Jim Profit
Swordsman
Don't get me started när det kommer till Murakami...
Druss säger klart och tydligt att han inte är intresserad av något sådant och hon reder ut missförståndet och förklarar att hon ska försöka göra något år hans ledproblem (något med gikt att göra för hon pratar om kristallbildning?).har Druss inte sex med den heta unga bågskytten i Legend? Kanske minns jag fel, hon bara ger honom en massage?
Det verkar i alla fall ha uppstått diskussion kring om Heinlein stödde tanken med spöstraff eller ej.Kroppsstraff av olika slag används och påstås fungera. Kontroversiellt idag, inte ett dugg kontroversiellt för ett par hundra år sedan, och jag tror inte det var så kontroversiellt på 50-talet när boken skrevs.
Jag kan inte minnas att det fanns någonting om att yttrandefriheten skulle vara inskränkt. I alla fall inte för icke-militärer.
På gamla rec.arts.sf-written på Usenet sades det att alla diskussioner till slut utmynnade i en av två saker - amerikanska vapenlagar och huruvida Heinlein var fascist.Det verkar i alla fall ha uppstått diskussion kring om Heinlein stödde tanken med spöstraff eller ej.
Fascinerande - det är precis samma sak med Cohen the Barbarian och Bethan i The Light Fantastic.Druss säger klart och tydligt att han inte är intresserad av något sådant och hon reder ut missförståndet och förklarar att hon ska försöka göra något år hans ledproblem (något med gikt att göra för hon pratar om kristallbildning?).