Varulv Ulvfellas - Runda 4

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,597
Famous last words?

Att tro på att Brynolf är ulv är att köpa en konspirationsteori mästerulvsplan av galna proportioner. Tänk Occam, vad är rimligast!? Visst jobbigt att bli grundlurad men spela för vinst, inte för att skydda egen prestige!!!

Rasmus, R3
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,597
@fjodorsenuba och @Sidd då är det dags för oss hjältar utan mantlar att skrida till handling. Kort resumé: Brynolf är usling. Hans kompisar är Waterhouse och Rasmus.

Vi röstar ut Rasmus den här rundan. Ulvbuset tar nog ut Sidd.

Då blir det duell i gryningen, som vi tar hem när jag och Fjodor gör upp med Waterhouse.

Episk bybovinst!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Och att @Sidd är så tyst är tråkigt! In i matchen och jobba! 😀
Så äntligen hemma efter en körig tung vecka.

Jag har endast hunnit med att småkolla av tråden och inte orkat göra mer poster än så här.

Det är ju inte mycket mer att dryfta nu när @Basenanji och @fjodorsenuba är grönade.
Ni två kan avgöra vem jag ska rösta på bara vi 3 röstar lika.
En av oss kommer bli nattmördad så nästa runda har vi prickat rätt (WH/Rasmus) eller så står det 2 bybor-1ulv.
Då är det bara att rösta ut sista WH/Rasmus.

Föreslår till SL @Hägerstrand att om det blir fler rundor så gör den kort och avsluta söndag kväll då jag gissar det inte blir så mycket mer fart på liret ändå.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Verkar på både @Waterhouse och @RasmusL som att de låssas inte fattat att Basse/Fjodor är gröna.
Bara för att jag är borta så….?
Basse/Fjodde kan ni ta ett litet kvartsamtal med de här 2 små råttorna å förklara lite smått å gott🙏
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Tackar @Brynolf din skurk för spel - Ännu en Siarbluff - men denna gång kunde jag bara inte hänga på (orka inte bli Honungsfällelurad igen) vilket var tur för oss. Svårläst som alltid och vågat försök.

@Octagonal Asså vilken kämparinsatts å ybersmart spelat med att Sia fjodde istället för ”the usual suspects” som är skrikigast och därmed svårast att läsa av, större chans de gör misstag och riskar att bli nattmördade. Strongt krigat när vi ligger under 0-4 å inte ge upp när vi i faktiskt är så fruktansvärt splittrade. Tack.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Eftersnack sen gemensamt men måste bara få ur mig:
Jädrans tur vi hade att det landade rätt med Siarfrågan.
Satan i gatan vilken uppförsbacke med att Impe kliver upp på ”den där stenen” i R1. Undrar vad som hänt visserligen?
Sen landar rörig R2 i att Väktaren Anthrox outar tycker jag i onödan och tillråga på det så outar vår Siare.
Hallå folks vi hjälper väl Ulvarna nu för mycket!
Sen så Siarmotclaimet från Brynolf som kunde slutat i nattsvart ridå.
Att vända detta är inte min förtjänst men det gäller alltså att aldrig ge upp.

Fridens
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Tackar @Brynolf din skurk för spel - Ännu en Siarbluff - men denna gång kunde jag bara inte hänga på (orka inte bli Honungsfällelurad igen) vilket var tur för oss. Svårläst som alltid och vågat försök.

@Octagonal Asså vilken kämparinsatts å ybersmart spelat med att Sia fjodde istället för ”the usual suspects” som är skrikigast och därmed svårast att läsa av, större chans de gör misstag och riskar att bli nattmördade. Strongt krigat när vi ligger under 0-4 å inte ge upp när vi i faktiskt är så fruktansvärt splittrade. Tack.
Medhåll på båda punkter!
Men! Du, Basse och Fjodor kan inte vara gröna alla. Det skulle vara att ulvarna gått från att lura upp byn på läktaren totalt till att plötsligt bli slapstick-dåligt uppenbara. Ja, jag blev lurad av Bruno och det vore ha varit game over iom det men ulvarna var delade i drevet.

oavsett är det jag eller WH som måste åka denna rundan. Jag vet att jag kommer få en jäkla uppförsbacke nästa runda men jag kommer försöka.Om vi är överens om att WH är farlig som ulv så bör det vara det rationella valet även om ni tror att jag också är röd.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Waterhouse och dig.
Waterhouse pga rösterna i förra rundan,dig pga allt hela vägen sedan min startinläggsanalys. Du har varit inställsam, lismande nästan, aldrig varit drivande i någon enda fråga, hela tiden följt strömmen som 2:a eller 3:a. Bekvämt och lågmält ulvspel.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Kan @Waterhouse vara snäll karamell? Kanske. Men kan vi till att börja med rösta ut @RasmusL är jag nog nöjd!

RÖST: @RasmusL
Varför? Och hur tänker du att WH är grön?
Det visade sig vara en galen mästerulvsplan och jag gick på den. Smulningen av Brynolf var planerad och det var coolt (det är extremt osannolikt att av misstag skriva ”siare” med Caesar -1 på slump. Första fyra sidorna i r1 kunde inte ens av en slump bilda ”sia” i någon Caesar)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Men du lär vara medveten om att WH är en farligare ulv än jag. Så varför börjar med mig? Jag har drivit i byn, sällan varit mina drev som vunnit dock (som tur är ska tilläggas!!), jag ställer upp för att bli drevad, tar konflikt, etc. Wh har levt på att lågflyga i diskussionerna, inte följt upp på sina misstankar (Octa som enligt whs första post var mest misstänkt efter r1 släpptes helt, det utlovade inlägget med misstankar kom aldrig, wh lät det bara förbli och hoppas att vi skulle missa det).
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Så äntligen hemma efter en körig tung vecka.

Jag har endast hunnit med att småkolla av tråden och inte orkat göra mer poster än så här.

Det är ju inte mycket mer att dryfta nu när @Basenanji och @fjodorsenuba är grönade.
Ni två kan avgöra vem jag ska rösta på bara vi 3 röstar lika.
En av oss kommer bli nattmördad så nästa runda har vi prickat rätt (WH/Rasmus) eller så står det 2 bybor-1ulv.
Då är det bara att rösta ut sista WH/Rasmus.

Föreslår till SL @Hägerstrand att om det blir fler rundor så gör den kort och avsluta söndag kväll då jag gissar det inte blir så mycket mer fart på liret ändå.
nej alltså, missar vi är det godnatt och förlust. 3-2 just nu, miss ger 1-2 och game over
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Så äntligen hemma efter en körig tung vecka.

Jag har endast hunnit med att småkolla av tråden och inte orkat göra mer poster än så här.

Det är ju inte mycket mer att dryfta nu när @Basenanji och @fjodorsenuba är grönade.
Ni två kan avgöra vem jag ska rösta på bara vi 3 röstar lika.
En av oss kommer bli nattmördad så nästa runda har vi prickat rätt (WH/Rasmus) eller så står det 2 bybor-1ulv.
Då är det bara att rösta ut sista WH/Rasmus.

Föreslår till SL @Hägerstrand att om det blir fler rundor så gör den kort och avsluta söndag kväll då jag gissar det inte blir så mycket mer fart på liret ändå.
notera även att basse som inte är garanterat grönförsöker ta kommandot och styra mot att rösta ut mig. Varför inte vänta in fjodor som är siad grön?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Det gör mig helt säker. Bybo-basse hade chillat och följt siarens grönade fjodor. Ulv-basse kan inte riskera det och försöker gå in och styra
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Jag var 10% osäker på Sidd-basse, den där posten drog ner det till 0%
@fjodorsenuba och @Sidd ni måste ändå hålla med om att det är väldigt o-Basse att genom och ställa och styra så. Att jag blivit lurad är dock inte o-Rasmus, det är business as usual!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Wh och basse kommer att rösta på mig oavsett. Ni andra har ett val och jag kommer att följa Fjodor i detta.
 
Top