Nekromanti Upphottade strider?

G

Guest

Guest
Re: Äntligen om dvärgar !

ermh.. fast det e ju kul att vara horbock och sput.. något som e ett måste fär en dvärg :)
(undrar just hur dom fixar horor hela tiden?)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Äntligen om dvärgar !

"Kan det ha med att göra med Ankans litenhet i kombination med smidigheten att göra..."

Nepp. Det har med att göra att ankan kostar 0 BP att bli, att alver och dvärgar kostar många fler BP, att man sedan minskar ner alla grundegenskaper till usla utom INT som är halvbra och PSY som är aphögt. Sedan tillkommer det faktum att mentalistbesvärjelserna är de mest praktiska ur stridssynpunkt.

Det vill säga, ren matte. Ankmentalistmagiker är DoDs häftigaste krigsmaskiner.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Varför !!

Jag har sett för många Smidiga (18) Ungdomar (+1 på smi) med två testikeldolkar och precis lagom mycket styrka (11 är det väl?)

Problemet med krigarens handbok är att den utövar en stor lockelse på spelledare som tycker vanliga DoD-strider är för enformiga... att resultatet blir ännu värre tar ett tag att upptäcka.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Varför !!

Jag ser ingen nackdel med krigarens handbok. man kan ju ta det som passar just din grupp. Sen så finns ju det lite minddre bra saker i alla böcker.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Äntligen om dvärgar !

Japp, helt enligt min mening. Liksom, finns det nått mer tillfredsställande att penetrera någons skalle med en yxa. Jag tror inte det va.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Äntligen om dvärgar !

Altså, jag är hellre en död dvärg en en galen lallande grönsak till magiker.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Anka ??

Ankor må vara coola, men de är väl inte direkt nån stridsmaskin. Kan tänka mig att de blir aggresiva som flock. Men inte man mot man. Då leder dvärgen med hästlängder.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Anka ??

Då leder dvärgen med hästlängder.

Dvärgar gillar inte hästar...de klarar ju inte att vara sä hökt ovan marken....

Det är nästan lika otänkbart som stt segla ut över haven...

Riddaren - som inte förstår varför han just nu tänker på J.R.R. Tolkiens Gimli som både red på hästar, seglade till Aman tillsammans med en alv (=Legolas)
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Varför !!

Det är naturligtvis en smaksak... Om man vill att alla strider vinns av den som har tyngst rustning i första hand och flest handlingar i andra hand så är krigarens handbok rättetoppen ;)
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Äntligen om dvärgar !

...finns det nått mer tillfredsställande att penetrera någons skalle med en yxa.

Ja det gör det. Hoppas att du också inser det.

/Azagthoth
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jämt ut !

Jag ser det som att antal handlingar och en hyfsat bra rsutning blir på ett ut. Den med rustning blir lite osmidgare men tål mer medans den andre blir tvärt om. Alltså blir det på jämnt ut.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Anka ??

Självklart vet jag att dvärgar avskyr allt vad hästar och båtar heter. Det var inte det jag menade med hästlängder utan att de är klart bättre på strid än ankor.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Äntligen om dvärgar !

Jodå, det finns ett x antal mer saker som åxå är bra tillfredsställande......
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Äntligen om dvärgar !

Dvärgar rockar inte för att de är bra stridsmaskiner utan för att de har stil.

Per
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Äntligen om dvärgar !

Klart att de har stil. Det är väll frågan om olika kulturer när det gäller krig. Dvärgar är ju stolta över sina konster i krig. De slåss med andra ord med stil !!
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Äntligen om dvärgar !

Om man bara är inriktad på attt överleva ska man nog spela en helare eller någon som håller sig i bakgrunden. Kan vara riktigt roligt åtminstone jag har tröttnat på att spela stridsmaskiner för länge sedan.

Per
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Äntligen om dvärgar !

Det var värst vad du hakar upp dig på strider och krig allt handlar väl inte om att slåss.

Per
 
Top