Varulv Ulvfellas - Spelet är slut

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
799
@Basenanji , @fjodorsenuba och @Sidd sitter över en middag och skålar. De har precis fått in antipastin, och vet äntligen med säkerhet att de kommer klara att rensa ut alla råttor. @RasmusL försvann under en fisketur och kommer aldrig dyka upp igen. @Waterhouse har fått en bomb monterad i sin bil, och kommer sprängas i luften imorgon bitti. Stämningen är fantastisk, och alla turas om att utbringa skålar och luta sig över bordet för att hålla om varandra.

Att @Sidd viftade med en FBI-bricka på fyllan igår kan väl ändå inte betyda något? Det var säkert något han köpt på en maskeradbutik.

En blå vindjacka passerar kameran, bilden blir svart och eftertexterna rullar. Fansen kommer debattera i åratal om det här var ett katastrofalt eller ett genialt sätt att avsluta serien.

@RasmusL blir utröstad. Han var Capo/bybo
@fjodorsenuba blir nattmördad. Han var Capo/bybo

Tack för spel. Grattis @Brynolf , @Waterhouse och FBI-agent @Sidd

Ulvarna vann!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Grattis ulvarna! Välförtjänt vinst med tanke på hur många självmål byn gjorde 🥰
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Ja, ulvarna var rätt bra (minus missad snajp i R3, wtf?). Men byn var ju helt under isen. Bara @Octagonal som får helt godkänt!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Tack för extremt välarrangerat första spel @Hägerstrand Ingen hade väl väntat sig något annat iofs. Bra flufftexter! Blev sugen på att se om Sopranos, eller iaf första 2 säsongerna, blev aldrig lika bra efter att Tonys mamma dog, hon var den verkliga antagonisten imo.

Tack @Brynolf och @Sidd för gott ulveri!
Väl kämpat byn och framförallt @Octagonal
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Kul spel, bra spelat alla och bra vinst ulvarna!

jag hade inte många rätt den här gången :p
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
När vi pratade i ulvchatten innan rondstart gladde vi oss åt att FBI agenten fick välja medspelare, vilken vinbägare, där kan man tjafsa fritt som ulv R1. Men så säger en majoritet att de hade valt mig, och många Brynolf. Var rätt jobbigt, och tror ni skulle gått hårdare på det R1. Säger en majoritet av spelarna att de som MU/FBI hade valt en medulv eller naiv siare har det nog hänt.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Kul spel, bra spelat alla och bra vinst ulvarna!

jag hade inte många rätt den här gången :p
Både vin och vatten får man väl säga, python-skript för att leta caesar-chiffer var imponerande! Sidd chiffrade först i inlägg 250 någonting, hade du letat där också så....
Chiffrandet och chifferknäckandet har tagits till jobbiga nivåer....
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Tjoho! Tack för kul lir alla! Det var väl nära att vi vann redan i R3 men Octa var grym. Klart byns MVP.

Och ja, det skulle väl egentligen ha kommit en snajp där enligt planen hum hum...
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
799
Det här var intressant att följa. I den teoretiska designen var rekryteringen av ett ulvlag plus/minus noll i balans, eftersom det kan ge ett starkt lag men i så fall underlättar byns letande. De tidiga analyserna att alla skulle valt @Waterhouse stämde ju, han hade varit helt rätt att rösta ut R1.
Men rekryteringen gav ett starkt ulvlag som var aktiva och deltog men lyckades undvika alla drev.

@RasmusL - Jag satt länge och hoppades att nån ur byn skulle börja leta efter andra chiffersmulningar i R1. Tyvärr låg @Sidd s smulning ända borta i post #253, men använde samma bokstäver som @Brynolf . Att leta överhuvudtaget tyckte i alla fall jag borde grönat dig spelet ut, tyvärr tog väl missen med att misstänka grönsiade @Basenanji ut det.

Tror vi har tur denna R1 med att klippa en ulv.
Jag fattar verkligen inte hur det ska funka utan SL.
Bara röstsammanställningen kommer vi väl tjafsa om i cirklar.
Sen så undrar jag vem som bestämmer rundans start/slut..
För att bara nämna några frågetecken.
Hedersomnämnande till @Anthrox från FBI-chatten
folk har glömt r1, bara antrhox som orkar hålla koll på saker långt tillbaka och han dödde
Väktarrollen försvann tyvärr för tidigt. I mitt white room-scenario var den jättestark i sena rundor, när man både kan väkta offensivt med hyfsad träffchans och få grönande bekräftelse eftersom de som blivit väktade fick veta det.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
1713693921899.jpeg
Tackar för spel allihopa och 👏👏👏 till SL @Hägerstrand för strålande arr.

Byn jobbade på och ni hade ju massa bra initiativ och egentligen oss lite uppe på bordet mellan raderna men lyckades inte samordna nåt egentligen vad jag kan se. Vanilj-upplägg är nog en egen nisch av Varulvsspel där VJVS behöver slå igenom.
Tycker inte vi tre var i närheten att få några drev mot oss. Att som ulv få chansen att gröna sig (med röst på Brynolf var ju skönt, jag skulle snajpat där men satt faktiskt i rollspel å såg att just Rasmus var inne sista minuterna så jag banga ut med det-stress)
Anthrox gräv med vilka möjliga värvningsalternativ visade ju tydligt på att WH var en som borde drevas.
Octa gjorde ett starkt jobb och även Rasmus kämpade tappert sista rundan.
Tycker synd om Vimes som inte fick spela mer (var inte mitt beslut, jag försökte från början argumentera för att nattmörda Octa)

Mina val av råttor:
- kunde faktiskt valt vilka som helst.
- tänkte kanske mer tvärtom med uteslutningsmetoden: tar inte dem som riskar att Sias
- WH för att slå in en kil mellan bröderna brothers
- Brynte för att denne annars lurar mig om vi inte är på samma lag

Tackar och förlåt för lågt deltagande och allt ljug.

Fridens
 
Last edited:

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Väktarrollen försvann tyvärr för tidigt. I mitt white room-scenario var den jättestark i sena rundor, när man både kan väkta offensivt med hyfsad träffchans och få grönande bekräftelse eftersom de som blivit väktade fick veta det.
Ja det var en cool twist med väktaren. Men nu blev det standard-siandena som gjorde mest nytta istället. Kan nog bli standard framöver att sia folk som man tror kommer överleva länge.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Både vin och vatten får man väl säga, python-skript för att leta caesar-chiffer var imponerande! Sidd chiffrade först i inlägg 250 någonting, hade du letat där också så....
Chiffrandet och chifferknäckandet har tagits till jobbiga nivåer....
R1:253 tror jag sid 14.
Ja hade Rasmus sett den så hade ju jag fått en jobbig fråga att brusa om.
Lärdom din idiotSidd smula inte samma skit som din ulvkompis precis sagt!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
799
Chiffrandet och chifferknäckandet har tagits till jobbiga nivåer....
Ja, jag ångrar lite att jag öppnade Pandoras ask med det.

Å andra sidan tycker jag att vi borde utvärdera vad en rollsmulning säger. Sen MU5 när jag började spela har det vad jag minns bara varit en legitim rollsmulning (@Sidd i Utkante?) men flera gånger som ulvar smulat? Jag kan minnas fel, men så länge vi inte börjar spela ett svintight spel där varenda post R1 granskas efter smulningar så borde de väga väldigt lätt om någon claimar.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Det här var intressant att följa. I den teoretiska designen var rekryteringen av ett ulvlag plus/minus noll i balans, eftersom det kan ge ett starkt lag men i så fall underlättar byns letande. De tidiga analyserna att alla skulle valt @Waterhouse stämde ju, han hade varit helt rätt att rösta ut R1.
Men rekryteringen gav ett starkt ulvlag som var aktiva och deltog men lyckades undvika alla drev.

@RasmusL - Jag satt länge och hoppades att nån ur byn skulle börja leta efter andra chiffersmulningar i R1. Tyvärr låg @Sidd s smulning ända borta i post #253, men använde samma bokstäver som @Brynolf . Att leta överhuvudtaget tyckte i alla fall jag borde grönat dig spelet ut, tyvärr tog väl missen med att misstänka grönsiade @Basenanji ut det.



Hedersomnämnande till @Anthrox från FBI-chatten


Väktarrollen försvann tyvärr för tidigt. I mitt white room-scenario var den jättestark i sena rundor, när man både kan väkta offensivt med hyfsad träffchans och få grönande bekräftelse eftersom de som blivit väktade fick veta det.
Ja Anthrox outning kom för tidigt.
Andersson hade 4 röster på sig.
Jag tror det är viktigt att Väktaren outar efter Siaren.
Att vi ulvar fick upp båda powerrollerna samtidigt är ytterst olyckligt för byn och gör ulvarnas strategier optimal resten av spelet.

Att Octa var Siaren hade vi släppt.
I R2 började Octa med en snabb röst på WH och då var vi övertygade om att Octa var Siare som siat WH. Sen snabbt bara ngr poster senare bytte Octa till nån annan och då släppte vi det.
Att Octa Siade fjodde var smart.
Att Rasmus inte grönade Basse/fjodde förvånade.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Tjoho! Tack för kul lir alla! Det var väl nära att vi vann redan i R3 men Octa var grym. Klart byns MVP.

Och ja, det skulle väl egentligen ha kommit en snajp där enligt planen hum hum...
Fackligt reglerad arbetstid! Är man federalt anställd har man rätt till donut-paus, då får buset vänta!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Nä hörni jag vill inte längre rösta ut Rasmus! Han är aktiv och på hugget! Jag byter till @Anthrox!
:mad:o_O😭😤🤬🥵😱

Re: min outning - vill bara påpeka att det var typ en halvtimme kvar på rundan och de enda inne i tråden var vad jag trodde var ulvar. Jag var 100 % säker på att den tredje ulven skulle byta från Andersson till mig och då hade jag röstats ut istället. Så jag hade panik och behövde döda drevet på mig. Hade inte Octa hakat på det tåget hade jag inte outat.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
R2 började Octa med en snabb röst på WH och då var vi övertygade om att Octa var Siare som siat WH.
Var vi? :D Iaf inte jag, men du argumenterade för att ta ut Octa från R1, det stämmer.
Ja var nog en miss från Anthrox, och kändes givet att väktar-Anthrox väktat sig själv R1, så vi vågade hugga honom. Iofs innebar det att Octa överlevde där och han hade kunnat leda byn till seger lika gärna.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Var vi? :D Iaf inte jag, men du argumenterade för att ta ut Octa från R1, det stämmer.
Ja var nog en miss från Anthrox, och kändes givet att väktar-Anthrox väktat sig själv R1, så vi vågade hugga honom. Iofs innebar det att Octa överlevde där och han hade kunnat leda byn till seger lika gärna.
Ja när Anthrox outade rätt sent i rundan och sen Octa snabbt inpå så blev det ju en eufori-stressituation i ulvchatten och kanske inte helt genomtänkta beslut. Viktigt för lag ulv att vara med i slutet av rundor när det kan hända viktiga saker som göras viktiga beslut om. Stabilt lagarbete denna gång: tack WH/Brynte även fast jag fick hota och muta titt som tätt för att ni skulle skärpa er👹
 
Top