Nekromanti Upphottade strider?

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Äntligen om dvärgar !

Du läste inte meddelandet ordentligt. Jag skrev inte att dvärgar var koboldistiska jag skrev att spela dvärgar som skäggpryda öldrickande galningar, bärsärkar som bara kastar sig ut i strid är det. Visst högalviska supermagiker är också det.

Per
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Äntligen om dvärgar !

Jag ser det inte som speciellt koboltiskt att som dvärg dricka lite öl och sedan gå upp i bärsärk och sedan slåss som F**. Visst det kan med viss risk bli ganksa jobbigt efetr ett tag, men ändå.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Kreativ bonus

Varför bränna denna bok, synnerligen onödigt !!
 
G

Guest

Guest
Om någon är intresserad så kan jag erbjuda nya, fräscha stridsregler till Drakar och Demoner. I korthet så kan man säga att man har något som kallas Manöverpoäng och sedan kostar varje manöver ett visst antal sådana. Fungerar f**n så bra, enligt min åsikt.

Dessutom har jag väldigt mycket andar nya regler och dessutom flera nya regelsystem. Som sagt, om någon är intresserad så... Skicka helst ett mejl till: gunnar@astrakan.hig.se
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Re: Äntligen om dvärgar !

detta kan jag hålla med om...jag gillar också dvärgar, men är det så kul att de är skridsmaskiner??

/Rach
 

Tegrevan

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
134
Location
Norrland
Re: Äntligen om dvärgar !

Hmm... Jag gillar inte dvärgar, men de sätter onekligen färg på en grupp äventyrare just genom att vara enahanda, principfasta, giriga krigare som lever på öl...

//Tegrevan
 

Sindlast

Veteran
Joined
16 Jun 2000
Messages
89
Location
Halmstad
Re: Kreativ bonus

För mig räckte det att kraftigt modifiera den. Stryka över några halvor av några kapitel med kraftig spritpenna för att sedan sudda över det. Sedan var striderna ganska öppna...
 
Top