UPPFÖLJAREN: Rollspelsmemes, -skämt och annat spelrelaterat trams

Det går ju inte att göra alla nöjda (jag t.ex. är lite lagom missnöjd över alla inlägg där jag inte fattar vad det roliga skulle vara). Men jag har ett The One Ring här hemma som undrar exakt över din motivering till att Sagan om Ringen inte är rollspel (det här blev en konstig mening, men klockan är mycket så det är tillåtet). Hugs.

Det går ju inte att göra alla nöjda (jag t.ex. är lite lagom missnöjd över alla inlägg där jag inte fattar vad det roliga skulle vara). Men jag har ett The One Ring här hemma som undrar exakt över din motivering till att Sagan om Ringen inte är rollspel (det här blev en konstig mening, men klockan är mycket så det är tillåtet). Hugs.
Tja, majoriteten av alla rollspel jag äger och en förkrossande majoritet av alla rollspel jag spelar utspelar sig i vår egen värld. Massor av gånger har jag diskuterat svensk politik i rollspel. Betyder det att alla sosse-skämt är rollspelsskämt? Jag har svårt att se någon gränsdragning som inkluderar Sagan om Ringen men exkluderar, säg, Nemi-serier, som inte baseras på ”Ja men riktiga rollspel har fantastik och publiceras av företag i tjocka böcker med flådiga framsidor!”. Det finns rollspel om Mumintrollen, om sitcommen It’s Always Sunny in Philadelphia, om Monty Python, om skeppsbrott, Opiumkriget, mexikanska drogkarteller, poutine, tjejkompisar och Agatha Christie-mysterier. Är allt detta on topic?

Nå, jag tänker inte polisa tråden, jag tyckte mest att det var lustigt hur forumet inte kan hålla sig och gjorde en mem eftersom det är trådämnet. Vill inte skräpa ned den vidare. :gremsmirk:

Back