Varulv [USCSS Wrnu] Runda 3

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Ni går till nödskeppet och startar upp sekvensen för att sätta Basenanji i kryopodden. Han hoppar med egen kraft ner och verkar rätt lättad att få somna in i kryostas. Efter det så går ni med Sidd till labbet och lastar in honom i maskinen innan ni går iväg på era nattliga aktiviteter. Hellzon fortsätter att hålla i eldkastaren.

(Kryostas: Basenanji, Undersöka: Sidd, Eldkastare Hellzon).

Efter nattens händelser så möts ni återigen upp på kommandobryggan. Xyas hade stängt dörren men släpper in er så snart ni knackar på.

Brother-2 indikerar att ni nu har 2 dagar med syre kvar och att nödskeppet kommer kunna ta emot en ny att sätta i kryostas.
Ventileringen av Maskinrummet är genomförd och det går att vara i det rummet igen.
Datorn indikerar också att det är strömspikar från Labbet och när ni tittar in där så ser ni att Labbet är vänt upp och ner och det är klomärken på maskinen och skärmen är trasig. Ni ser även ventilationsgallret ligger på golvet och operationsbänken är kastad tvärs över rummet. Ni kommer behöva spendera hela denna runda med att städa upp Labbet och fixa maskinen. Maskinen visar inget resultat av undersökningen av Sidd.


Runda 3 avslutas den 12/5 kl 21:00 (obs kortare rundor nu för att stressa på lite)



Rummen på USCSS Wrnu:

Varje natt måste du välja att uppehålla dig i något av följande rum via PM:
1. Kommandobryggan, ger en extra röst nästa omröstning (inom en valfri kategori)
2. Labbet, här kommer den som undersöks uppehålla sig men kan inte göra något. Man kan operera en infekterad till frisk, dock ej den som undersöks nu, och max en per kväll (kräver att en opererar och en opereras).
3. Korridorerna, får välja ett rum som de kan titta in i och se vilka som är där under natten
4. Förrådet, fylla på eldkastaren.
5. Maskinrummet, förlänga syret med ytterligare en dag, max en dag per kväll.

Övriga rum och nödskeppet kan ni ej vara i.

Ni kommer får olika information beroende på vilka rum ni befunnit er under natten.
Om ni inte skickar in något så kommer det slumpas vilket rum ni går till.






Röstning:
Röster skrivs så här (gärna på egen rad eller post för extra tydlighet):

Kryostas: @fjodorsenuba
Undersöka: @fjodorsenuba
Eldkastare: @fjodorsenuba

Vid oavgjort på kryostas och undersökning så kommer de inte ske. Vid oavgjort med eldkastaren behåller den som senast hade den.


Status inför runda 3
@Sidd
@Vimes
@Basenanji - i nödskeppet (ute ur spel)
@Xyas
@Hellzon
@Impetigo - i nödskeppet (ute ur spel)
@Martin3
@Stövelkatten
@Empiricus - dödad av infektion
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jaha, vad hände här Sidd?

Alla får gärna claima rum, f.ö.

Jag var i korridoren tillsammans med en annan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Och Xyas får gärna redogöra för varför han gick upp på kommandobryggan trots ventilations-gate.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Alla får gärna claima rum, f.ö.
Jag och Martin3 gick till förrådet som planerat. Jag hörde en xenomorf vråla under natten men var inte säker på var, men det lär ju varit i Labbet.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Sidd kontemplerar över allts mening:
1:
Vi utgår ifrån att det finns passagerare med andra mål än vad vi vanliga hederliga har.
Och då menar jag inte Xenomorpher👍

Tror vi resan är slut så fort vi lyckas Kryostasa scum så det bara är snälla hederliga kvar?
Möjligtvis fortsätter det eller så skriver fjodor lite snyggt slut påt med att alla levande klarar sig eller kanske Xenomorphmonster bråd död som klipper övriga.
Om det fortsätter så:
6 kvar efter 3 dygn och om 1-2 aviker per dygn så har vi denna gång ett äventyr på 6-9 rundor.
Det är väl ovanligt långt spel. (För de som får vara med hela vägen)
Kul!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jaha, Sidd. Jag ser att du inte kommenterat natten. Du borde ju, med tanke på vad som står i startinlägget, vara rundans huvudperson.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Team Helltin3 fortsatte sova tillsammans. Den här gången i förrådet. Vi har laddat om eldkastaren så nu jäklar ska det jagas xenomorfer!

Tolkar vi "inget resultat" som att han är grön eller som att vi inte fick något svar? Jag antar att vi inte fick något resultat men det kan ju vara en omskrivning för att vi inte fått något utslag på testet.

Ja, Sidd, vad hände?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Sidd kontemplerar över allts mening:
2:
Hur många galna militärsabotörer har vi på rymdskeppet?
1-3 besättningsmän.
Om de är fler än 1 så måste senariot vara att de ej känner till varandra för rent tekniskt så skulle de kunna isensätta ett offer genom att se till att en blir infekterad och därefter röstas ner i Kryostasen. Risken att de skulle genomföra det är för stor för att fjodor skulle våga chansa med flera.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Sidd kontemplerar över allts mening:
3:
Vilka är snälla besättningsmän med agenda att överleva resan friska + hoppas att ingen annan är infekterad?
Den som dött borde vi räkna som icke-ond och därmed grön: Empi fick vara med i spel för kort tid.

De som gladeligen krupit ner i Kryostasen får vi anse som gröna:
De skulle agerat för att stanna kvar på rymdskeppet om de hade mer ouppfyllda mål kvar.
- @Impetigo : dubbelröstade sig själv ner i kryostasen (i snajparkamp med katten)
- @Basenanji : kunde också räddat sig själv med dubbelröster från kommandobrygga osv

De som utsatts för stor fara att bli infekterade genom face-huggers är ju alltså ej scum.
De som konstaterats bli utsatta och därmed gröna är:
- @Empiricus : det luriga är när men i jag gissar i R1 och att Empi bara råkade vara i samma rum (i R2 och dog) som en ny facehugger planterades i R2
- R2: attackerades de i Maskinrummet och motivet för att välja det rummet (sabotör vet ju inte vilket rum besättning väljer att gå till egentligen) är för att flera aviserat att det är bra med extra syre=alltså troligt med flera mål.
Där hade vi då:
- @Hellzon
- @Martin3
-Sidd och Empi

Sen så vart ju Empi infekterad i R1 (i samma rum som Basse) och eftersom att jag tycker Basse är grön utifrån hur han röstat så borde Basse även vara grön utifrån att han inte skulle utsätta sig för fara
- Basse. Dubbelgrön
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Sidd kontemplerar över allts mening:
3:
Vilka är snälla besättningsmän med agenda att överleva resan friska + hoppas att ingen annan är infekterad?
Den som dött borde vi räkna som icke-ond och därmed grön: Empi fick vara med i spel för kort tid.

De som gladeligen krupit ner i Kryostasen får vi anse som gröna:
De skulle agerat för att stanna kvar på rymdskeppet om de hade mer ouppfyllda mål kvar.
- @Impetigo : dubbelröstade sig själv ner i kryostasen (i snajparkamp med katten)
- @Basenanji : kunde också räddat sig själv med dubbelröster från kommandobrygga osv

De som utsatts för stor fara att bli infekterade genom face-huggers är ju alltså ej scum.
De som konstaterats bli utsatta och därmed gröna är:
- @Empiricus : det luriga är när men i jag gissar i R1 och att Empi bara råkade vara i samma rum (i R2 och dog) som en ny facehugger planterades i R2
- R2: attackerades de i Maskinrummet och motivet för att välja det rummet (sabotör vet ju inte vilket rum besättning väljer att gå till egentligen) är för att flera aviserat att det är bra med extra syre=alltså troligt med flera mål.
Där hade vi då:
- @Hellzon
- @Martin3
-Sidd och Empi

Sen så vart ju Empi infekterad i R1 (i samma rum som Basse) och eftersom att jag tycker Basse är grön utifrån hur han röstat så borde Basse även vara grön utifrån att han inte skulle utsätta sig för fara
- Basse. Dubbelgrön
Så nu tolkar du basse som dubbelgrön? Först är du med och röstar ut honom och sen tycker du att han är dubbelgrön?
Vad jag ser så stod det 5-1-1 i kryostas-omröstningen. Han röstade dock på sig själv. Hade han bytt och dubbelröstat på den andra så hade han fått: 4 och den andra 3 så han hade inte kunnat rädda sig själv från utröstning. Jag tror att alla vill av skeppet innan xenomorfen gör slarvsylta av oss.

Vi har fortfarande inte fått svar från dig, vad hände i labbet? Du lever och labbet är förstört. Var xenomorfen där inne? Hur överlevde du då isf?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Sidd kontemplerar över allts mening:
4:
Hur funkar nattmord?
  • Sker aktivt genom att försöka få en annan besättningsman infekterad med face-hugger.
  • Tror vi @fjodorsenuba designat så att bara ”välj annan besättningsman som attackeras” : Nej. Det är inte random-design på ”Nattmords”-försök, alltså hamnar inte face-hugger i random rum. Vi såg i Maskinrummet i R2 att den hamnade i rummet men tydligen misslyckades attacken, kanske slumpmässigt blev påkommen, vi kunde flytt och stängt dörrarna men hade eldkastaren som användes. I R1 planterades den mot Kommandobryggan och tydligen uppfattade inte Empi och Basse attacken och Empi blev infekterad.
  • Rummen och kartan har betydelse för ”nattmord”: besättningsmän väljer plats, det finns skydd (eldkastaren)
  • Riskteorin: Sabotören riskar inte sig själv att bli infekterad och väljer därmed annat rum att befinna sig i.
  • Sabotör planterar facehugger riktat mot ett rum och behöver ej vara i samma rum själv (stämmer med riskteorin)
  • Det är för krånglig regelmekanik för varulvarna att veta vilken av de andra spelare som är i vilket rum.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Så nu tolkar du basse som dubbelgrön? Först är du med och röstar ut honom och sen tycker du att han är dubbelgrön?
Vad jag ser så stod det 5-1-1 i kryostas-omröstningen. Han röstade dock på sig själv. Hade han bytt och dubbelröstat på den andra så hade han fått: 4 och den andra 3 så han hade inte kunnat rädda sig själv från utröstning. Jag tror att alla vill av skeppet innan xenomorfen gör slarvsylta av oss.

Vi har fortfarande inte fått svar från dig, vad hände i labbet? Du lever och labbet är förstört. Var xenomorfen där inne? Hur överlevde du då isf?
Viktigt nu att inte ge sabotörer mer info.
Det finns några jag tycker behöver delge mer innan jag spiller alla 🫘
Alla är så fokuserade på att utröna om det jag skriver är med en falsk/ärlig agenda istället för att kolla upp fakta om vad jag skriver

Tycker du Basse agerat rött vad gäller att han röstade ut sig själv?
Blanda inte ihop min röst (eller nån annan för den delen) med Basses röstande.

Kolla röstsammanställningen i slutet R2 av Hellzon:
Post 124:
Kryostas:
Basse 4: Basenanji, Stövelkatten, Sidd, Hellzon
Sidd 2: Vimes, Martin3
Xyas 1: Xyas

Kontentan är att Basse om han hade en annan scum-agenda (se till att nån blir infekterad och därefter se till att rösta ut den) skulle kunnat spela vidare. (Rösta på annan)
Nu röstade han inte så vilket gör honom god.

Stämmer inte Hellzons sammanräkning eller försöker du skarva med statistiken?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Viktigt nu att inte ge sabotörer mer info.
Det finns några jag tycker behöver delge mer innan jag spiller alla 🫘
Alla är så fokuserade på att utröna om det jag skriver är med en falsk/ärlig agenda istället för att kolla upp fakta om vad jag skriver

Tycker du Basse agerat rött vad gäller att han röstade ut sig själv?
Blanda inte ihop min röst (eller nån annan för den delen) med Basses röstande.

Kolla röstsammanställningen i slutet R2 av Hellzon:
Post 124:
Kryostas:
Basse 4: Basenanji, Stövelkatten, Sidd, Hellzon
Sidd 2: Vimes, Martin3
Xyas 1: Xyas

Kontentan är att Basse om han hade en annan scum-agenda (se till att nån blir infekterad och därefter se till att rösta ut den) skulle kunnat spela vidare. (Rösta på annan)
Nu röstade han inte så vilket gör honom god.

Stämmer inte Hellzons sammanräkning eller försöker du skarva med statistiken?
Jag tittade på mitt api såhär: https://werewolf.florin.nu/Werewolf...as&attributes=Undersöka&attributes=Eldkastare

Jag ser att felet ligger i Vimes som skrivit fel i sin röst på Sidd. Jag är osäker på hur fjodorsenuba har dömt det men kollar du scriptet är det 5-1-1, räknar man med Vimes röst så är det 4-2-1. Jag kan inte svara för hur Basse har tolkat det. Men jag finner det väldigt märkligt att du röstar ut någon och sen direkt säger att han är dubbelgrön bara för att han röstar på sig själv, vi ska tänka på att i det här spelet har man chans att vinna om man blir "utröstad", iaf vad jag vet. Har vi något som tyder på att onda företagsforskare/infekterade/ulvar/scummisar inte vill bli nedfrysta? För senast jag tittade på vad folk gissar i början så är det troligaste att alla vill bli nerfrysta för att undkomma. Så för mig är det inte grönande eller rödande.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jättefint Sidd. Vad hände i labbet under natten?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
För att få en extraröst denna rundan såklart 🤨
Jo, jag vet ju hur kommandobryggan fungerar. Det jag undrade över var om du inte var rädd att bli smittad av det Basse la i ventilationen.
 
Top