[Undersökning] Hur många personer representerar du på wrnu?

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Det mest intressanta, men helt orealistiska 😀, vore om alla konventen 2019 samkörde sina register för alla som anmält sig till ett rollspelsarr för att vaska fram antalet unika besökare.
..och då saknas ändå alla de som hänger på konvent utan att anmäla sig till arr och är rollspelare.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Sen ikväll representerar jag ytterligare en person, som i sin tur representerar 6 andra. Hur de förhåller sig till forum och konvent har inte kommit på tal än. Jag ska försöka anta ett miniuppdrag och se hur många rollspelare som finns i min stad, Enköping. Just nu känner jag till runt 80 stycken men jag vet inte hur många som säg varit aktiva senaste året.
 

Liten

Veteran
Joined
6 Jul 2017
Messages
26
1. Jag är för närvarande semiaktiv i två gruper och aktiv i en grupp. I första gruppen är vi sex personer varav jag är den enda som är ”aktiv” (läser ofta men skriver oerhört sällan) här men minst två är aktiva i grupper på FB.

I andra gruppen är vi fem personer varav jag är aktiv och minst tre till på FB och i den sista gruppen är vi sex personer varav @krank, @DeBracy och en till (på FB) är aktiva, förutom mig.

Av 13 personer är alltså 7 st aktiva. (Två personer återfinns i alla spelgrupperna, därav bara 13 unika spelare).

2. Samma 7 st spelare åkte på minst ett konvent under 2019.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
3,998
Jag är med i två grupper på vardera fem pers (mig oräknat). Så vitt jag vet är ingen annan aktiv på något rollspelsforum. Max att de skapat ett konto för typ tolv år sedan och inte skrivit ett enda inlägg. Huruvida de alls besöker forumen vet jag förstås inte, men jag hör aldrig någon av dem nämna att de hämtat typ en rollspelsnyhet just från forumvärlden.

Senast jag var på konvent var tjugo år sedan ungefär. Först var det flickvänner som inte förstod hur man kunde prioritera en påsk- eller pingsthelg* instängd i en sunkig skola. Sedan dödade barn idén helt.

*) minns du att vi hade pingsthelger förr i tiden...?
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
1. Orkar inte räkna exakt men mellan 15 och 20 personer i olika konfigurationer av spelgrupper. Ingen av dem är mig veterligen särskilt aktiva på rollspelsforum även om de väl postat ibland. Inte alls lika mycket som jag dock.

2. Jag var på Gothcon och Spelexpo. En av mina spelare är en av huvudarrangörerna för Spelexpo så jag gissar på att han var där. Det var även en del andra i gruppen. På Gothcon var det jag och en annan av min grupp.
 
Top