Nekromanti Uppdatering om Western IV

Harry S

Swordsman
Joined
27 Sep 2015
Messages
682
Rickard;n135210 said:
Appen med träffmallarna är klar och finns ute på App Store. Sök på Rickard Elimää.
Jag hittar den inte. Kan någon länka? Finns den till Andråjd?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Harry S;n135277 said:
Jag hittar den inte. Kan någon länka? Finns den till Andråjd?
Nej, jag har inte lärt mig Android än. :) Det kommer nästa år.

Sök på Rickard Elimaa, för övrigt ... eller Western Träffmall.
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Till android kan du köra Java. Bara ladda ner Google-sökning egna verktyg, om du har kunskap i Java är det inte så stor skillnad.
 

Harry S

Swordsman
Joined
27 Sep 2015
Messages
682
Rickard;n135281 said:
Nej, jag har inte lärt mig Android än. :) Det kommer nästa år.

Sök på Rickard Elimaa, för övrigt ... eller Western Träffmall.
Jag använder aldrig Apples övervakningsutrustning och kanske söker på fel sätt på apple.com. Jag söker men hittar inget oavsett om jag söker på Rickard Elimaa eller Western Träffmall.

Varför gjorde du den inte som en plattformsoberoende webbapplikation?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Koppar;n135303 said:
Hmmm. Den finns bara till ios9?
Japp, så har du något äldre än iPhone 4S så funkar det inte. Det går tyvärr inte att ställa ned versionen för mig då jag använder mig av programmeringsverktyg som måste ha 9.0.

Drey;n135342 said:
Är det Swift 2 du programmerat träffmallen i?
Ja, och jag går en utbildning i det. Nästa år kommer utbildningen att gå igenom Android.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Harry S;n135310 said:
Varför gjorde du den inte som en plattformsoberoende webbapplikation?
För att Google och Apple inte vill samarbeta och göra ett programmeringsspråk för alla mobiltelefoner. Jag vill inte använda mig av någon webbaserad lösning, även om jag kan javascript flytande, som exempelvis Titanium då buggar kan tillkomma i konverteringen till respektive plattform.

Harry S;n135310 said:
Jag använder aldrig Apples övervakningsutrustning och kanske söker på fel sätt på apple.com. Jag söker men hittar inget oavsett om jag söker på Rickard Elimaa eller Western Träffmall.
Jag googlade på "Western 4 träffmall app" och hittade:

https://itunes.apple.com/us/app/western-traffmall/id1058790857?mt=8

iPad-previewen visar en ny träffmall som efterfrågades av Pendragon.

I övrigt, förutom möjligtvis logo- och namnbyte på appen, så kommer appen inte att uppdateras då jag har andra saker att fokusera på nu i utbildningen. Eftersom Apple vill ha 1000 kronor per år för utvecklarlicens så finns kanske appen bara uppe i ett år från nu.
 

Harry S

Swordsman
Joined
27 Sep 2015
Messages
682
Rickard;n135369 said:
För att Google och Apple inte vill samarbeta och göra ett programmeringsspråk för alla mobiltelefoner. Jag vill inte använda mig av någon webbaserad lösning, även om jag kan javascript flytande, som exempelvis Titanium då buggar kan tillkomma i konverteringen till respektive plattform.


Jag googlade på "Western 4 träffmall app" och hittade:

https://itunes.apple.com/us/app/western-traffmall/id1058790857?mt=8

iPad-previewen visar en ny träffmall som efterfrågades av Pendragon.

I övrigt, förutom möjligtvis logo- och namnbyte på appen, så kommer appen inte att uppdateras då jag har andra saker att fokusera på nu i utbildningen. Eftersom Apple vill ha 1000 kronor per år för utvecklarlicens så finns kanske appen bara uppe i ett år från nu.
Träffmallsappen ser jävligt bra ut på skärmbilderna. Tack!
 

Drey

Veteran
Joined
31 Aug 2012
Messages
122
Appen ser mycket nice, ska ladda ner så fort mobilen är uppdaterad.

"För att Google och Apple inte vill samarbeta och göra ett programmeringsspråk för alla mobiltelefoner. "

Du kan utveckla appar med Java cross platform, så det finns redan ett språk för alla plattformar.


1000kr om året!
De verkligen gör det lätt för hobbyutvecklare de där Apple.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Drey;n135384 said:
Appen ser mycket nice, ska ladda ner så fort mobilen är uppdaterad.

"För att Google och Apple inte vill samarbeta och göra ett programmeringsspråk för alla mobiltelefoner. "

Du kan utveckla appar med Java cross platform, så det finns redan ett språk för alla plattformar.
Det är lite mer komplicerat än så. Appar ska se annorlunda ut i Android och iPhone då användarna är vana vid respektive layoutstil och uppförande från appen. Om jag gör träffmallar till Android så kommer menyerna se annorlunda ut.

Drey;n135384 said:
1000kr om året!
De verkligen gör det lätt för hobbyutvecklare de där Apple.
Sedan tar de 30% på alla köp. Candy Crush Saga gav 1.5 miljarder förra året, tror jag, och även om Apple säkert tar mindre procent från dem så är det bara att tacka och ta emot.

För Android så är det bara en engångssumma för permanent licens. $25 för rubbet.

Fast det är kvalitetsskillnad i vilka appar som släpps igenom. Android är mer vilda västern medan iOS är strikt.
 

Koppar

Veteran
Joined
16 Nov 2006
Messages
25
Rickard;n135368 said:
Japp, så har du något äldre än iPhone 4S så funkar det inte. Det går tyvärr inte att ställa ned versionen för mig då jag använder mig av programmeringsverktyg som måste ha 9.0.


Ja, och jag går en utbildning i det. Nästa år kommer utbildningen att gå igenom Android.
Jag tänkte mer på ipads...med äldre ipad vill man inte uppgradera ios och sega ner den...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Koppar;n135456 said:
Jag tänkte mer på ipads...med äldre ipad vill man inte uppgradera ios och sega ner den...
Jag googlade lite, eftersom jag inte kan så mycket om iPhone/pads och iOS 8 är långsammare än iOS 9 och drar mer batteri. Sjuan är däremot bättre rent prestandamässigt än åttan, från vad jag kunde hitta.
 

Huggsnok

Veteran
Joined
7 Jul 2011
Messages
26
Ahh, utmärkt app! Ser mycket bra ut. Man får tacka och bocka för det fina initiativet!

:cool:
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Såhär i juletid önskar vi er alla en riktigt god jul. Själva fick vi ställa in årets jul helt, då december med korta avbrott varit en kamp mot de sista biverkningarna av all cancermedicin Tove tidigare behandlats med. Vi vet att många varit oroliga, och att vi ligger lite efter med mailsvar och annat. Den bästa julklappen vi fått kom dock precis före jul, då de sista provresultaten kom tillbaka och det inte, som läkaren först befarande, var en ny cancer. Tove är fortfarande väldigt matt och har ont, men det är övergående och i längden ofarligt.

Vi har inte glömt er och räknar med att börja skicka ut slutversioner på Rollpersonen till Western IV under annandagen. Vi kommer att se till att alla som förbeställt Western IV. Regelboken kommer att börja skickas ut senast den 8 januari, då tryckpressarna för denna bok äntligen rullar igång.

För er som är mest nyfikna på Ensamma Vargen kan vi berätta att vi kopplat ett nygammalt namn till projektet. Olle Sahlin skulle ha varit med och översatt soloäventyren redan första gången det begav sig, men innan han kom igång blev han anställd som redaktör för Sinkadus. Nu sluter vi cirkeln, och Olle har för närvarande fullt upp med Allt som Glittrar, ett bonusäventyr till alla Ensamma Vargen-crowdfunders, som kommer inom kort.

Sist men inte minst är det nu bara 29 timmar kvar av Fenix Kickstarter. Alla backers får en extra artikel i Specialutgåvan av Fenix som julklapp – närmare bestämt Under jord och vatten av Åsa Roos. Följ med ner under ytan i jakten på guld, ädelstenar och försvunna civilisationer. Vad döljer sig egentligen under stenrasen och havsytan? Under jord och vatten är en artikel med äventyrsuppslag och berättelser från djupet, allt från jakten på piratguld till mer esoteriska skatter.

Vill du stödja Fenix i vår Kickstarter hittar du den på:
https://www.kickstarter.com/projects/1152089861/fenix-the-swedish-gaming-magazine

God Jul & Gott Nytt År!

Tove & Anders
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
480
Location
Umeå
8:e januari kändes långt bort på julafton, men nu inser jag att det är redan under nästa vecka :) Då lär det inte vara så länge kvar innan vi har de tryckta böckerna (och rollformulären?). När kommer belöningarna från crowdfundern att skickas ut? Tror att bakgrundstabellerna för hillbillies och Texas rangers blir populära i min grupp nämligen
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Leumas;n138172 said:
8:e januari kändes långt bort på julafton, men nu inser jag att det är redan under nästa vecka :) Då lär det inte vara så länge kvar innan vi har de tryckta böckerna (och rollformulären?). När kommer belöningarna från crowdfundern att skickas ut? Tror att bakgrundstabellerna för hillbillies och Texas rangers blir populära i min grupp nämligen
Vi kommer ta tag i dem när spelet är klart. Även samlingarna med äventyr och artiklar börjar ta form. Vi har fått in de flesta artiklarna, men det återstår en hel del fixande med texterna och illustrationer.

/Anders & Tove
 
Top