Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 4

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Denna runda slutar 21.00 på onsdag (tack Vicotnik)

Först och främst: jag hade ingen åtkomst till forumet igår, ber om ursäkt för förseningen. Tack till KK som styrde upp ett "Stopp!"-inlägg i varje fall.

Beslutet har fattats. "Trasapa är vår man! Jag menar Sparris! Låtom oss Dhänga honom!" vrålar någon i tystnaden. Lynchmobben beger sig till Trasapas tält där han sägs ska hålla till. Väl där inne upptäcker de ett dråparträd som just slagit rot!

Med hjälp av improviserade brandbomber förgörs styggelsen. Men en hemsk upptäckt görs samtidigt. Innuti trädet återfinns de nedbrytna resterna av en mutant, ickemuterad människa eller robot! Trädet har hunnit nappa en av er och bbytt ut denne mot en växtklon!



Kvar i spel:
xyas
Lu-kaazh
Vicotnik
!Paxen
Brynolf


Utslagna
Recca (dråparträd)
Konrad Konvalj (bybo)
Trasapa (dråparträd)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Okej, nästa måltavla är Brynolf, som även han pingar som Växt.

Röst: Brynolf

Nu fixar vi detta :gremsmile:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Jag trodde vi skulle ha vunnit nu...

men okej vi jagar en ickemutant eller robot.
vic har du något att säga till ditt försvar?

Röst:Vicotnik
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vicotnik said:
Okej, nästa måltavla är Brynolf, som även han pingar som Växt.

Röst: Brynolf

Nu fixar vi detta :gremsmile:

Nu är frågan om vi kan lita på dig vic
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Attans! Det var kul att få lira som "den andra sidan" en gång, även om det gick fort :gremwink:

Tack för spelet och lycka till!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
I försvar till vad? Att det nu är bekräftat att vi kör ett sektledar senario där ulvarna konverterar folk istället för att döda dem eller till att vi röstade ut ett Dråparträd som tagit över kontrollen utav en av oss?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vicotnik said:
I försvar till vad? Att det nu är bekräftat att vi kör ett sektledar senario där ulvarna konverterar folk istället för att döda dem eller till att vi röstade ut ett Dråparträd som tagit över kontrollen utav en av oss?

Som det har påpekats förut så borde du vara de självklara valet att konventera.
så kan du försvara varför någon skulle välja någon annan.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Lu-kaazh said:
Vicotnik said:
Okej, nästa måltavla är Brynolf, som även han pingar som Växt.

Röst: Brynolf

Nu fixar vi detta :gremsmile:

Nu är frågan om vi kan lita på dig vic
Jupp, och det är upp till var och en att besluta ifall ni kan lita på mig eller inte. Och finner ni att ni inte kan lita på mig så är jag som sagt redo för galjen ifall ni finner det mest lämpligt för byn.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Lu-kaazh said:
Vicotnik said:
I försvar till vad? Att det nu är bekräftat att vi kör ett sektledar senario där ulvarna konverterar folk istället för att döda dem eller till att vi röstade ut ett Dråparträd som tagit över kontrollen utav en av oss?

Som det har påpekats förut så borde du vara de självklara valet att konventera.
så kan du försvara varför någon skulle välja någon annan.
Nej, jag har inte fått någon information om varför jag inte skulle kunna bli konverterad. Men jag skulle gissa att växterna inte kan konvertera mig eftersom jag är robot, men det är tyvärr en gissning så den är inte värd något.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Lu-kaazh said:
Som det har påpekats förut så borde du vara de självklara valet att konventera.
så kan du försvara varför någon skulle välja någon annan.
I så fall borde jag väl blivit konverterad bland de första också rimligtvis, eftersom alla kände till att jag var siare redan första rundan. Och vore jag konverterade så hade jag väl inte outat Trasapa som ulv utan ljugit om att han vore grön.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Skitsnyggt jobbat.

Som sagt är frågan om man verkligen kan lita på Vicotnik. Jag tror fortfarande att han är immun, men det är inget vi kan bekräfta (såvitt jag vet).

Brynolf och Vicotnik är dom som vi måste välja mellan. Känns lite otroligt att Vic 2 gånger i rad skulle få reda på vilka som är varulvar, men som det är nu väljer jag att tro på Vic

Min röst: Brynolf.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Anledningen till att jag siade Brynolf denna runda är att: Jag har siat Lu-kaazh och fått som svar att han inte är växt. !Paxen har jag så här långt sett som grön i och med att han var kandidat till att åka ut första runda då drevet till slut gick mot Recca. Jag kan ju inte misstänka mig själv, även om det inte finns något som bekräftar att jag är att lita på (då det är upp till er att avgöra det). Kvar var då: xyas och Brynolf och mellan dem var det bara slumpen som avgjorde vem jag siade då jag hittils anser att båda har spelat väldigt bra.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vicotnik said:
Anledningen till att jag siade Brynolf denna runda är att: Jag har siat Lu-kaazh och fått som svar att han inte är växt. !Paxen har jag så här långt sett som grön i och med att han var kandidat till att åka ut första runda då drevet till slut gick mot Recca. Jag kan ju inte misstänka mig själv, även om det inte finns något som bekräftar att jag är att lita på (då det är upp till er att avgöra det). Kvar var då: xyas och Brynolf och mellan dem var det bara slumpen som avgjorde vem jag siade då jag hittils anser att båda har spelat väldigt bra.

JAg var inne på lite av samma tänk.
jag valde att sia Xyas.
han använde ingen förmåga, vilket jag tycker stärker honom i mina ögon.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Yes!

Denna rundan har vi två att välja på, Vic och Brynolf. Det är inte svårare än så. Kan vi (fortfarande) lita på Vic är hans siande av Brynolf korrekt. I annat fall är det Vic som åker. Jag är helt övertygad om att vi har endast en växt bland oss just nu, som kommer slå rot denna rundan och således inte kan klona sig förens nästa rundan.

Om det är Vic så har han antingen precis blivit växt av Trasapa, eller så har han varit Växt sedan tidigare. Då har han i förra rundan valt att peka ut Trasapa som växt trots att det är sparriskompisar. Detta är inte en helt orimlig strategi då ulvarna här vinner massor på att förhala. I jämförelse med ett "vanligt" upplägg är förlusten att offra en ulv väldigt liten. Så en offerstrategi är ganska vettig. För oavsett vem av Trasapa eller Vic vi röstade ut hade den andre blivit grönad, åtminstone för en runda till vilket hade gett den andre tid att infektera en ny bybo.

Med detta sagt har jag inte släppt tanken på att Vic skulle vara immun än.

Om vi röstar ut Brynolf denna rundan så önskar jag att Lukas använder sin förmåga på Vic. Har han blivit Växt så har han gissningsvis förlorat sin siarförmåga, men eftersom han inte slagit rot än så kan han inte använda sparrisförmågan än. Han kommer alltså inte att använda en förmåga denna rundan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Puh! Fan vad najs!

Vimes said:
Innuti trädet återfinns de nedbrytna resterna av en mutant, ickemuterad människa eller robot! Trädet har hunnit nappa en av er och bytt ut denne mot en växtklon!
Ingen som reagerat på det här? Det är ju en bekräftelse på att Vic kan konverteras.

Vic said:
Okej, nästa måltavla är Brynolf, som även han pingar som Växt.
Och det här är en bekräftelse på att han har det.

Röst: Vicotnik
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Brynolf said:
Puh! Fan vad najs!

Vimes said:
Innuti trädet återfinns de nedbrytna resterna av en mutant, ickemuterad människa eller robot! Trädet har hunnit nappa en av er och bytt ut denne mot en växtklon!
Ingen som reagerat på det här? Det är ju en bekräftelse på att Vic kan konverteras.

Vic said:
Okej, nästa måltavla är Brynolf, som även han pingar som Växt.
Och det här är en bekräftelse på att han har det.

Röst: Vicotnik
Fast, det antyder bara att han kan bli en klon, inte att han är det definitivt. Det sagt, jag har ännu inte bestämt mig för vem jag ska rösta ut. Jag har gjort ett val, men det kan ändras.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Oavsett om jag kan konverteras eller inte, vilket endast växterna lär veta. Så tycker jag det är synerligen skumt att de inte konverterat mig redan första rundan för att få bort siaren ur spel. Eftersom de vetat om min existense sen redan första rundan. Hade jag varit ulv så hade jag om möjligt försökt få över siaren till ulvsidan så fort som möjligt för att minimera byns chanser att hitta ulvar. Men då det inte verkar som de kan värva mig till sin sida så har det kostat dem 1 ulv i senaste rundan. Och troligtvis så har vi bara en ulv kvar just nu, nämligen du (Brynolf). Vilket gör att offra en ulv så här nära slutet istället för att slå ut en bybo är minst sagt en dåligt drag. Ska man offra en ulv i spel så ska man göra det bland de första rundorna, för ju längre tid det går dessto mindre effekt ger det.

Oavsett vilket så är jag villig att offra mig och bli utröstad även den här rundan för att kunna lägga eventuella tvivel på mig och min förmåga till vila.

Jag tänker inte försöka övertyga er om min lojalitet till byn inte heller tänker jag försöka övertala er till att rösta ut Brynolf. Men mitt siande har get utslag att brynolf är växt och jag kommer inte flytta min röst från honom oavsett vad som händer, byns öde vilar i era händer inte mina.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Jag tror också det bara finns en växt kvar, nämligen den som Trasapa konverterade innan han lynchades. Då det verkar som att växterna inte kan sprida sig rundan efter de blivit smittade, är det ju av högsta vikt för den nye grönsaken att köpa sig en runda nu. Vilket så klart ett växt-siande skulle kunna göra.

Det knepiga är att vi inte har någonting alls att gå på angående denna nya växt. Tja, bortsett från att det ju onekligen står mellan mig och Vic.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Om det tar 2 rundor för dråpträdet att skapa en klon så har vi en chans att vinna om vi tar ut rätt person (sålänge det är endast en klon kvar).

Vi har 2 att välja mellan. Vicotnik eller Brynolf.

Som jag tolkar det så tar det 4 rundor att skapa en växtklon. Om nu Vic är en klon, då har han ju inget att vinna på att få ut Brynolf om han inte är en grönsak, för då åker ju han ut i nästa.

Eller vad tycker folk? Har jag fel om tiden?
 
Top