Nekromanti ?Underjorden!, ny kommande modul till Fantasy!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ja, jag måste bara göra kartor, illustera och layouta dem först. Men det är mycket nu. Och bara en av mig.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Underjorden, som är en fet modul, släpps i samband med nästa version av Fantasy!. Som vi skriver på nu.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Som sagt, vill att den ska vara för nästa edition, så vi håller på godbiten. Och nästa edition kan kanske ta ett halvår i värsta fall. Vill gå igenom den ordentligt. Provspela mycket. Och vi har några Fantasy! kvar i lager, typ drygt hundra kanske. Så vi klarar oss till dess.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
...och nu har det tagit på dagen fem månader sedan du Arfert skrev att det kanske tar ett halvår i värsta fall. Frågan inställer sig därför om vi kan se fram mot ett släpp av Underjorden inom en snar framtid? Det skulle vara en perfekt modul för sommarens spel!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ledsen att göra dig besviken. Det blir tyvärr i höst nångång.

Kan inte säga exakt när, det ska tajmas med andra släpp. Vi har mycket på gång just nu. Och jag väntar forfarande på en del renritade kartor med mera.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Borde vara ute i november. Lite annat som ska synkas. Stefan Kayats illustrationer till exempel. :)
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Arfert;n113950 said:
Borde vara ute i november. Lite annat som ska synkas. Stefan Kayats illustrationer till exempel. :)
Oj, jag som inte spelar Fantasy!, inte kommer att köpa spelet och inte är inne på fantasy som SL, kommer då troligtvis att köpa en modul för illustrationerna...aj!:)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Kommer det vara stora ändringar i nästa version av 'Fantasy!'?
Det kommer fungera med allt gammalt material, men det kommer även göras ett par större ändringar. Sånt som kommit fram i actual play de senaste åren.

Största ändringen är att det blir fem stats i stället för fyra. För att (en del) folk inte förstått Fysik och Motorik.

Och erfarenhetssystemet görs om. Det nya blir tydligare. Vi har fått många frågor om det gamla, så det behövdes en översyn.

Sen blir det mest saker som ska göra det tydligare, för nybörjare, och sedan mer modulärt för mer erfarna spelare och SL.
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Arfert;n114762 said:
Det kommer fungera med allt gammalt material, men det kommer även göras ett par större ändringar. Sånt som kommit fram i actual play de senaste åren.

Största ändringen är att det blir fem stats i stället för fyra. För att (en del) folk inte förstått Fysik och Motorik.

Och erfarenhetssystemet görs om. Det nya blir tydligare. Vi har fått många frågor om det gamla, så det behövdes en översyn.

Sen blir det mest saker som ska göra det tydligare, för nybörjare, och sedan mer modulärt för mer erfarna spelare och SL.
Låter kanon!
Ja det där med motorik & fysik är nog ett ganska vanligt problem, särskilt bland nybörjare enligt min erfarenhet i alla fall, i övrigt har det fungerat helt superbt både som nybörjarspel och för regeltrötta veteraner, (friskt husreglat visserligen)
 
Top