Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 4

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
!Paxen said:
Som jag tolkar det så tar det 4 rundor att skapa en växtklon.
Recca smittade förmodligen Trasapa i slutet av runda 1. I slutet av runda 3 kunde Trasapa smitta vidare. Det är två rundor. Om Recca hade möjlighet att smitta någon innan spelet började, skulle det kunna vara tre rundor. Förstår inte varifrån du fick fyra?

Apropå... Om Recca fick kidnappa någon innan spelet började, lär vi ha två växter kvar. Fast det känns lite overpowered.

Om nu Vic är en klon, då har han ju inget att vinna på att få ut Brynolf om han inte är en grönsak, för då åker ju han ut i nästa.
Jo, men han hinner i så fall föröka sig. Åker han denna runda är det nog kört för växtligheten.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
!Paxen said:
Brynolf said:
Vimes said:
Innuti trädet återfinns de nedbrytna resterna av en mutant, ickemuterad människa eller robot! Trädet har hunnit nappa en av er och bytt ut denne mot en växtklon!
Ingen som reagerat på det här? Det är ju en bekräftelse på att Vic kan konverteras.
Fast, det antyder bara att han kan bli en klon, inte att han är det definitivt. Det sagt, jag har ännu inte bestämt mig för vem jag ska rösta ut. Jag har gjort ett val, men det kan ändras.
Det är ju en ganska tydlig hint från spelledaren att Vic inte är immun, skulle jag säga. Att han sedan beskyller mig för att vara ulv är det så klart bara jag som kan bekräfta som att han själv har blivit växt.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Brynolf said:
!Paxen said:
Brynolf said:
Vimes said:
Innuti trädet återfinns de nedbrytna resterna av en mutant, ickemuterad människa eller robot! Trädet har hunnit nappa en av er och bytt ut denne mot en växtklon!
Ingen som reagerat på det här? Det är ju en bekräftelse på att Vic kan konverteras.
Fast, det antyder bara att han kan bli en klon, inte att han är det definitivt. Det sagt, jag har ännu inte bestämt mig för vem jag ska rösta ut. Jag har gjort ett val, men det kan ändras.
Det är ju en ganska tydlig hint från spelledaren att Vic inte är immun, skulle jag säga. Att han sedan beskyller mig för att vara ulv är det så klart bara jag som kan bekräfta som att han själv har blivit växt.
Fast, jag skulle inte själv säga rent ut att någon är immun eller inte. Vafan, om jag hade gjort spelet så hade jag gjort roboten immun och skrivit ungefär likadant som Vimes, just because. Att roboten är immun ska endast 1 person veta, och det behöver inte vara roboten.

Anledningarna till att rösta ut Vic är 1) för att det finns en chans att han är ulv/grönsak och 2) få slut på tjatet om att han är en ulv/grönsak.

Och som jag tolkar har vi bara fått en växtklon so far, resten har varit med ifrån början (dvs Recca och Trasapa).
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
!Paxen said:
OSom jag tolkar det så tar det 4 rundor att skapa en växtklon. Om nu Vic är en klon, då har han ju inget att vinna på att få ut Brynolf om han inte är en grönsak, för då åker ju han ut i nästa.

Eller vad tycker folk? Har jag fel om tiden?
Du har fel. Om sparrisen Vic/Brynolf överlever den här rundan slår de rot och kan då, nästa runda, infektera en annan spelare. Så om vi röstar ut en bybo denna runda och ett träd nästa, kommer vi fortfarande ha kvar ett träd till rundan därefter. Vilken blir spelets sista med tre spelare varav en växt.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
!Paxen said:
Och som jag tolkar har vi bara fått en växtklon so far, resten har varit med ifrån början (dvs Recca och Trasapa).
Jag betvivlar det här. Recca infektera Trasapa som nu har infektera någon annan. Vid varje givet tillfälle har vi endast haft en sparris.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
För övrigt så skulle jag vilja att alla som väljer att tro på mig den här rundan motiverar varför de tror på mig istället för att bara tyst lägga sin röst på Brynolf eftersom jag har siat honom som växt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Vicotnik said:
För övrigt så skulle jag vilja att alla som väljer att tro på mig den här rundan motiverar varför de tror på mig istället för att bara tyst lägga sin röst på Brynolf eftersom jag har siat honom som växt.
God idé. Du skulle även kunna motivera varför du siade just mig.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Har redan motiverat detta ovan men postar det igen
Vicotnik said:
Anledningen till att jag siade Brynolf denna runda är att: Jag har siat Lu-kaazh och fått som svar att han inte är växt. !Paxen har jag så här långt sett som grön i och med att han var kandidat till att åka ut första runda då drevet till slut gick mot Recca. Jag kan ju inte misstänka mig själv, även om det inte finns något som bekräftar att jag är att lita på (då det är upp till er att avgöra det). Kvar var då: xyas och Brynolf och mellan dem var det bara slumpen som avgjorde vem jag siade då jag hittils anser att båda har spelat väldigt bra.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Brynolf said:
Du var alltså rätt inne på att varken Lukas eller Paxen hade smittats under tiden?
Tanken har slagit mig, Ja men jag har valt att inte sia om lu-kaazh eller sia !Paxen utav den anledningen att jag sett dom som gröna och jag kan in direkt få reda på deras nuvarande tillhörighet genom att sia dem som jag inte kunnat gröna via förmågor eller via deras spel. Varken dig eller xyas har jag kunnat via spel utse till 100% gröna där av stod det mellan er när jag valde vem jag siade denna runda. Hade det visat sig att du var grön så skulle nog xyas stå först och främst i mitt fokus, där efter Lu-kaazh och !Paxen. Men eftersom jag då inte skulle ha mitt siande att gå på så skulle man få återgå till att pressa folk enligt normalt spel.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Rösträkning

Just nu står det 2-2 mellan mig och Brynolf.

Brynolf (2): Vicotnik, !Paxen
Vicotnik (2): Lu-kaazh, Brynolf

Och just nu kommer xyas vara den som avgör ifall jag eller Brynolf åker ut. Tyvärr så är det nog så illa att om den som åker ut är bybo så kommer det troligtvis innebära att nästa runda kommer bestå utav 2 bybor och 2 ulvar, vilket gör att byn kommer få väldigt svårt att vinna. För även om byn röstar ut den andra (den som inte åker idag) så kommer den personen ha hunnit konvertera yttligare en person och då kommer det vara två bybor mot en ulv utan möjlighet att avgöra vem som är vem och då har ulven störst chans att vinna tyvärr. Så den här rundan är troligtvis den som kommer avgöra spelet.

Eftersom Brynolf är växt enligt mitt siande så ställer jag frågan till Lu-kaazh anser du att jag är den mest troliga ulven och därför har du kvar din röst på mig eller är du inte nöjd med mitt svar på den fråga du ställde i början av rundan.

xyas, du behöver ta ställning i frågan, just nu vilar byns öde i dina händer för oavsett vem du lägger din röst på så avgör du just nu vem som åker.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Rösträkning

Vicotnik said:
Eftersom Brynolf är växt enligt mitt siande så ställer jag frågan till Lu-kaazh anser du att jag är den mest troliga ulven och därför har du kvar din röst på mig eller är du inte nöjd med mitt svar på den fråga du ställde i början av rundan.
Jag velar, vilket förmodligen inte syns i tråden.
för jag tycker allt verkar peka åt att du borde ha blivit konverterad.
men jag vill lita på dig.


jag tror min röst kommer ligga kvar på dig, då jag jag faktiskt misstänker dig mer än Brynolf.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning

Lu-kaazh said:
Vicotnik said:
Eftersom Brynolf är växt enligt mitt siande så ställer jag frågan till Lu-kaazh anser du att jag är den mest troliga ulven och därför har du kvar din röst på mig eller är du inte nöjd med mitt svar på den fråga du ställde i början av rundan.
Jag velar, vilket förmodligen inte syns i tråden.
för jag tycker allt verkar peka åt att du borde ha blivit konverterad.
men jag vill lita på dig.


jag tror min röst kommer ligga kvar på dig, då jag jag faktiskt misstänker dig mer än Brynolf.
Jag kan hålla med om att det rimligtvis vore så att jag borde ha blivit konverterad men i så fall borde jag väl ha blivit det i ett tidigt stadium för att få bort siaren från spelet. Dock är jag kvar och senast förra rundan så skicka vi en ulv i galjen tack vare min siar förmåga. Där emot finns det inget som säger att jag inte kan ha blivit konverterad till denna runda, men varför konvertera mig nu och inte tidigare? Jag har trots allt förstört ganska så mycket för ulvarna i detta spel.

Sen så är jag nyfiken på varför du vill lita på mig? För att jag är siare eller?

Hur som helst så förstår jag dina misstankar mot mig och accepterar dem i och med att det inte direkt finns något eller någon som kunnat gröna mig.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning

Ska väl även meddela att som vanligt så har jag träning efter jobbet idag och kommer därför troligtvis få följa slutet ifrån mobilen.
Jag går från jobbet runt 17:15 - 17:30, träningen börjar 18:20 och pågår till 19:30 där efter ska jag ta mig hem och är hemma om tågen går som de ska runt 21:00
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Rösträkning

Vicotnik said:
Tyvärr så är det nog så illa att om den som åker ut är bybo så kommer det troligtvis innebära att nästa runda kommer bestå utav 2 bybor och 2 ulvar
Nej säger jag ju! Just nu har vi en sparris (Vicnolf) som om vi inte röstar ut denna kommer slå rot. Nästa runda röstas Bryotnic ut, men hinner då infektera en ny spelare och vi får en runda till.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Rösträkning

Vicotnik said:
xyas, du behöver ta ställning i frågan, just nu vilar byns öde i dina händer för oavsett vem du lägger din röst på så avgör du just nu vem som åker.
No pressure :gremwink:

För mig handlar det här enbart om att försöka räkna ut vem Trasapa helst skulle infektera av Vicnolf och Bryotnic i slutet på förra rundan. Vem av er som än blev ulv blev det denna rundan. Att titta på ert agerande tidigare rundor ger alltså inget alls, och i denna rundan sticker ingen av er ut som ulvigare än den andre.

Vad sägs om att ni två berättar för mig varför Trasapa skulle valt att infektera den andre? Så får vi en diskussion igång och lite material att gå efter. Anta att min teori om att det aldrig funnits mer än en varulv är sann, för det är den för mig.

Du börjar Vic (men om Brynolf gör det snabbt och utan press är det såklart positivt).

Röst: Vicotnik
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning

xyas, hur ställer du dig till vem som ska ut ur spelet just nu? Dvs vem ligger din röst på?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning

För att förklara varför Brynolf skulle bli infekterad istället för mig så måste jag förklara varför jag inte skulle vara infekterad.

Då vi inte vet hur vida det går att infektera robotar, men om vi antar att det är möjligt så skulle jag troligtvis blivit infekterad väldigt tidigt i spelet för att sätta min funktion som siare ur spel, därför borde jag rimligtvis redan första runda blivit infekterad. Dock anser jag att mitt agerande är ett bevis på att jag inte blivit infekterad i de tidigare rundorna (pekade ut Trasapa senaste rundan) vilket innebär att ulvaran har antingen valt att låta mig förbli oinfekterad eller så kan de inte infektera mig. Varför skulle de då inte välja att infektera mig? För att de inte kan, det är den enda orsaken till att de inte infekterat mig redan från runda 1. Varför de sen Trasapa inte valt att infektera någon utav dem som jag anser gröna (Lu-kaazh, !Paxen) i stället för Brynolf kan jag dock inte förklara.

Trasapa valde att infektera Brynolf eftersom jag inte kan bli infekterad. Skulle jag kunna bli infekterad så skulle inte byn ha någon chans alls mot växterna eftersom ens forna alierade skulle vändas mot en och vi kan inte heller förlita oss på något som skrivits i tidigare rundor, så för att byn ska ha en chans så bör jag teoretiskt sett vara immun mot att bli infekterad.

Ursäkta ifall jag repiterar mig själv om och om igen.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Rösträkning

Tackar.

Replik på det Brynolf?

Röst: Brynolf
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rösträkning

Vicotnik said:
Då vi inte vet hur vida det går att infektera robotar, men om vi antar att det är möjligt så skulle jag troligtvis blivit infekterad väldigt tidigt i spelet för att sätta min funktion som siare ur spel, därför borde jag rimligtvis redan första runda blivit infekterad. Dock anser jag att mitt agerande är ett bevis på att jag inte blivit infekterad i de tidigare rundorna (pekade ut Trasapa senaste rundan) vilket innebär att ulvaran har antingen valt att låta mig förbli oinfekterad eller så kan de inte infektera mig. Varför skulle de då inte välja att infektera mig? För att de inte kan, det är den enda orsaken till att de inte infekterat mig redan från runda 1. Varför de sen Trasapa inte valt att infektera någon utav dem som jag anser gröna (Lu-kaazh, !Paxen) i stället för Brynolf kan jag dock inte förklara.

Trasapa valde att infektera Brynolf eftersom jag inte kan bli infekterad. Skulle jag kunna bli infekterad så skulle inte byn ha någon chans alls mot växterna eftersom ens forna alierade skulle vändas mot en och vi kan inte heller förlita oss på något som skrivits i tidigare rundor, så för att byn ska ha en chans så bör jag teoretiskt sett vara immun mot att bli infekterad.
Det här var en av sakerna jag har funderat över. Som sagt kom du ut som siare tidigt, och att inte välja dig som primärt offer är dumt.

Möjligt att det var det Recca försökte göra, att lura ut dig ur skuggorna, men det gick inte att infektera dig.

Men, som jag har sagt tidigare, så vet vi inte om du är immun eller inte, vi har inget sätt att peka ut dig, mer än att du hjälpte att få ut Trasapa (och för att jag själv, som det är uppbyggt, skulle ha valt att göra roboten immun).

Jag har kvar min röst på Brynolf då jag litar mer på Vicotnik. Jag har dock dom senaste dagarna funderat på att rösta ut Vicotnik, främst för att varje runda blir samma sak, att Vic anklagar någon för att vara grönsak och h*n anklagar Vic för att vara grönsak vilket skapar ett segt sel där två sidor inte kommer fram med något nytt (Vic märker man dock att han är bättre på detta).

Till Vimes:
Jag har börjat förlora hår pga ditt spel! :gremwink:
 
Top