Nekromanti Upphovsrätt DaVinci?

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,542
Location
En mälarö
Att heta Hitler

Jag kollade just på eniro och det finns inga personer där med namnet Hitler. Så de som finns antar jag har dolda nummer. (Att de finns vet jag då jag passerat förbi en dörr med det namnet.) Däremot så hittade jag 64 stycken med efternamnet Stalin. Det finns även 16 stycken Lenin. Jag lyckades även hitta 3 stycken Göring, varav en verkar heta det i förnamn.

/Anders
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Lipsillsregler

ingen aning.. hursomhelst känns lagen enormt daterad, dör att uttrycka det milt.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Re: Att heta Hitler

Jag har för mig att det fanns/finns en tandläkare vid namn Stalin som brukade ha annonser i Sydsvenskan. Stalín skulle det nog uttalas.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Att heta Hitler

Jag tycker det skulle vara skönt bizarrt att ha samma namn som någon historisk "skurk". En amerikansk kompis hade en en klasskamrat som hette Arnold i efternamn och hans grymma föräldrar hade döpt honom till "Benedict".

Fatta att heta Stalín och bli döpt till Josef! :gremlaugh:

Erik
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Namnlagen

Den får gärna försvinna för mig, men när det finns folk som heter "Galadriel", mig veterligen, så verkar den inte så hård direkt...

Erik
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: Lipsillsregler

Äh, Sverige är för mesiga när det gäller namn. Tacka vet jag Island som fortfarande (så vitt jag vet) kör med rent isländska namn och efternamn som följer av faderns förnamn. :gremgrin:
 
Top