[Undersökning] Hur många personer representerar du på wrnu?

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
1. Just nu är vi fem inklusive mig. En till som är aktiv här ibland (DeBracy).

2. Bara lajvkonventet Prolog, om det räknas. Det enda rollspelskonvent jag deltagit på var KyrCon som Västerås stift arrangerade på 90-talet. En i nuvarande gruppen är konventsåkare, två är det definitivt inte, en tror jag inte.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Huga nu ska vi se.

1. Två spelgrupper.

Grupp 1: Sex spelare, fem reggade på rollspel.nu. Fyra av dem aktiva postare (jag och tre till).
Grupp 2: Fem spelare. Tre reggade på rollspel.nu. En av dem aktiv postare (jag).

2. Konvent

Grupp 1: Fem spelare var på DanCon. Flera skulle på GothCon (jag och fyra till).
Grupp 2: En spelare var på DanCon, och skulle också på GothCon (jag).
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
1. Spelgrupper
Antal icke-reggade varierar med mängden spel igång, snittar nog på 3 icke-reggade.

2. Nej. Ingen representation av mig eller annan.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
1. Spelgrupper
Antal icke-reggade varierar med mängden spel igång, snittar nog på 3 icke-reggade.
Hur många personer skulle du säga att det handlar om totalt under en given period?
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
1. Vi är 7, bara jag aktiv här.
2. Jag besökte Gothcon förra året, möjligen gjorde en annan i gruppen det också.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Då uppdaterar jag svaret på 1. till 2 st. Mest korrekt.
Äuhm, jag är alltså ute efter hur många olika personer spelar du regelbundet (säg senaste året?) med totalt och hur många av dem är i så fall forumiter.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
1. Jag har en spelgrupp som förutom mig består av sju personer. Ingen annan är så vitt jag vet aktiv här eller på något annat rollspelsforum.

2. Jag besökte GothCon och fyra Grottröj förra året. Förutom mig besökte en person ur spelgruppen GothCon. Fyra personer ur spelgrupper besökte Grottröj åtminstone vid något tillfälle. Jag och minst en person till ur spelgruppen besökte även Nordsken om det räknas som ett konvent. Själv ser jag det som en mässa.
 
Last edited:

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
1. Om jag räknar de två grupperna jag spelar aktivt i och Symbaroum-grupperna som jag hoppas snart kommer igång igen är det 14 personer. Kan tänkas att någon är registrerad här men ingen annan skriver aktivt.

2. Två utöver mig själv på Nordsken (sambon och dottern) och ytterligare fyra på Unicon.

Edit: Merparten, typ 9 personer, är dock aktiva på FB och/eller Discord.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
När min spelgrupp var som störst för några år sedan så var vi 7-8 som inte var reggade på något forum plus mig då. Nu är vi färre, jag och fyra spelare, ibland färre. Men jag har märkt att gruppen har både fördelar och nackdelar beroende på om spelgruppen är väldigt stor eller om den består av färre spelare.

Ingen av oss har såvitt jag vet någonsin gott på något konvent eller liknande.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
1. Vi är 5 i min spelgrupp. Bara jag är aktiv på forum.

2. Förra året var jag på sex konvent. Två andra i spelgruppen var med på ett konvent.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
1. 5 i min vanliga spelgrupp. 7 till om man räknar folk som jag spelar med sporadiskt. Förutom mig har en spelare ett konto här men han är inte särskilt aktiv.

2. Ingen går på konvent vad jag vet.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
1. Vi är tre i gruppen. Alla är reggade här, men en är knappt aktiv, han är dock aktiv på andra (OSR-iga) sajter.
2. Alla tre var på GothCon förra året.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Det skulle vara intressant att ta reda på hur engagemanget på forum korrelerar med SL-rollen?
Vi tre i vår grupp turas om att spelleda och alla tre är aktiva online i rollspelskretsar.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Äuhm, jag är alltså ute efter hur många olika personer spelar du regelbundet (säg senaste året?) med totalt och hur många av dem är i så fall forumiter.
Ah, sorry, skyller på blodsockerfall eller motsvarande...

6 spelare, 3 forumiter (inkl. mig själv)

Ber du om ytterligare förtydliganden kan jag komma att Trumpifiera svaren ytterligare, ytterligare
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Det skulle vara intressant att ta reda på hur engagemanget på forum korrelerar med SL-rollen?
Vi tre i vår grupp turas om att spelleda och alla tre är aktiva online i rollspelskretsar.
Kan tänka mig att den korrelationen är rätt hög. Den som är SL för ett spel dras nog mer naturligt till diskussionsforum. Vilket egentligen känns som en förlegad syn på rollen, men den är nog fortfarande sann. Jag själv hittade till exempel hit för att det var Symbaroums officiella forum.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Det skulle vara intressant att ta reda på hur engagemanget på forum korrelerar med SL-rollen?
Vi tre i vår grupp turas om att spelleda och alla tre är aktiva online i rollspelskretsar.
Jag samt en till är dom två som brukar axla rollen som sl . Hen är aktiv på olika rollspelsforum på Facebook ,endast jag är aktiv här
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Det skulle vara intressant att ta reda på hur engagemanget på forum korrelerar med SL-rollen?
Två till i min grupp spelleder sporadiskt. Ingen av dom är aktiva här och så vitt jag vet heller inte i andra forum.
 
Top