Varulv Ulvfellas - Spelet är slut

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jo, men hade väl inte varit roligt att bli nattmördad R1 som väktare? Du är ju en av dem man väljer mellan att ta ut R1 som ulv. Jag lyckades övertala dem att ta ut Vimes för jag var rädd att han skulle läsa sönder mig.
Det var ju det som var grejen. Jag försökte hålla mig lite i bakgrunden i R1 för att inte dra på mig något stort target. Men det var ju heller inga bybor som grönade sig, så det fanns ju inga tydliga alternativ kring vem som skulle riskera nattmord.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Min förhoppning hade ju varit att en bybo skulle spela tydligt grönt så att denne skulle ligga i riskzonen istället, medan jag snubblat lite och varit tam så jag kunde komma igen i R2 istället (och då kunna väkta mig själv).
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Min förhoppning hade ju varit att en bybo skulle spela tydligt grönt så att denne skulle ligga i riskzonen istället, medan jag snubblat lite och varit tam så jag kunde komma igen i R2 istället (och då kunna väkta mig själv).
Jag spelade väl supergrönt i R1! Emojianalys, FBI-rationalitet etc. Grönast i R1!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Det jobbiga med väktaren här var ju dock att du inte vet om den du väktat är den mördande ulven eller det tänkta målet. Om mordet uteblev alltså.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Det jobbiga med väktaren här var ju dock att du inte vet om den du väktat är den mördande ulven eller det tänkta målet. Om mordet uteblev alltså.
Just det, vi pratade om att avstå nattmord R1 för att lura väktaren att outa sig själv, känns som en månad sen
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Grattis till ulvarna! Bra spelat!

Jag fattade aldrig riktigt vad som hände i r1, sen när jag kollade från sidan var jag säker på att Octa fejkclaimade så då var jag också lost.

Till sist gjorde Octa ett superjobb för att gröna sig, mycket stiligt!

Vi borde ha hängt gud helt enkelt ☺
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Ja, vad hade hänt om vi röstat ut dig, @Hägerstrand ? Fanns det någon idé om vad det hade inneburit för nattmord och sådär?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
799
Ja, vad hade hänt om vi röstat ut dig, @Hägerstrand ? Fanns det någon idé om vad det hade inneburit för nattmord och sådär?
Det hade varit upp till er eftersom jag hade varit död då, men mitt förslag var ju att sköta förmågor med PM till målen. Om jag blev hängd så hade jag skrivit en stoppsignal och sen ett avskedsljud/filmcitat när någon startade nästa runda.

I så fall är det ju anonymiteten som försvinner, så ulvarna riskerar bara att outa sig om de mördar någon som blir väktad, men väktaren och siaren outar sig om de prickar en ulv. Så jag håller inte med @Impetigo om att det vore bäst för byn 😀

Men det låg ingen djupare tanke bakom än att jag skrev ”i mina spel ska man kunna hänga gud” nån gång efter rollspel.du, så då fick det vara med i reglerna.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Både vin och vatten får man väl säga, python-skript för att leta caesar-chiffer var imponerande! Sidd chiffrade först i inlägg 250 någonting, hade du letat där också så....
Chiffrandet och chifferknäckandet har tagits till jobbiga nivåer....
jag höll på att göra en grej som sökte igenom trådarna automatiskt först, men så tänkte jag ”det räcker nog med de första sidorna och de kan jag hämta manuellt”, så det är väl en lärdom om att göranågot ordentligt om en ändå gör det alls :p
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Det hade varit upp till er eftersom jag hade varit död då, men mitt förslag var ju att sköta förmågor med PM till målen. Om jag blev hängd så hade jag skrivit en stoppsignal och sen ett avskedsljud/filmcitat när någon startade nästa runda.

I så fall är det ju anonymiteten som försvinner, så ulvarna riskerar bara att outa sig om de mördar någon som blir väktad, men väktaren och siaren outar sig om de prickar en ulv. Så jag håller inte med @Impetigo om att det vore bäst för byn 😀

Men det låg ingen djupare tanke bakom än att jag skrev ”i mina spel ska man kunna hänga gud” nån gång efter rollspel.du, så då fick det vara med i reglerna.
Vadå siaren prickar en ulv?
Vem skulle avgöra det?
Skulle ulven vara tvungen att inte ljuga och att erkänna?
osv

Ett Varulvsspel utan SL går säkert att snickra ihop (tittar på @Genesis ) men behöver mog redigt med väl genomtänkta regler👍
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Ja det var nära att vi mördade octa tidigare.

Basse och Fjodde, var det nåt särskilt argument som gjorde att ni till slut trodde mer på att Octa var den riktige siaren? Eller var det mest att han krigade hårdare än jag?

(Det är fan svårt att kriga när man måste kontrollera vartenda ord man skriver)
Bara krigarhjärtat för min del!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Ja, jag beklagar min närmast urusla insats: dålig närvaro blandat med idiotiskt infall att dreva Anthrox! Sorry!!

Men från mitt perspektiv var det här svårt och jag ville verkligen få någon sorts känsla för om det kunde handla om ett dream team med Anthrox i spetsen.

Sedan tyckte jag att det var oerhört abstrakt att Octagonal siade mig?! Hallå, har vi lämnat rutinen att man 1) först Siar De Stora Spelarna och 2) försöker pricka en ulv? 😎😂

Sidd får hädanefter tillnamnet ”slug” och han ska vi kolla noga! Och efter den här matchen kommer jag aldrig köpa en smula så please gang, don’t bother…

Välförtjänt ulvspel, byn får komma igen och årets första MVP-utnämning till @Octagonal!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
799
Vadå siaren prickar en ulv?
Vem skulle avgöra det?
Skulle ulven vara tvungen att inte ljuga och att erkänna?
osv
Tvungen och tvungen, om jag var ulv och vi hängt gud och jag sen får en siarfråga på PM så hade jag svarat sanningsenligt.

Men som sagt, egentligen ett skämt och absolut inte något jag designat för. Om byn sen hänger gud så är det ett ännu bättre skämt, men då får byn lösa den situationen. Om man hänger gud så är det inte guds ansvar att allt fortsätter funka.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Sedan tyckte jag att det var oerhört abstrakt att Octagonal siade mig?! Hallå, har vi lämnat rutinen att man 1) först Siar De Stora Spelarna och 2) försöker pricka en ulv?
Fast var det så märkligt egentligen? Du är ju både en svårläst profil och någon Octa misstänkte tydligt i R1.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Fast var det så märkligt egentligen? Du är ju både en svårläst profil och någon Octa misstänkte tydligt i R1.
Nej, inte om man ser det så, men jag tycker nog att det ”ger” mer att få svart på vitt kring en högprofilspelare än att reda ut frågetecknet Basse. Men det är jag det. Hursomhelst satte det där siandet verkligen myror i huvet på mig.

Sedan var det oerhört hektiskt med veteran-SM och annat så mitt deltagande var sämre än vanligt, vilket knappast hjälper.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Nej, inte om man ser det så, men jag tycker nog att det ”ger” mer att få svart på vitt kring en högprofilspelare än att reda ut frågetecknet Basse. Men det är jag det. Hursomhelst satte det där siandet verkligen myror i huvet på mig.

Sedan var det oerhört hektiskt med veteran-SM och annat så mitt deltagande var sämre än vanligt, vilket knappast hjälper.
Tyckte Octa siade smart som tusan och har satt en ny standard! Frågetecken ska rätas ut. Högprofilspelare mördas om de är bybor så ingen mening att sia dem.
Veteran-SM, syftar det på åldern på fackföreningsgubbarna eller har jag missat ngt?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Men @Basenanji vad tänkte du att Octas ulvrationalitet var med att skrika "Jag är siare och Basse är grön" en minut i stängning i R2? Jag kan inte se en ulv göra så riktigt om du är grön?
Ibland misstänker jag att ulvrationalitet bara var något du blajade ur dig och inte riktigt tror på själv? Men du har ändå en trogen lärjunge i mig!
 
Top