
Såhär skrev SL i startinlägget:
Datorn indikerar också att det är strömspikar från Labbet och när ni tittar in där så ser ni att Labbet är vänt upp och ner och det är klomärken på maskinen och skärmen är trasig. Ni ser även ventilationsgallret ligger på golvet och operationsbänken är kastad tvärs över rummet. Ni kommer behöva spendera hela denna runda med att städa upp Labbet och fixa maskinen. Maskinen visar inget resultat av undersökningen av Sidd.
Jag tänker att du ju spenderat en natt i labbet och borde kommentera det. Vad hände under natten?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Såhär skrev SL i startinlägget:


Jag tänker att du ju spenderat en natt i labbet och borde kommentera det. Vad hände under natten?
Det ska jag verkligen göra då det var en händelserik natt med många insikter.
Som jag skrivit så vill jag gärna liksom Martin gjort få respons på det jag skrivit i tråden hittills.
Du kan inte påstå att det är lite eller icke konstruktivt.
Håller du med i alla mina påståenden så fortsätt och hjälp till och lösa de sista pusselbitarna.
Du som slipad Varulvskonstruktör har ju ett maffigt spel här att sätta tänderna i.
Jag anar anledningen till att du ligger så lågt.

Gräv i det jag skrivit idag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Det är bra att du försöker vara konstruktiv, Sidd. Men det är svårt med en riktig genomlysning av spelet om vi inte får all information på bordet. Finns det någon anledning till att du inte berättar om Natten i Labbet™? Din redogörelse för vad som hände under natten är betydligt mer intressant för oss än spekulationer om spelupplägget. Så svårt att berätta kan det väl inte vara, eller? Städa bort den frågan nu, så kan vi gå vidare till annat.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Det här med att kolla någon verkar ju riktigt hopplöst, först schabblar vi bort det i R1 och nu har xenomorfen effektivt pajat Labbet i två nätter. Jag tycker vi fortsätter frysa folk i skumhetsordning och så får väl infekterade sprängas innan de blir frysta.

Jag har redan skickat till fjodor att jag går till Maskinrummet.

Kryostas: @Sidd
Eldkastare: @Hellzon
@fjodorsenuba har här lyckats med en speldesign-lycko-träff.
Rummen har olika viktiga användningsområden som vi vill använda oss av.
Sabotören riktar sitt försök till nattmord mot ett rum utan att veta vilka godingar som kommer att gå dit.

@Hellzon tänk ett varv extra på om du verkligen ska gå till det rum du öppet deklarerar.
Sabotören är extra intresserad.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Det är bra att du försöker vara konstruktiv, Sidd. Men det är svårt med en riktig genomlysning av spelet om vi inte får all information på bordet. Finns det någon anledning till att du inte berättar om Natten i Labbet™? Din redogörelse för vad som hände under natten är betydligt mer intressant för oss än spekulationer om spelupplägget. Så svårt att berätta kan det väl inte vara, eller? Städa bort den frågan nu, så kan vi gå vidare till annat.
Ja det är väl uppenbart nu för alla att jag vill reda ut hur det står till med hederligheten på de Tre Musketörerna: @Vimes @Xyas @Stövelkatten
Är det en ensamvarg, eller fler oberoende vargar som smyger omkring och attackerar oss med FaceHuggers.

Via mina poster vill jag få reaktioner, argument, utvecklingar, förklaringar och lösningar på blandade ideer jag radat upp.
Du vill inte kommentera, Xyas är osynlig och Katten säger Mjau.

Jag röstar gärna på nån av er.
Xyas: Asså att folk inte vill frysa ner Xyas som alltid totalt lågflyger är ett mysterium.
Vimes: jagar mig och verkar inte försöka egentligen
Stövelkatten: svårbedömd med försök till att rösta ner sig själv och siandet av Basse

Ni har hittills endast lagt korta självklarheter.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Sidd sniffar upp ett spår:
- Kolla hur folk har placerat sig med tanke på FaceHuggers-attacker.
- Vilka har hittills lyckats undvika attackerna.
Är inte bara nån tillfällighet vart sabotörer uppehåller sig.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
2. Det vore ju kul för Empi men har du nåt belägg för den ideen?
Jag har som jag nämnt några teorier. Om Basse infekterade Empi redan runda 1 så borde han inte ha sprängts runda 2 eftersom vi aldrig hade haft tid att både undersöka och operera honom på den tiden. Det få rmig att tro att Empi var infekterad från början och eftersom jag itne tror att fjodorsenuba byggt in en mekanik där en roll bara automatiskt förlorar så tror jag att Empi istället får agera xenomorf just nu dvs. att det redan var förutbestämt att Empi var xenomorf när spelet startade, möjligt att han inte visste det men att han var det tror jag väldigt starkt på. En till teori är ju att Empi bland det första han säger är att han vill gå och bli undersökt direkt eftersom han var i samma urm som Basse. Det får det att låta som att han haft vetskapen om infektionen men kanske inte när den skulle "poppa".

4. Ja fördröjd mekanik: facehugger planteras till ett rum och misslyckas kanske om eldkastaren är närvarande, rundan efter kan vi operera person som vi fattat är sjuk, görs inte det så dör den infekterade blodigt istället.
Du skriver att FaceHuggern infekterar folk som är själva.
Empi har väl inte stått själv?
Hur förklarar du det?
Nej - Facehuggern kan infekterar oavsett om personen är tillsammans med nån annan.
Jag anklagade också Basse i början då han varit tillsammans med Empi. Då jag tyckte det var konstigt att han inte sett nån facehugger-attack natten till R1 eller att Empi verkade sjuk. (Empi dog nästa natt)
Rundan efter var vi fler i det rum som attackerades av FaceHugger men den attacken upptäckte vi och avvärjde.
Situationerna är samma: FaceHugger attackerar rum.
Empi förklarar jag som innan, det var förutbestämt för att sätta igång spelet. Dessutom så verkar vi alla i rummet sett facehuggern så att vi första natten inte skulle sett när Empi blir infekterad är ju lite märkligt (det enda är väl om Basse infekterade Empi medan Empi sov men det faller återigen på 2 nätters logiken som jag inte riktigt kan släppa)

Men utgången blev olika: Vi trodde ju att Basse ljög om Empis status och efter Stövelkattens påstående om att Basse joxat med ventilationen så blev han ännu mer misstänkt (även av mig).
Nu efter än natt av div viktiga händelser så har jag grönförklarat Basse vilket betyder att vi behöver rikta strålkastarljuset åt annat håll.
Det är det här jag inte riktigt köper i ditt argument, du hittar jättemånga saker på Basse och sen så fort han är utsparkad så antar du att han är god bara för att han ville rösta ut sig själv något som vi redan angett är en möjlig förklaring till att han vill bli utröstad.

Eldkastare och Kryostas känns givna just nu, iaf fram tills du presenterar mer saker angående natten.

Eldkastare: @Hellzon
Kryostas: @Sidd
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jo, jag vet ju hur kommandobryggan fungerar. Det jag undrade över var om du inte var rädd att bli smittad av det Basse la i ventilationen.
Det kan ju säkert krypa var som helst.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Jag har som jag nämnt några teorier. Om Basse infekterade Empi redan runda 1 så borde han inte ha sprängts runda 2 eftersom vi aldrig hade haft tid att både undersöka och operera honom på den tiden. Det få rmig att tro att Empi var infekterad från början och eftersom jag itne tror att fjodorsenuba byggt in en mekanik där en roll bara automatiskt förlorar så tror jag att Empi istället får agera xenomorf just nu dvs. att det redan var förutbestämt att Empi var xenomorf när spelet startade, möjligt att han inte visste det men att han var det tror jag väldigt starkt på. En till teori är ju att Empi bland det första han säger är att han vill gå och bli undersökt direkt eftersom han var i samma urm som Basse. Det får det att låta som att han haft vetskapen om infektionen men kanske inte när den skulle "poppa".



Empi förklarar jag som innan, det var förutbestämt för att sätta igång spelet. Dessutom så verkar vi alla i rummet sett facehuggern så att vi första natten inte skulle sett när Empi blir infekterad är ju lite märkligt (det enda är väl om Basse infekterade Empi medan Empi sov men det faller återigen på 2 nätters logiken som jag inte riktigt kan släppa)



Det är det här jag inte riktigt köper i ditt argument, du hittar jättemånga saker på Basse och sen så fort han är utsparkad så antar du att han är god bara för att han ville rösta ut sig själv något som vi redan angett är en möjlig förklaring till att han vill bli utröstad.

Eldkastare och Kryostas känns givna just nu, iaf fram tills du presenterar mer saker angående natten.

Eldkastare: @Hellzon
Kryostas: @Sidd
Ja att Empi ville bli undersök är ju ett ok argument.
Dock kände vi väl många i R1 att det fanns risk att vi alla knatade runt med infektion och i alla fall jag ville kolla upp mig innan jag hoppade till kojs.
Vidare spekulerade vi ju friskt i om det var de som stod flera eller de som var själva som löpte större risk att bli attackerade av FaceHugger så det var ju inte det heller så konstigt att Empi sneglade misstänksamt på Basse.
De som ständigt argumenterat för att rösta ner folk i frysen UTAN att först undersöka tycker jag är suspekta: jag kan inte nog understryka att du @Martin3 och @Hellzon kollar upp folks ställingstagande i denna fråga (hej Vimes 😇)

Sen att det blivit olika utfall av FaceHugger-attackerna behöver redas ut.

Jag tror dock inte att Empi inte hade en chans från början men här famlar vi i mörkret.

Att jag jagar Basse i Varulvsspel är nog ömsesidig chargong vi byggt upp med tiden.
Karn är ju oftast tokigt härligt galen med kaosartade ideer som bjuder in till roligt spel👍
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Känns som du trollar nu, Sidd. Istället för att berätta vad som hände i labbet i natt vill du att vi ska ägna oss åt att fortsätta tugga spekulationer om spelupplägget. Vi kan absolut fortsätta att fundera över hur spelet är upplagt. Men det vore ju bra om vi får all relevant information först.

Vad hände i labbet? Svara på det så ska jag diskutera speldesign med dig sen.
 
Top