Varulv USCSS OHSHT: Mekanike(r)n på bordet Runda 5

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag har nog inte hängt med på det men vad gör Vimes garanterat oförvanskad? Tror vi att kk var ensam infektör?
Nu har jag ju inga ordentliga belägg på det, men jag skulle inte bli förvånad om det inte fanns någon faktisk infektör, utan att spelets mekanik var det som spred facehuggers. Det är säkert en inlåst aliendrottning som lägger ägg i lastrummen och de sedan sprider facehuggers i ventilationerna enligt nån slumpmekanik. Mässen där folk först blev infekterade ligger vägg i vägg med ett lastrum, och maskinrummet ligger vägg i vägg med det andra lastrummet.

Men då gör jag som Martin3 tycker och stänger luften till scannern så scannar vi Vimes enligt tidigare plan och får förhoppningsvis det bekräftat.

Kryostas: @Andersson x2
Undersöka: @Vimes
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jahaja. Då blev det skannern ändå för mig. Får vi hålla tummarna för att jag inte dör mtp att jag redan svimmat av syrebrist en gång.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jahaja. Då blev det skannern ändå för mig. Får vi hålla tummarna för att jag inte dör mtp att jag redan svimmat av syrebrist en gång.
Justfan, glömde den inte så lilla detaljen. Skall vi chansa, eller skall jag slå tärning för om ventilationen skall stängas där eller ej så Xenomorphen ändå måste överväga om den skall dit eller ej?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Hade inte Genesis blivit utsatt tre gånger för det innan han dog?
 
Top