Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 4

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Rösträkning

xyas said:
Tackar.
Replik på det Brynolf?
Att siaren är den mest självklara kandidaten att konverteras är ju självklart. Frågan är varför det inte skett förrän denna runda. Jag tippar att Recca chansade på att vi själva skulle rösta ut Vic av just den anledningen, så därför tog hon Trasapa i stället. Det visade sig inte funka, så Trasapa körde en mer rakt-på-sak-taktik.

Att Vic skulle vara immun tror jag inte på, av två anledningar: Fluffmässigt handlar det inte om att växterna infekterar oss och förvandlar oss, de bara käkar upp oss och skapar en kopia. Att skapa en kopia av en robot av växtdelar ser jag inga problem med. För det andra så hintade Vimes i början av denna runda om att robotar kan käkas upp. Jo, och dessutom vet jag ju att Vic ljuger när han anklagar mig.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning

Brynolf said:
Jo, och dessutom vet jag ju att Vic ljuger när han anklagar mig.
Jag anklagar inte dig för något, jag informerar bara om vad mitt siande har givit för resultat och i detta fall så visar mitt resultat på att du är en växt-klon.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Rösträkning

!Paxen said:
Möjligt att det var det Recca försökte göra, att lura ut dig ur skuggorna, men det gick inte att infektera dig.
Det här är ju intressant faktiskt. Säg att växterna vet om att det finns en robot som är immun, men inte att det är roboten som är siaren.

Recca börjar känna att loppet är kört för henne och väljer då att offra sig för att få fram vem siaren är. Men upptäcker då att siaren är roboten och således immun. Hon väljer istället Trasapa.

Bludebludeblud, kanske-kanske.

Röst: Brynolf (INTE NÖVÄNDLIGTVIS MIN SLUTGILTIGA RÖST)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning

Nu har vi drygt 5 timmar på oss innan rundan tar slut.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Rösträkning

Nej vi kör på robot-är-immun varianten. Det får bli så.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Rösträkning

Vicotnik said:
Trasapa valde att infektera Brynolf eftersom jag inte kan bli infekterad. Skulle jag kunna bli infekterad så skulle inte byn ha någon chans alls mot växterna eftersom ens forna alierade skulle vändas mot en och vi kan inte heller förlita oss på något som skrivits i tidigare rundor, så för att byn ska ha en chans så bör jag teoretiskt sett vara immun mot att bli infekterad.
Det här är ju inte särskilt korrekt. Dina sianden är värdelösa förutom just den rundan du siar. Och det dessutom förutsett att du ens talar sanning.
 
Top