Varulv USCSS OHSHT: Mekanike(r)n på bordet Runda 4

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Rummen på USCSS OHSHT:
Varje natt måste du välja att uppehålla dig i något av följande rum via PM:

1. Labbet, man kan operera en infekterad till frisk, max en per kväll (kräver att en opererar och en opereras).
2. Scanner, här kommer den som undersöks uppehålla sig men kan inte göra något.
3. Korridorerna, får välja ett rum som de kan titta in i och se vilka som är där under natten
4. Förrådet, fylla på eldkastaren.
5. Maskinrummet, förlänga syret med ytterligare en dag, max en dag per kväll.
6. Mother, huvuddatorn, kan stänga ett rums lufttrummor, max ett rum per kväll. Gäller bara en runda. Det innebär att man säkrar ett rum från xenomorphattack via lufttrummorna. Korridorerna går ej att stänga. Alla som är i rummet skickar vilket rum de vill säkra i PM:et. Det med flest röster kommer stängas, vid lika händer inget.
7. Mässen, ger en extra röst nästa omröstning (inom en valfri kategori). Anges med x2 efter namnet. (exempel: Kryostas: @fjodorsenuba x2)
8. Lastrum 2, gå inte dit.

Övriga rum och nödskeppet kan ni ej vara i.

Ni kommer får olika information beroende på vilka rum ni befunnit er under natten.
Om ni inte skickar in något så kommer det slumpas vilket rum ni går till.




Röstning:
Röster skrivs så här (gärna på egen rad eller post för extra tydlighet):

Kryostas: @fjodorsenuba
Undersöka: @fjodorsenuba
Eldkastare: @fjodorsenuba

Vid oavgjort på kryostas och scanning så kommer de inte ske. Vid oavgjort med eldkastaren behåller den som senast hade den.

Regler:
1: Ni får inte prata om spelet utanför speltråden om inte era roller specificerar att det är tillåtet
2: Ni får inte redigera/radera inlägg
3: Bara röster som skrivs enligt ovan kommer att räknas.
4: Blir det oavgjort i röstantal (per omröstningsområde) så går ingen i kryostas eller scannas inte och den som senast hade eldkastaren behåller den
5: Det är inte OK att använda innehållet i Roll-PM för att försöka exploatera systemet.

Eldkastaren
Skyddar bäraren från en xenomorph attack och måste därefter laddas om i förrådet.

Nattrundan
Utförs i följande ordning:

- Besättningsmedlem sätts i kryostas på nödskeppet
- Rumsaktiviteter utförs
- Scenario aktiviteter sker

@Vimes
@Recca I nödskeppet
@Genesis Avliden
@Basenanji
@Stövelkatten I nödskeppet
@Martin3
@Sidd
@Impetigo Saknad
@Konrad Konvalj I nödskeppet
@RasmusL Saknad
@Empiricus
@Andersson

Runda 4
Runda 4 börjar fredag morgon (07:00) och slutar lördag 21.00.
Runda 5 börjar lördag natt och pågår till söndag 21.00.

Alla utom Vimes flyttar på Konrad Konvalj till nödskeppet. Vimes muttrar om att det minsann var hans tur att så hamna på nödskeppet.
Konrad Konvalj slinker snabbt in i nödskeppet och förvinner in i den ljuva sömnen i kryopodden...

Mother ropar ut genom högtalarsystemet "Tryckstabilisering på automation. Lastrum 2 har nu normalt tryck. Nödskeppet återtrycksätts om 23 timmar."

Genesis och Empiricus verkar släpa in kvarlevorna av fjodorsenuba in i scannern och köra igång den. Ni andra undrar om de råkat ut för rymdsjuka eller vad tusan de håller på med. Scannern visar att fjodorsenubas kvarlevor inte har en xenomorph i sig. Ni har nu en kladdig scanner... med ett lik i sig...

Sidd motar med stor glädje eldkastaren och kramar den så hårt så hårt.

Nästa morgon samlas ni åter i labbet. Andersson och Vimes håller på att försöka få liv i Basenanji och Sidd med hjälp av mun mot mun metoden. Ni ser Genesis slappa kropp ligga på en brits. Han verkar inte ha överlevt den syrefattiga miljön ännu en gång. Empiricus kommer in med rödsprängda ögon och skakandes, han borde nog gå och duscha och byta byxor. Sist kommer Martin3 in och han ser utmattad ut.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Ehm, undrar om vi har en dold mekanik här.
Stänger man ventilationen tar luften slut efter ett tag…
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jahaja. Vi råkade alltså kväva kapten Genesis?

Nå. Innan han dog plockade vi ut Basses lilla älg-barn. Så Basse är redo för frysen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
1. Vad har hänt i Mother?

2. Vad tror ni om att lastrum 2 är med i listan över rum nu???
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Varför följde du inte med övriga i att rösta ner KK i Kryostasen @Vimes ?
Du är alltid väldigt noga med tex sånt vilket gör mig förvånad.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Vi har ju uppenbart 1-2 förrädare bland oss.!

Jag tycker vi ska reda ut mer exakt vad som händer med vart och hur vi/de som blivit medvetslösa vaknar upp.
Är det nån eller några som är vid medvetande och flyttar andra spelare så de vaknar i rum som passar eller?

Alla vi som är kvar behöver redogöra de senaste 2 nätternas förehavanden.

Jag gick till labbet med eldkastaren och möter upp samlas Vimes, Genesis, Basenanji, Andersson.
Vimes och Genesis turas om att skära i Basenanji och lyckas får ut den lilla xenomorphen och spränga den i glasvakumkärlet.
Min redogörelse av operationen av Genesis är alltså bekräftad som trovärdig.
Jag hör även att ventilationen stängs till rummet.
Jag går och lägger mig och vilar på en brits med eldkastaren.

Jag väcks av att Andersson och Vimes som skakar liv i mig.
Varför vaknade dessa 2 före mig?

@Vimes : Flyttade du på mig förra natten? Berätta👍
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
.
Varför följde du inte med övriga i att rösta ner KK i Kryostasen @Vimes ?
Du är alltid väldigt noga med tex sånt vilket gör mig förvånad.
Du menar i fluff-texten? Det får du fråga Fjodor om. Jag röstade på KK förra rundan, det är lätt att kolla.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Vi har ju uppenbart 1-2 förrädare bland oss.!
Varför? Vad tyder på förräderi?

Jag tycker vi ska reda ut mer exakt vad som händer med vart och hur vi/de som blivit medvetslösa vaknar upp.
Är det nån eller några som är vid medvetande och flyttar andra spelare så de vaknar i rum som passar eller?

Alla vi som är kvar behöver redogöra de senaste 2 nätternas förehavanden.

Jag gick till labbet med eldkastaren och möter upp samlas Vimes, Genesis, Basenanji, Andersson.
Vimes och Genesis turas om att skära i Basenanji och lyckas får ut den lilla xenomorphen och spränga den i glasvakumkärlet.
Min redogörelse av operationen av Genesis är alltså bekräftad som trovärdig.
Jag hör även att ventilationen stängs till rummet.
Jag går och lägger mig och vilar på en brits med eldkastaren.

Jag väcks av att Andersson och Vimes som skakar liv i mig.
Varför vaknade dessa 2 före mig?

@Vimes : Flyttade du på mig förra natten? Berätta👍
Det här verkar vara vettigt.

Såhär:
Förra natten: Empi och Basse är medvetslösa p.g.a. ansiktskramar. Jag släpar ut dem ur maskinrummet och hittar dig och Genesis avsvimmade i korridoren. Jag släpar er alla in i mässen. Jag får exakt 0 timmars sömn.

Denna natt: efter operationen av Basse lägger jag mig och sover. Vaknar av ingen luft och staplar ut i korridoren. Inget om att jag släpar runt eller väcker folk.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Vidare enligt den bortgångne (vila i frid) Genesis.

Eldkastare: @Sidd

Vi behöver mer redogörelser men jag utgår ifrån att Alien-monstret attackerade Mother.
Eftersom att det bara var sjuka där så lackade @RasmusL och förstörde rummet i frustration.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Varje natt måste du välja att uppehålla dig i något av följande rum via PM:

1. Labbet, man kan operera en infekterad till frisk, max en per kväll (kräver att en opererar och en opereras).
2. Scanner, här kommer den som undersöks uppehålla sig men kan inte göra något.
3. Korridorerna, får välja ett rum som de kan titta in i och se vilka som är där under natten
4. Förrådet, fylla på eldkastaren.
5. Maskinrummet, förlänga syret med ytterligare en dag, max en dag per kväll.
6. Mother, huvuddatorn, kan stänga ett rums lufttrummor, max ett rum per kväll. Gäller bara en runda. Det innebär att man säkrar ett rum från xenomorphattack via lufttrummorna. Korridorerna går ej att stänga. Alla som är i rummet skickar vilket rum de vill säkra i PM:et. Det med flest röster kommer stängas, vid lika händer inget.
7. Mässen, ger en extra röst nästa omröstning (inom en valfri kategori). Anges med x2 efter namnet. (exempel: Kryostas: @fjodorsenuba x2)
8. Lastrum 2, gå inte dit.
SKA VI SNACKA OM DET HÄR ELLER?

Vem var i Mother? Varför funkar inte morsan? Vad har du gjort?

Varför kan man numera gå till Lastrum 2?

@Sidd ! Pumpa upp eldkastaren och gå dit!
 
Top