Varulv Ulvfellas - Spelet är slut

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Men @Basenanji vad tänkte du att Octas ulvrationalitet var med att skrika "Jag är siare och Basse är grön" en minut i stängning i R2? Jag kan inte se en ulv göra så riktigt om du är grön?
Ibland misstänker jag att ulvrationalitet bara var något du blajade ur dig och inte riktigt tror på själv? Men du har ändå en trogen lärjunge i mig!
Tja, det var ju först skönt att bli grönad, men minns ni att vi var många som höjde på ögonbrynen när Octa och Anthrox tjatade så mycket om att det inte skulle ge något att analysera FBI-spelarens drag? Redan där började jag tycka att Octagonal var skum.

Sedan så trodde jag verkligen inte att siaren prioriterade att hitta ulvar så tidigt i spel, utan att kunna gröna viktiga spelare. Ser du? Man kan beskriva det som att Offensiva siare siar efter ulvar medan Defensiva siare siar efter gröna bybor. Min ”siar-rationalitet” är av det mer försiktiga slaget, så därför tyckte jag att det var helkonstigt att blisiad när det fanns så många andra att välja på!

Jag tror på att söka efter rationaliteter! Förbli en medbroder i denna lära! Byn borde absolut utnyttjat KURT mer i det här spelet! 😊
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Borde jag bli mer förnuftig, försiktig och konsekventare i min spelstil? O ja. Men jag tror nånstans att det bästa sättet för mig att gröna mig är att spela ”korkat, glatt och med en klackspark!” Det är gröna Basse det. Jag är Bajen! En typisk ”gycklare” i min fyrfältare.

Andra spelare kämpar med logik och balanserad output och när de förväntar sig att jag ska spela likadant blir de ju (förstås) besvikna och ser mig som ulvig. Det kan jag förstå. Men jag tror liksom att för att få ulvar att skriva är det bra om byn är aktiv, även om teorierna som läggs fram är kassa.

Det sagt: @Octagonal spelade fantastiskt bra och jag vill absolut inte kritisera hans siande, bara förklara hur jag tänkte (fel) och varför! 😊

”Veteran-SM” syftar på tävlingen i tyngdlyftning! Veteran är du vid 35 år fyllda. Årets tävling gick av stapeln i Borlänge, där det också finns en superbra bar med mer än tusen sorters öl! 🤩

IMG_0651-compressed.jpeg
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
799
”Veteran-SM” syftar på tävlingen i tyngdlyftning! Veteran är du vid 35 år fyllda. Årets tävling gick av stapeln i Borlänge, där det också finns en superbra bar med mer än tusen sorters öl! 🤩

View attachment 17679
Jag blir alltid superimponerad när folk lägger tid och energi på sånt som är en förutsättning för att andras aktiviteter ska kunna existera. Det är superbra!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
799
Förresten: jag hade två olika koncept som ströks till Ulvfellas (vilket var anledningen till att det blev ganska vanilla).

Det första skrev jag om förut, att en ulv måste få in tillräckligt med bevis innan han anmäler någon till att gripas/nattmördas, så att den ulv som lägger mordet får inte vara den som postat minst den rundan. Det föll bort eftersom det antagligen skulle bli lågflygeritävling för hela byn när de försöker gröna sig.

Det andra var att bybor själva skulle kunna gola ner familjen Luprano. Spelet börjar med bara FBI-agenten i ulvlaget, men den första bybo som skickar in ett nattmord i R1 går över till ulvlaget. Nattmord på FBI-agenten sorteras bort utan att den som skickar får veta.

Jag tror att alla spelare här har alldeles för starkt bybo-patos för att göra en sån grej (se Bene-Gesserit i Dune). Hade någon av er ens övervägt det i ett sånt spel?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Förresten: jag hade två olika koncept som ströks till Ulvfellas (vilket var anledningen till att det blev ganska vanilla).

Det första skrev jag om förut, att en ulv måste få in tillräckligt med bevis innan han anmäler någon till att gripas/nattmördas, så att den ulv som lägger mordet får inte vara den som postat minst den rundan. Det föll bort eftersom det antagligen skulle bli lågflygeritävling för hela byn när de försöker gröna sig.

Det andra var att bybor själva skulle kunna gola ner familjen Luprano. Spelet börjar med bara FBI-agenten i ulvlaget, men den första bybo som skickar in ett nattmord i R1 går över till ulvlaget. Nattmord på FBI-agenten sorteras bort utan att den som skickar får veta.

Jag tror att alla spelare här har alldeles för starkt bybo-patos för att göra en sån grej (se Bene-Gesserit i Dune). Hade någon av er ens övervägt det i ett sånt spel?
Jag har inga problem med att byta sida :devilish: Men ja, sett från Dune så vet vi att det behövs en ganska rejäl morot för att någon ska gå ifrån byn.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,372
Det andra var att bybor själva skulle kunna gola ner familjen Luprano. Spelet börjar med bara FBI-agenten i ulvlaget, men den första bybo som skickar in ett nattmord i R1 går över till ulvlaget. Nattmord på FBI-agenten sorteras bort utan att den som skickar får veta.

Jag tror att alla spelare här har alldeles för starkt bybo-patos för att göra en sån grej (se Bene-Gesserit i Dune). Hade någon av er ens övervägt det i ett sånt spel?
Det är en rätt kul idé. Blir lite chicken race/fångarnas dilemma över det. Men tror tystnadskulturen är stark och vi hamnar i övre vänstra i fyrfältaren.
Tror inte jag är så förtjust i byta lag-mekaniker, man tappar grejen med att analysera beteende över spelets gång.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Det var någon gång som jag gnällde på @fjodorsenuba i spelet och jag tror nog att du kan ta det, men ändå: sorry! Hoppas du har tålamod med mina ogenomtänkta anklagelser och analyser! 😔
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
För trött för att göra inlägg så här sent så blir nått ogenomtänkt imorgon istället :sleep:
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Samma för mig men tack för ett kul spel allesammans!
Snyggt spelat av ulvarna också som ju lekte med oss. Sen var vi ju inte bästa byn, mig själv inkluderad. Jäklar vad vi drevade andra bybor😅
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Sedan tycker jag också att @Xyas och @BiobunkerVII får ta lite ansvar här! Duger inte att lågflyga på det här sättet, det står ju helt klart! Om de hade varit med i byn hade vi vunnit lätt - förmodligen redan i R2!

Skärpning till nästa spel!!
 
Last edited:

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Ja det var nära att vi mördade octa tidigare.

Basse och Fjodde, var det nåt särskilt argument som gjorde att ni till slut trodde mer på att Octa var den riktige siaren? Eller var det mest att han krigade hårdare än jag?

(Det är fan svårt att kriga när man måste kontrollera vartenda ord man skriver)
Du blev inte smutsig när du brottades var det som avgjorde det för mig. Octa hade vettigare argument gällande siandet och jag tyckte att dina argument mest försvarades av andra (nu avslöjade råttor) och det borde ha gjort mig mer uppmärksam.

Ok! Ja du landade ju i att Octa var grön siare tillslut.

Sista frågan, min "låtsas felposta ulvmeddelande till Rasmus i allmänna tråden", funkade den eller gled under radarn helt?
Jag hade gett upp hoppet redan. Missade det totalt i nattens genomläsning.

Det var någon gång som jag gnällde på @fjodorsenuba i spelet och jag tror nog att du kan ta det, men ändå: sorry! Hoppas du har tålamod med mina ogenomtänkta anklagelser och analyser! 😔
Ingen fara alls! Har lyckats få lite skinn på näsan i varuvlsspelandet, så finns bara kärlek kvar när rundan är slut <3 Det gjorde dessutom att jag trodde du var grön. Väntar dock fortfarande på att vi ska spela VJVS nån gång ;)

@Hägerstrand
Lite allmänna reflektioner för min egen del vara att stopp tiderna i princip för mig uteslöt mig från aktivt deltagande i slutet på rundorna. Hade rundorna slutat säg 21 och 15 istället så hade sannolikheten gått upp för mer närvaro för min egen del.
Sen var spelet sjukt kul och intressant. Skulle gärna köra det igen, för nästa gång blir det ännu mer metaspelande!

Till @Octagonal vill jag bara ge en stor ros för bra spelande! Ursäkta att vi sumpar bort det helt som by.

Och så ska jag nog lyssna på min magkänsla mer, impetigo var grön, sidd var röd osv...

Och till slut, grattis till ulvarna, välförtjänt vinst.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Du blev inte smutsig när du brottades var det som avgjorde det för mig
Haha ja, som sagt. Det är fan sjukt svårt att gå in och veva järnet när man vet att man har helt fel. Var så länge sen jag var ulv att jag hade glömt hur det kändes.

Att hålla igen är definitivt en scumtell. Man behöver påminnas om det ibland.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Du blev inte smutsig när du brottades var det som avgjorde det för mig. Octa hade vettigare argument gällande siandet och jag tyckte att dina argument mest försvarades av andra (nu avslöjade råttor) och det borde ha gjort mig mer uppmärksam.


Jag hade gett upp hoppet redan. Missade det totalt i nattens genomläsning.


Ingen fara alls! Har lyckats få lite skinn på näsan i varuvlsspelandet, så finns bara kärlek kvar när rundan är slut <3 Det gjorde dessutom att jag trodde du var grön. Väntar dock fortfarande på att vi ska spela VJVS nån gång ;)

@Hägerstrand
Lite allmänna reflektioner för min egen del vara att stopp tiderna i princip för mig uteslöt mig från aktivt deltagande i slutet på rundorna. Hade rundorna slutat säg 21 och 15 istället så hade sannolikheten gått upp för mer närvaro för min egen del.
Sen var spelet sjukt kul och intressant. Skulle gärna köra det igen, för nästa gång blir det ännu mer metaspelande!

Till @Octagonal vill jag bara ge en stor ros för bra spelande! Ursäkta att vi sumpar bort det helt som by.

Och så ska jag nog lyssna på min magkänsla mer, impetigo var grön, sidd var röd osv...

Och till slut, grattis till ulvarna, välförtjänt vinst.
Och jag ska fortsättningsvis lyssna på min magkänsla och sen göra precis tvärtom xD
 
Top