Varulv Ulvgårdens gästabud - R2

Känns som vi håller på att vaska en hel runda nu pg av BMs egensinniga spel men jag ser inget byboigt spel hos Fjodde.
Kom nu inte bara med en självklar röst på Hägern utan börja gräv för byn👍

Röst: @fjodorsenuba

Gissar på Vimes, Bb7 som ulvakompanjoner kvar i spel.

Om det står sig med outnigskalaset så har ju Si, Octa och BM lyckats gröna sig efter sina fantastiska R1.
Och dessa har grönat Brynolf och mig Sidd.

Mr.J verkar sitta under nåt festbord och titta på alla vinglas. Nyktra till nu🍷

Salig Anthrox hade redan påpekat grejerna som inte stämde med @Vimes argumentation precis på sidan innan, när han pikade @Vimes i citatet nedan. Mindre än femton inlägg innan Vimes ber mig förklara det här.

Fast vänta, menar du att ditt case var att jag hade fel om att AD antagligen inte skulle fungera? Då ger jag dig rätt i sak (AD fungerade ju som tänkt i R1 i varje fall), men tycker att det är ett rätt svagt case för att jag är ulv, bybor har ju en tendens att ha fel ibland.

Jag tittade tillbaka lite på slutet av R1. Att @Vimes verkligen söker en tjafsig stämning med mig måste vara uppenbart nu? Jag har flera gånger skrivit att jag inte kommer gå tillbaka till den debatten med honom

Rätt tacksam position att inta som ulv!

ÅHHH! Morgonmänniskor! Am i right? Chilla nu här.
Jag är vanilj.
Verkar som alla utgår från Octas plan. Jag är lite rädd att de med poweroller ska bli nattmördade som jag sagt tidigare, vore taktiskt att endast outa när det behövs, som t.ex om man siat någon grön som är på väg ut men ingen gav någon respons på den posten. Kul att BM siat, nu finns det lite mer att utgå från till skillnad från r1. Med det sagt är BM och brynolf gröna right?

Varför röstar vissa fortvarande på Hägern? Har jag missat något?

@fjodorsenuba från de spel jag tidigare varit delaktig i har du även där varit lågflygare, hade jag endast bedömt från detta spel så hade jag kanske nog viljat skicka dig med tanke på att byn kommer vinna med sina powerroller, du har inte nämnt att du har en sådan. Du kan vara ulv. Men komigen nu, bevisa mig fel.

Det gör det möjligt för mig att kommentera den
Det var det vi gjorde i måndags, vilket jag betackar mig för, det är inte konstruktivt.

Och du ignorerade Anthrox när han påpekade dina olika bristfälliga argument igår.

Och du ignorerar den delen av mitt inlägg där jag säger att Anthrox påpekade dem.

Du vill bara komma tillbaka till tjafs.

Så jag fattar här, varför röstar vi inte ut Vimes? Är tanken att vi låter Isaac sia honom till nästa runda och så röstar vi ut nån annan under tiden?
Jag låg på fjodde i R1 för lågflygning, men vi måste väl enas om att det är en slapp röst?

Det var det vi gjorde i måndags, vilket jag betackar mig för, det är inte konstruktivt.

Och du ignorerade Anthrox när han påpekade dina olika bristfälliga argument igår.

Och du ignorerar den delen av mitt inlägg där jag säger att Anthrox påpekade dem.

Vad tror du om min linje att låta Vimes leva iom att vi har stor chans att få siande på honom?

Jag tänker att det skänker värde till Isaac som kompissiare som annars siat färdigt nästa runda (om vibhönger vimes och han då bara har stradh kvar att sia). Då förenklar vi för ulvarnas vinmugg kring nattmordet.

Så jag fattar här, varför röstar vi inte ut Vimes? Är tanken att vi låter Isaac sia honom till nästa runda och så röstar vi ut nån annan under tiden?
Jag låg på fjodde i R1 för lågflygning, men vi måste väl enas om att det är en slapp röst?
Ja jag höll med här, det är en slapp röst och han meddelade för visso också att han inte skulle vara lika aktiv. Så får se om han haar något att säga

och Sidd upprepar att han är siad grön av Isaac, när gjorde han det?

Han har inte bekräftat, men det har sin grund i det här inlägget från innan vi började outa.
Förlåt Sidd. Du hade nog ärligt uppsåt ändå. Det gynnade ingen av oss att jag fokuserade på dig. Men frågan är vilken riktning tar vi nu? Jag ska fundera lite och återkommer imorgon. Kommer dock inte vara super aktiv imorgon förrän senare under dagen. Ska dock försöka slänga ur mig något klokt på morgonen.

Isac kan sia Vimes denna eller ännu hellre nästa runda. Det sätter press på ulvarna att mörda Isac vilket är bra av två skäl:

1) Ulvarna får fler viktiga mål vilket komplicerar deras liv. Bättre förutsättningar för Octa att spöa dem i sten-sax-påse.

2) Om de mördar Isac kan BM sia hans ersättare som familjehuvud.

Okej, jag lovar att inte ens kommentera den. D.v.s. vilka är de olika argumenten och varför hänger de inte ihop, menar du? Jag ska inte kommentera den, men jag vill se hur ditt resonemang ser ut - och det borde ligga i byns intresse att du är så transparent som möjligt (även om du upplever det som repetition).

Vad tror du om min linje att låta Vimes leva iom att vi har stor chans att få siande på honom?

Jag tänker att det skänker värde till Isaac som kompissiare som annars siat färdigt nästa runda (om vibhönger vimes och han då bara har stradh kvar att sia). Då förenklar vi för ulvarnas vinmugg kring nattmordet.

Jag tror att det är vanskligt att sätta hoppet till framtida sianden, eftersom de bygger på att vi vinner chicken race med ulvarna med våra väktanden.

Jag tror att det finns ett värde i att rösta ut inaktiva spelare vi är osäkra på innan vi röstar ut aktiva spelare vi är osäkra på. Ulvarna har bättre chans att vinna längre fram om de bybor som är kvar är de som enligt egen utsago inte har tid att läsa och skriva så mycket.

Men jag känner mig inte tillräckligt osäker för att gå på det rådet själv, i alla fall inte just nu. Jag tycker Anthrox sista åsikt om Vimes stämmer med min bild, där Anthrox rankade Vimes som den enda spelare som är rödare än Basse:
@Vimes - Vimes "allt som inte förbjuds i spelet är tillåtet" Vimsson som här tycker att vi ska förhålla oss till spelets mekanik, trots att den försvårar för byn, när vi bara kan låta bli. Obstruerar hjälpmedel för byn med flimsy förklaringar som inte håller. Svarar inte på frågor. Ulv som snart har gett upp.

@Sidd du skrattar åt min fråga gällande siande?
jag försökte hitta nåt från Isaac om siande alls, men som jag fattar det är det alltså inlägget Hägerstrand citerade som du menar var en bekräftelse att Isaac siat dig?

Isac kan sia Vimes denna eller ännu hellre nästa runda. Det sätter press på ulvarna att mörda Isac vilket är bra av två skäl:

1) Ulvarna får fler viktiga mål vilket komplicerar deras liv. Bättre förutsättningar för Octa att spöa dem i sten-sax-påse.

2) Om de mördar Isac kan BM sia hans ersättare som familjehuvud.

Det bästa - om det är så att jag absolut kommer röstas ut (det är väl ärligt talat bara du och Häger som är övertygade om det, eller? - är att vi gör det nu eller att Isaac siar mig nu. Det verkar vara livsfarligt att tänka att jag ska sias nästa runda, stor risk att Isaac aldrig kan rapportera det och så tappar vi en gröning. Om jag är osiad R3 kommer jag nästan säkert röstas ut då, och om jag är osiad R4 och Isaac död kommer jag garanterat göra det.

Eftersom jag vet att jag är bybo verkar ditt förslag vara mer än lovligt gynnsamt för ulvarna.

Jag tror att det är vanskligt att sätta hoppet till framtida sianden, eftersom de bygger på att vi vinner chicken race med ulvarna med våra väktanden.

Jag tror att det finns ett värde i att rösta ut inaktiva spelare vi är osäkra på innan vi röstar ut aktiva spelare vi är osäkra på. Ulvarna har bättre chans att vinna längre fram om de bybor som är kvar är de som enligt egen utsago inte har tid att läsa och skriva så mycket.

Men jag känner mig inte tillräckligt osäker för att gå på det rådet själv, i alla fall inte just nu. Jag tycker Anthrox sista åsikt om Vimes stämmer med min bild, där Anthrox rankade Vimes som den enda spelare som är rödare än Basse:
Jag argumenterar inte för att vi ska låta Vimes vara för att jag är osäker på hans färg utan för att jag vill hålla honom som gisslan.

Ulvarna måste fundera på om det blir värt att mörds Isac för att han inte ska sia Vimes.

Våra sianden är begränsade, på detta sättet optimerar vi antalet sianden.

@Sidd du skrattar åt min fråga gällande siande?
jag försökte hitta nåt från Isaac om siande alls, men som jag fattar det är det alltså inlägget Hägerstrand citerade som du menar var en bekräftelse att Isaac siat dig?
Fasiken vad folk har svårt med en glad gubbe emoij.
Jag la 😂 för jag tyckte det var fnissigt att du har rätt i din ironiska post med att jag ser ut att tjata om att jag är grönad av @Sömniga Isaac siande. Jag skrattade åt mig själv som nu håller på å leker å känner mig grönad i spel: rejält skönt.

Jag har förstås ingen aning om Si Siat mig men denne vände väldigt tydligt på klacken från orolig R1 till sin R2post där denne backar från sin oro.
Lutar starkt åt att denne (av nån anledning) ändrat sitt tyck om mig.
Vad tror du egentligen?

Det bästa - om det är så att jag absolut kommer röstas ut (det är väl ärligt talat bara du och Häger som är övertygade om det, eller? - är att vi gör det nu eller att Isaac siar mig nu. Det verkar vara livsfarligt att tänka att jag ska sias nästa runda, stor risk att Isaac aldrig kan rapportera det och så tappar vi en gröning. Om jag är osiad R3 kommer jag nästan säkert röstas ut då, och om jag är osiad R4 och Isaac död kommer jag garanterat göra det.

Eftersom jag vet att jag är bybo verkar ditt förslag vara mer än lovligt gynnsamt för ulvarna.

Du resonerar felaktigt.

Att rösta ut dig tar en (1) runda vare sig vi gör det nu eller senare.

Om du är bybo och vi får grön färg på dig sparar vi en runda. Det borde ju vara väldigt uppenbart ur ditt perspektiv som bybo eller?

Fältet med ickegrönade är så litet att vi gör bättre i att använda våra skott mot det fältet nu än att slösa en kula på dig som vi lika gärna kan avlossa senare.

Det här är lite i linje med hur du argumenterade i Mortal Kombat, när du var ulv. "Om ni inte litar på mig behöver ni rösta ut mig nu! Av oklar anledning är det jättedåligt att rösta ut mig senare"

Skulle du vilja ge oss en rödgrönlista förresten, @Vimes ?

Det hade varit spännande att läsa mer om hur du ser på fältet med ickegrönade.

Back