Varulv Ulvgårdens gästabud - R2

Det bästa - om det är så att jag absolut kommer röstas ut (det är väl ärligt talat bara du och Häger som är övertygade om det, eller? - är att vi gör det nu eller att Isaac siar mig nu. Det verkar vara livsfarligt att tänka att jag ska sias nästa runda, stor risk att Isaac aldrig kan rapportera det och så tappar vi en gröning. Om jag är osiad R3 kommer jag nästan säkert röstas ut då, och om jag är osiad R4 och Isaac död kommer jag garanterat göra det.

Eftersom jag vet att jag är bybo verkar ditt förslag vara mer än lovligt gynnsamt för ulvarna.
Bättre kan du Vimes.

Byn behöver på alla tillgängliga sätt checka av status på så många spelare som möjligt så snabbt som möjligt.
Då Nattmorden tickar in varje natt och gör oss bybor färre och färre.

Om vi har en Siare i spel så ska vi se till att försöka använda denne.
SyskonSiaren Sömnige Isaac kan nu denna runda kolla upp Stradh eller Vimes.
SyskonSiaren kan inte kolla av Fjodde/Hägern.

Genom utröstning kan vi checka av status på andra spelare tex Fjodde eller Hägern.

Om vi röstar ut dig Vimes så förlorar vi en chans till att använda Siaren nästa natt igen.

Som sagt så bättre kan du Vimes.

Du resonerar felaktigt.

Att rösta ut dig tar en (1) runda vare sig vi gör det nu eller senare.

Om du är bybo och vi får grön färg på dig sparar vi en runda. Det borde ju vara väldigt uppenbart ur ditt perspektiv som bybo eller?

Fältet med ickegrönade är så litet att vi gör bättre i att använda våra skott mot det fältet nu än att slösa en kula på dig som vi lika gärna kan avlossa senare.

Inte säker på att jag är med riktigt. Om vi tänker att jag är tidig i ledet bland de ickegrönade (så pass tidig att du och Häger egentligen vill rösta ut mig nu) borde det vettigaste vara att antingen rösta ut mig eller sia mig så snart som möjligt. I synnerhet som vi inte vet huruvida Isaac kommer få möjlighet att sia alla i vår familj.

Jag antar att du misstänker mig mer än Stradh, så jag förstår inte riktigt hur du kan landa i att Stradh bör sias före mig (vilket alltså riskerar leda till att jag inte sias alls).

Det finns å andra sidan goda skäl att vänta med att rösta ut Gyllenbjörnar tills Isaac siat alla, men då är det rimligare att sia mig nu, om jag är närmare huggkubben än Stradh.

Bättre kan du Vimes.

Byn behöver på alla tillgängliga sätt checka av status på så många spelare som möjligt så snabbt som möjligt.
Då Nattmorden tickar in varje natt och gör oss bybor färre och färre.

Om vi har en Siare i spel så ska vi se till att försöka använda denne.
SyskonSiaren Sömnige Isaac kan nu denna runda kolla upp Stradh eller Vimes.
SyskonSiaren kan inte kolla av Fjodde/Hägern.

Genom utröstning kan vi checka av status på andra spelare tex Fjodde eller Hägern.

Om vi röstar ut dig Vimes så förlorar vi en chans till att använda Siaren nästa natt igen.

Som sagt så bättre kan du Vimes.

Du tycker som Impetigo att det är bättre att sia Stradh innan mig?

Vill påminna om detta också:

Är det så att Isaac inte siat mig eller inte siat Sidd eller Stradh röd tycker jag inte det är helt dumt att rösta ut mig om ni ändå tänker göra det under spel. Det skulle ge mer klarhet i föregående rundas utröstning (som jag tycker, eftersom jag vet att jag är bybo, kan tolkas som att Häger och Impetigo är ulvkollegor till Basse - men för att det resonemanget ska vara giltigt för er måste förstås min färg bekräftas).

Eftersom alternativen förra rundan var Basse, Häger och undertecknad så kommer färg på mig göra det lättare att förstå om och hur ulvarna förhöll sig till Basse-drevet.

Jag tror ju att Häger är ulv och får ni grönfärg på mig tänker jag att det finns analysmöjligheter i scenariot att jag var enda drevade bybon mot slutet.

Jag kör en Strad här och säger fuck it orka läsa 11 sidor med suspekta inlägg.

Röst: @StradhLestat
Mest för att han slöröstade på mig förra rundan och inte gick på byns spår på Basse.

Slutar jobbet sent idag och kommer inre hinna med någon AD ändring idag då jag sitter i bil (den andra godkända bilen) och kör.

Har 30 minuter middag planerad så om någon har en vettig sammanställning då kan jag försöka läsa på vad jag ska rösta på. Men allt detta brus gör att det är sjukt svårt att läsa ikapp och göra vettiga inlägg (något som är svårt nog annars i normalt tempo)

Mest för att han slöröstade på mig förra rundan och inte gick på byns spår på Basse.

Slutar jobbet sent idag och kommer inre hinna med någon AD ändring idag då jag sitter i bil (den andra godkända bilen) och kör.

Har 30 minuter middag planerad så om någon har en vettig sammanställning då kan jag försöka läsa på vad jag ska rösta på. Men allt detta brus gör att det är sjukt svårt att läsa ikapp och göra vettiga inlägg (något som är svårt nog annars i normalt tempo)
Vi outar roll. Bekräfta om du har powerroll eller inte!

Halloj Fjodde
Det är massoutning.
alla roller är outade.
Motclaimar du nåt?

Har jag röstat på dig? Det minns jag inte alls..... Vimes låg jag på tidigt som F och fortsatte

Så ulvstrategin just nu är alltså att rösta på Stradh och offra Vimes för att slippa @Sömniga Isaac Sianden i spel.
Då kan de på detta sätt nerfa Väktaren @Octagonal som ju kommer väkta Siaren Si och i stället rikta in sitt spel på Nattmord på andra och försöka gröna sig.

Enligt detta så är våra Ulvar:
Basse
Vimes
Fjodde
+1 (lutar åt Bb7 som inte verkar vara inne på samma tänk som oss övriga bybor)

Gyllenbjörn (Familjeskydd förbrukat)
Sömniga Isaac - Familjeöverhuvud - claimat syskonsiare
Sidd - siad grön av Isaac
StradhLestat
Vimes

Svintryne (skyddad denna runda)
Big Mama - Familjeöverhuvud - claimat överhuvudsiare
BiobunkerVII
Mr.J
Anthrox - BYBO
Impetigo

Falkenknös
Brynolf - Familjeöverhuvud - siad grön av BM
Hägerstrand
fjodorsenuba
Octagonal - claimat väktare
Basenanji - ULV

Så, om vi inte får några motclaims (verkar inte så) har vi 7 ickegrönade spelare. Tre av dessa är ulvar.

Jag tycker att Isaac ska sia mig denna runda, vill Isaac hellre sia Stradh är det bättre att rösta ut mig nu eftersom risken är stor att Isaac bara får ett siande till.

Mina ulvar är Impetigo och Häger. Antagligen med en lågflygande wing man (t.ex. Fjodor). Så om jag blir siad istället för utröstad kommer jag verka för att någon av Häger eller Impetigo röstas ut.

Det stämmer som @StradhLestat säger. De enda gångerna Stradh nämner fjodor/fjodde är i posterna nedan.

Mina voffar: Vimes, Impe och Fjodor
Förklaringen finns bra mycket tidigare i våra nästan 800 poster
Den fanns ganska tidigt.... >Den som inte motiverades där var fjodde.... fjodde gjorde något i smaband med det motiverandet som också kändes som samhörighet
Sen att Impoe vart fly förbannad när jag så mycket som nämnde om de satt i en varulvschatt var inte heller grönande direkt.... Någon annan nämnde nyss varulschatt utan att någon tog åt sig... så- ja... Vimes och Impe är mina huvudkandidater,,,,fjodor som lite mindre 3e voffe...fjärde vetta faaaan

Jag vet inte om @fjodorsenuba rollspelar att han är mindre engagerad i spelet än vad han egentligen är, men det han säger stämmer inte. Att han inte outar powerroll trots uppmaningar går också att läsa som att han vill maximera osäkerheten på de grönade spelarna så länge som möjligt.

Fjodde fick för övrigt bara två röster på sig förra rundan, de ligger med nedan. (kollade för att se vilken röst han kunde blandat ihop med att stradh skulle lagt)

precis på samma sätt som du tycker jag borde vara mer kritisk till det narrativet tycker jag ditt ställningstagande kring hela "nu lägger vi ner" men vissa fortsätter och du är ok med det skulle må bra av mer kritisk blick.
om vi hänger en grön Vimes eller Hägern så står ju du och jag där med lite dålig feeling.

mycket av min röst på Hägern kommer sig dock av spelstilen, jag blir inte mer benägen att lyssna på vad karln säger när det är drygt och förminskande. inser att det är en dåligt underbyggd röst och iom att jag inte kommer få rösta på en familjemedlem efter AD flyttar jag min röst till fjodde - skulle gärna se att fler drevade på där - det är det enda sättet att få nåt vettigt ur honom.

Röst: @fjodorsenuba

Har sovit på saken och kikar tillbaka lite på vad jag själv sa igår.

Först - jag är väl medveten om att det inte är en kamp mellan familjerna. Jag uttryckte mig inte alls på ett bra sätt, men är helt med på att vi ska följa våra misstankar mot den som vi hyser starkast misstankar mot. Jag snurrade in mig själv i spelets egna begrepp, vilket gjorde ett tydligheten blev lidande och mitt resonemang mer blev förvirrande än klargörande. Har inte hunnit gå tillbaka och dubbelkolla, men börjar även misstänka att min fixering vid att inte utrota en familj helt/hålla familjerna jämna mot varandra grundar sig på ett missförstånd tidigare i rundan.

Sen - Sidd har spelat upp sig, rejält. Jag började fåna mig igår, dels för att jag var trött, dels för att jag började få en dålig vana att alltid misstänka Sidd oavsett vad. I det här fallet skapade det bara förvirring utan substans. Jag borde legat kvar på Hägern som jag hade större misstankar mot, istället för kivas med Sidd. Det blev tokigt och gjorde varken från eller till.

Slutligen - Jag börjar oroas över de som inte tar plats och gömmer sig i skuggorna. Jag vet att jag brukar höra till laget som säger att lågflygarna kan ha skäl till sin ställning. Men om inget förändras under dagen, så växer min misstanke mot dessa spelare markant. Spelarna som tagit plats har redan utmärkt sig på olika sätt, de som behöver ta plats är till exempel @fjodorsenuba.

När det kommer till hur vi gör.

Jag följer överenskommelsen. När vi närmare oss kommer jag vaska Gyllenbjörnarnas förmåga, om det inte är så att någon från min familj är den som håller på att bli utröstad. Jag ser att det finns fler argument för än mot. Här litar jag på övriga kloka spelare. Det finns mycket vettigt som sagts här särskilt från Impe.

Om spelarna

Impe och Bio
är nog de spelare jag håller som grönast. De har gjort kloka observationer. Ställt jobbiga frågor. Skapat utrymme för diskussion. Även Sidd kan sägas uppvisat samma tendenser i senare delen av gårdagen. Så tre spelare jag känner mig hyfsat säkra med just nu.

BM har kommit in. Jag gillar hur hon tänker. Jag törs dock inte säga något om hennes färg. Hon kör lite som hon brukar och låter eget huvud gå före kollektivets vilja. Något som kan vara bra, ibland behövs den som opponerar sig för att skapa rörelse som ger information.

Vimes - oförändrad. Jag delar flertal argument och läst igenom hans och Hägerns diskussion några vändor igår. Tänker inte gå tillbaka och göra det igen.

Hägern - tveksam. Det kan var jag som fixerar vid slarvet med regler. Hägern har samtidigt förklarat sitt agerande och varit ärlig om sina egna brister. Här tror jag att jag får kika och studera vad som händer framöver. Tills vidare någon jag får hålla ögonen på för att skapa mig en bättre uppfattning.

Mr.J - positivt intryck. Gör få, men kloka inlägg. Förklarar sina ståndpunkter och har substans i det som sägs. Svårt att säga något, då jag inte har någon tidigare erfarenhet av spelaren. Något som är positivt, gör inte att jag är lika färgad i hur jag tänker omkring dennes agerande. För nu låter jag den ligga på den friande sidan, snarare än den misstänkta.

Så för att sätta press och få in i spel gör jag så här.

Jag lägger min röst på Fjodor. Dyker det upp något som gör att jag får starkare misstanke på annat håll flyttar jag innan AD.

Motivering: låg aktivitet och vill nog se lite mer aktivitet från spelare desto längre in i spel vi kommer. Det känns som en fara för byn att hålla kvar i spelare som inte kan delta så aktivt. Vilket går emot allt jag brukar tycka om att inte rösta ut lågflygare bara för att de lågflyger.

Återkommer lite senare med fler tankar.

Jag lägger min röst på Fjodor. Dyker det upp något som gör att jag får starkare misstanke på annat håll flyttar jag innan AD.

Motivering: låg aktivitet och vill nog se lite mer aktivitet från spelare desto längre in i spel vi kommer. Det känns som en fara för byn att hålla kvar i spelare som inte kan delta så aktivt. Vilket går emot allt jag brukar tycka om att inte rösta ut lågflygare bara för att de lågflyger.

Återkommer lite senare med fler tankar.

Jag hade kunnat resonerat på samma sätt om BM och Mr.J.

Skillnaden är BM är grönad, som jag fattat det, och Mr.J kommit med fler inlägg som har mer substans och för spelet framåt. Då faller min röst på Fjodor bland de som har svårt att delta i spel, då jag inte vet färg på honom.

Back