Varulv Ulvgårdens gästabud - R2

Sysp

SL - Ulvgårdens gästabud
Stämningen på gästabudet blev allt mer upprörd. Luften var fylld av förolämpningar, spott och bägare. Vem skulle ut? Vem var pälsigast av alla? Fanns det mer att dricka? Varför fanns det inga fungerade toaletter?

”Du är jädrans pälspåse, Basenanji Falkenknös!” ”Jaaaa, han luktar. Och stinker!” ”Som alla Falkenknösar gör ju, pack är vad ni är.” ”Håll ditt fula tryne, din jämra jordbök…”

STOPP! åskknall

Alla stannade upp och förvånade blickar riktades stumt mot Isaac Gyllenbjörn som reste sig och såg ut över bordet med en konstpaus innan han högtidligt förkunnade:

”Hus Gyllenbjörn deklarerar FAMILJESKYDD, ingen kan rösta på oss ikväll.”

Han satte sig nöjt ner och folk tittade förvirrat och lite förläget på varann.

”Men. Vi tänkte väl inte…?” ”Nä. Inte vi heller.” ”Mhm. Ja. Så Basse då?” ”Mmm.”

De sparkade ut Basse och gick och la sig. På morgonen hittades Anthrox Svintryne i sin säng, riven i stycken. Tog bläcket slut, undrade någon. Ska det vara så här torftigt skrivet, mumlade en annan. Är det dussinfantasy så är det, konstaterade en tredje och ryckte på axlarna. Galan är ändå avgjord, det blir den där jävla dunderbjörnen som tar hem flavorpriset i år, så varför anstränga sig…

Basenanji Falkenknös förvisas, han var ULV.
Anthrox Svintryne nattmördas, han var BYBO.

Gyllenbjörns familjeskydd är förbrukat.

Spelarna och deras familjer

Gyllenbjörn (Familjeskydd förbrukat)

@Sömniga Isaac - Familjeöverhuvud
@Sidd
@StradhLestat
@Vimes

Svintryne
@Big Mama - Familjeöverhuvud
@BiobunkerVII
@Mr.J
@Anthrox - BYBO
@Impetigo

Falkenknös
@Brynolf - Familjeöverhuvud
@Hägerstrand
@fjodorsenuba
@Octagonal
@Basenanji - ULV

R2 slutar onsdag kl 21:00.

Länk till röstverktyget:

Varför Anth? Vad gjorde han som gjorde att de ville bli av med honom? Jag får kika och analysera senare, nu behöver jag rensa tankarna.

Förlåt Sidd. Du hade nog ärligt uppsåt ändå. Det gynnade ingen av oss att jag fokuserade på dig. Men frågan är vilken riktning tar vi nu? Jag ska fundera lite och återkommer imorgon. Kommer dock inte vara super aktiv imorgon förrän senare under dagen. Ska dock försöka slänga ur mig något klokt på morgonen.

@Brynolf var Sysp hemma hos dig med en linjal för att du skrev efter deadline?
Och är det förklaringen till varför R2 startade en kvart sent?

Skönt att känslan kring Basses rödhet var rätt!
Surt att Anthrox mördades

Återkommer med mer samkade tankar imorgon, väntade bara in rundan för att dra mitt skämt med Vanilla Ice

Det var ju strongt av mig att spendera hela R1 med o säga att Anthrox är ond och att vi absolut inte skulle rösta ut Basse:rolleyes:

Snyggt jobbat som fan ni som löste det!

Tack för bra spel Anthrox och sorry att jag ville rösta ut dig.

Nämen det här var ju härligt hörrni, att pricka en ulv i R1.
<3
Var det ett extremt kaosigt räddningsförsök på @Vimes ? Mindre chans att Basse klarar sig R2 om Vimes åker R1? Octa körde ju också ett extremt kaosigt avslut som är svårt att tolka på annat sätt än att han visste att Basse skulle åka som röd.
röst: @Vimes

Tackar @Anthrox och @Basenanji för spel.

Anth försökte alltså ligga lågt för att överleva första natten. Bra att denne fick iväg sin deltagarlista där på slutet där jag höll med om det mesta. Att Anth gick hädan ser inte så bra ut för Vimes.

Jäkligt bra att vi pricka Bassebus redan i R1.
@Vimes och @Octagonal har nu redig uppförsbacke med att gröna sig.

Intressant att fyra ulvar inte lyckas kordinera och styra en blind by mot en bybo i R1.

Värt att analysera och se hur det röstades i R1. Det kan ju inte bara varit jag som gick ulvarnar ärenden utan de måste ju ha försökt göra det själva också tänker jag.

Det var ju strongt av mig att spendera hela R1 med o säga att Anthrox är ond och att vi absolut inte skulle rösta ut Basse:rolleyes:
Det grönar dig snarare. Jag hade förberett en post om dig utifall att Basse var grön med frågan om hur du nu var så säker på det, vet du mer än oss andra.

Men en annan vinkel: har du inte kritiserat mig och andra om man inte följer majoritetens beslut? Vad tycker du allmänt om att lägga in reservation som du just gjorde?

Förmodligen har vi två genomförda sianden denna runda också vilket gör det hela ännu mer intressant.

När bör byn outa? Spontant skulle jag säga senast nästa runda.

Om vi outar nu kan vi i bästa fall gröna:

1. Första siaren.
2. Andra siaren.
3. Väktaren.
4. En siad grön av siare 1.
5. En siad grön av siare 2.

Det skulle ge oss 5 gröna spelare direkt. Då har vi 7 spelare kvar vi inte vet rollen på. Av dessa 7 är tre ulvar. Nästan 50%. Och vi har två siare kvar som med lite tur kan fortsätta sia.
När jag räknar på det tror jag nog det smartaste är en massoutning. Ulvarna har bara ett nattmord i taget och med tre power-roller blir det väldans svårt för dom.
Om en ulv outar roll är det 50% och vi får ut den jäkeln tillslut. Tror inte de är tillräckligt många i relation till oss bybor för att klara det.

Så vad säger ni? Massouta och röka ut ulvarna?

Det enda som jag ser kan sabba denna plan är om Anthrox hade en power-roll ulvarna claimar. Då hamnar vi i en liten jobbig sits. Men med väktande och siande kvar borde vi lösa det också utan större problem.

Btw @Anthrox, du får gärna ha kvar Svintryne-titeln så länge spelet pågår för att underlätta för dina bybokompisar att läsa R1 korrekt…

Back