Nekromanti ?Underjorden!, ny kommande modul till Fantasy!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Arfert;n114856 said:
Vad är era bästa husregler? Snor ni er på kanske de blir officiella! :)
Min bästa husregel är att köra vidare på fyra stats, men lägga över en massa grejer på motorik istället för styrka. Inte pga av missförstånd utan på grund av nån slags spelbalans ;)

Desuttom bonustärnignar för utrustning överlag, inte bara vapen. Detta borde vara änn mer aktuellt i en underjordsmiljö där klättring och annat kan bli vitala delar även i en strid.
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Arfert;n114856 said:
Vad är era bästa husregler? Snor ni er på kanske de blir officiella! :)
Mest är det modifikationer på existerande förmågor.
Men rustningar t.ex. ger i mitt spel inga tärningar utan enbart avdrag på skada
Sköldar har jag tre varianter liten +1, medel +2 och stor följdaktligen +3 samt att du inte får använda den stora när du är beriden.
Armborst har förhöjd skada och förhöjd laddningstid, m.a.o. ett lätt armborst kan användas varannan runda och ett tungt var tredje.
Jag skiljer på armborstförmågan och bågskytteförmågan, for obvious reasons
Stridsvana ger + i tillfällig kp, enbart nivå 2 ger en stridstärning (grundförmågan gjorde vapenförmågor meningslösa)
Enda sättet att få mer TKP i mitt spel är att höja stridsvana
Där har du en ordentligt komprimerad version :)

Har även bonustärningar för "rätt" utrustning, precis som rymdhamster :)
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Har även varianter på Elegant attack och dom där, där jag istället för att låta spelaren använda en annan grundegenskap varannan/varje runda låter förmågans nivå avgöra hur många gånger per strid du kan välja att byta grundegenskap.

Alla mina husregler är den bästa ;)
 

Grimor137

Veteran
Joined
23 Jan 2015
Messages
20
Kommer det att finnas Rost Monster? eller nått motsvarande?
Upptäckte just Järnslukaren :) Sorry Men jag hittadde inte Jätte Rottor? Eller Fladermus Svärm. Det kanske borde finnas några Stats för varelse Svärmar?
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Var hittat jag mer info om Svartalverna som nämns på ett par ställen när man läser Underjorden?
 
Top