Varulv USCSS OHSHT: Mekanike(r)n på bordet Runda 5

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Rummen på USCSS OHSHT:
Varje natt måste du välja att uppehålla dig i något av följande rum via PM:

1. Labbet, man kan operera en infekterad till frisk, max en per kväll (kräver att en opererar och en opereras).
2. Scanner, här kommer den som undersöks uppehålla sig men kan inte göra något.
3. Korridorerna, får välja ett rum som de kan titta in i och se vilka som är där under natten
4. Förrådet, fylla på eldkastaren.
5. Maskinrummet, förlänga syret med ytterligare en dag, max en dag per kväll.
6. Mother, huvuddatorn, kan stänga ett rums lufttrummor, max ett rum per kväll. Gäller bara en runda. Det innebär att man säkrar ett rum från xenomorphattack via lufttrummorna. Korridorerna går ej att stänga. Alla som är i rummet skickar vilket rum de vill säkra i PM:et. Det med flest röster kommer stängas, vid lika händer inget.
7. Mässen, ger en extra röst nästa omröstning (inom en valfri kategori). Anges med x2 efter namnet. (exempel: Kryostas: @fjodorsenuba x2)
8. Lastrum 2, gå inte dit.

Övriga rum och nödskeppet kan ni ej vara i.

Ni kommer får olika information beroende på vilka rum ni befunnit er under natten.
Om ni inte skickar in något så kommer det slumpas vilket rum ni går till.




Röstning:
Röster skrivs så här (gärna på egen rad eller post för extra tydlighet):

Kryostas: @fjodorsenuba
Undersöka: @fjodorsenuba
Eldkastare: @fjodorsenuba

Vid oavgjort på kryostas och scanning så kommer de inte ske. Vid oavgjort med eldkastaren behåller den som senast hade den.

Regler:
1: Ni får inte prata om spelet utanför speltråden om inte era roller specificerar att det är tillåtet
2: Ni får inte redigera/radera inlägg
3: Bara röster som skrivs enligt ovan kommer att räknas.
4: Blir det oavgjort i röstantal (per omröstningsområde) så går ingen i kryostas eller scannas inte och den som senast hade eldkastaren behåller den
5: Det är inte OK att använda innehållet i Roll-PM för att försöka exploatera systemet.

Eldkastaren
Skyddar bäraren från en xenomorph attack och måste därefter laddas om i förrådet.

Nattrundan
Utförs i följande ordning:

- Besättningsmedlem sätts i kryostas på nödskeppet
- Rumsaktiviteter utförs
- Scenario aktiviteter sker

@Vimes
@Recca I nödskeppet
@Genesis Avliden
@Basenanji I nödskeppet
@Stövelkatten I nödskeppet
@Martin3
@Sidd Saknad
@Impetigo Saknad
@Konrad Konvalj I nödskeppet
@RasmusL Saknad
@Empiricus
@Andersson

Runda 5
Runda 5 börjar lördag natt och pågår till söndag 21.00.
Runda 6 börjar söndag natt och pågår till måndag 22.00.

Hela besättningen hjälper Basenanji till nödskeppet. Han vinkar glatt när ni sätter in honom i kryopodden.

Mother ropar ut genom högtalarsystemet "Tryckstabilisering på automation. Nödskeppet återtrycksätts om 23 timmar."

Andersson är lite irriterad när ni sätter honom i scannern. Ni har inte städat ut den helt då ni inte haft tid eftersom ni reparerade Mother men ni har lagt fjodorsenubas kadaver åt sidan. Flugorna och larverna är lite störande men doften är nog värst för Andersson. Hans lapp visar att han inte är infekterad.

Ni ger Sidd eldkastaren och han försvinner iväg för sin kvällsplan.

På morgonen samlas ni alla i mässen för att fortsätta diskussionen. Sidd saknas. Eldkastaren med.
Ni kan använda Mother igen som plats eftersom ni reparerade rummet.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Sorry att jag inte opererade dig, @Martin3 - men jag drog chansningen att du skulle bli Xenomat likt jag gissade och tänkte att du inte skulle dö om du inte blev opererad :) Jag valde att gå till mässen istället för att ha lite extra oumph i rösterna denna runda.
Vi har ingen eldkastare längre, så det känns rätt ogörbart att vinna som infekterad längre. Så min mentala wincon numera är att få hem så många som möjligt.

Vi har kvitto på att Andersson inte är infekterad, så för min hjärna är Andersson säkrare att skicka hem än Vimes.
Jag föreslår att vi röstar Andersson till kryo, Vimes opererar på mig eller Martin3, och den andre av oss infekterade går till Mother och stänger ventilationen till labbet.

Kryostas: @Andersson x2
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Labbet är trasigt. Jag är uppenbart infekterad då RasmusL hälsade på i labbet men brydde sig aldrig om mig utan slog istället sönder labbet i ren ilska.
Andersson är den enda vi kan skicka hem just nu om han inte blev infekterad direkt efter scanning.

Kryostas: @Andersson

Problemet är väl rundan efter.

Undersöka: @Vimes

Vimes är den enda som har chansen att räddas. Jag kan gå till mother och stänga ventilationen medan Vimes undersöks. Hur står det till med Vimes syrenivå?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Eller @Empiricus , jag har en idé. Kan du stänga ventilationen, jag har en idé jag inte vill berätta för RasmusL.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Vad är resonemanget att skicka hem Andersson istället för mig? När skulle jag ha blivit infekterad?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Vad är resonemanget att skicka hem Andersson istället för mig? När skulle jag ha blivit infekterad?
Jag har inte hållt exakt koll på dig men 1. Andersson är säker och 2. Du står efter Andersson i listan vi kom överens om.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Eller @Empiricus , jag har en idé. Kan du stänga ventilationen, jag har en idé jag inte vill berätta för RasmusL.
Det kan jag göra. Ventilationen till vilket rum?

Vad är resonemanget att skicka hem Andersson istället för mig? När skulle jag ha blivit infekterad?
Det är bättre att skicka hem nån vi vet inte är infekterad än nån där vi bara tror det. Du är ju näst på tur efter Andersson tänker jag. Hur resonerar @Andersson kring läget nu?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jaha. Jaja. Jag skulle vilja säga att jag kommer aktivt försöka rösta för att sabba alla planer om ni inte skickar hem mig nu, men är ni samspelta har jag nog inget utrymme. Är dealen att jag skannas denna runda och sedan skickas hem?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jaha. Jaja. Jag skulle vilja säga att jag kommer aktivt försöka rösta för att sabba alla planer om ni inte skickar hem mig nu, men är ni samspelta har jag nog inget utrymme. Är dealen att jag skannas denna runda och sedan skickas hem?
Egentligen kan jag ju typ inte vinna, så jag kan ju vara lite yolo och rösta hem dig istället om du vill. Om du kan lova att inte ha något hemligt wincon där du ensam vinner om du lurar oss att skicka hem dig :)
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det är ju lite krångligt nu när det inte finns något riktigt gemensamt vinstvillkor utan bara "alla som är infekterade får dö på skeppet så vinner alla som är i frysboxen".
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
jag kommer aktivt försöka rösta för att sabba alla planer om ni inte skickar hem mig nu
Kryostas: @Vimes x2
Scan denna runda och hem nästa annars. Men jag tänker att du får min röst tills vidare så ser vi när Andersson kommer in i tråden. Det känns lite hugget som stucket mellan er egentligen, utöver att vi har fluff-facit på Andersson.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Kryostas: @Vimes x2
Scan denna runda och hem nästa annars. Men jag tänker att du får min röst tills vidare så ser vi när Andersson kommer in i tråden. Det känns lite hugget som stucket mellan er egentligen, utöver att vi har fluff-facit på Andersson.
Jag har nog inte hängt med på det men vad gör Vimes garanterat oförvanskad? Tror vi att kk var ensam infektör?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,098
Location
Uppsala (Umeå)
Ledsen för att jag är kommer in sent. Verkligheten har strulat lite under dagen.

Jag tillbringade natten i scannern och den visade att jag är oinfekterad.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Hörrni! Vi har inte hyllat den stora hjälten som dog martyrdöden! @Sidd! Med stadig blic, med mannamod och dådkraft i bröstet och med eldkastaren höjd steg han in i bestens lya! Helt säkert tog han med sig flera slemmiga rymdmonster in i hjältedöden! WRNU! Böj knä vid griften!
 
Top