Varulv Ulvfellas - Runda 4

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
799
@Brynolf och @Octagonal sitter mitt emot varandra på Guiseppe's cafe. "Det är du" säger båda två i munnen på varandra "det kan inte vara någon annan än du"
"Nej, det är inte alls jag, och vet du? Jag har en pistol riktad mot dig under bordet" säger båda två, återigen i munnen på varandra.
Octagonal skjuter snabbast, och Brynolfs huvud faller framåt och slår ut hans espresso. När Octagonal reser sig för att säga till övriga gäster att de inte såg nånting så tacklas han till marken. Alla gäster var FBI-agenter.
Medans Octagonal ligger nedtryckt på golvet i en växande pöl av Brynolfs blod och utspillt kaffe och får sina Miranda rights upplästa inspekterar FBI-agenterna Brynolfs kropp. "Helvete" säger de, "han var ju en nyckelperson i vår utredning."

@Brynolf blir utröstad, han var Förrädare/ulv
@Octagonal blir nattmördad, han var Capo/bybo
De får ta farväl med ett citat från valfri maffiafilm eller ett dödsljud, så länge det saknar bäring på spelet.

Deltagare i spel
@Anthrox
@Impetigo

@Sidd
@Vimes
@Basenanji
@fjodorsenuba
@Waterhouse
@RasmusL
@Octagonal
@Brynolf
@Andersson


Denna runda slutar på söndag, klockan 12.00

Rösträknare:
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,368
Precis uppstigen,
Gigantiskt tack för spel Octagonal, rysligt bra kämpat. Och tack du också ulvuslings-brynolf.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Inte the thunderdome we go!

om ni är med på resonemanget så måste jag eller WH vara ulv. Jag har misstänkt WH länge och även om jag har dålig träff% så har jag rätt den här gången!!! xD
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,594
JAJAJAJAJAJAJAJAJA!!!!!!

OCTAGONAL är världens bästa varulvsspelsspelare!!!!!!!!!!! ❤❤❤❤❤❤
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
@fjodorsenuba och @Sidd och @Basenanji

Något skumt hände förra rundan. Jag är grön (vilket kommer att bekräftas när ni röstar ut mig) och röstade fel, så ulvarna måste vara antingen väldigt rädda eller bara okoordinerade. Annars hade de lätt kunnat snipe-vinna utan ansträngning (eller bara spela sig in i det, de måste verkligen ha underskattat Brynolf bluff).

Frågan är då ”varför”?
Sidd var borta sista timmen. Alla var borta sista timmen så det är väl iofs den rimliga förklaringen. Dock köper jag inte att alla ulvar röstat på sin egen häst, så antingen jag eller Waterhouse är röd.
Vi får inte missa, då är det slut. Jag har inte samma street cred som new kid Waterhouse men jag kommer att fightas för detta.

ni kan också tänka att trion är jag, Bruno och Waterhouse och isf finns ingen anledning att inte rösta ut Waterhouse först.

WH är högst önskad som partner, har inte briljerat som tidigare, har legat i fel drev, mm.

jag har spelat lika oprecist som alltid, men det är väl ingen överraskning :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
…och f ö vad är detta för snooze fest? Vakna byn, det är ju nu det är kul att spela! Hugh stakes, gogo!!
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Vad är det som händer? o_O

Så fajten blir alltså RasmusL vs Waterhouse?

Ge mig er bästa elevatorpitch nu!

Ska försöka läsa igenom imorgon bitti för nu är det familjetid. Kommer dock kunna spela mellan 11 och 12 då jag lagar maten då.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,594
Så här, tävlingen dag ett slutade 18. Nu bankett med andra domare! Jag kommer in i kväl och imorgon bitti men det är ganska mycket sociala aktiviteter där jag förväntas delta.

Oerhört bra jobbat @Octagonal - nu med i varulvsspelens Hall of Fame!

Det jag vill att ni som kan spela gör är att dubbelkolla hur folk röstade förra rundan! Min känsla är att jag, Sidd och Fjodor är goda.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Så här, tävlingen dag ett slutade 18. Nu bankett med andra domare! Jag kommer in i kväl och imorgon bitti men det är ganska mycket sociala aktiviteter där jag förväntas delta.

Oerhört bra jobbat @Octagonal - nu med i varulvsspelens Hall of Fame!

Det jag vill att ni som kan spela gör är att dubbelkolla hur folk röstade förra rundan! Min känsla är att jag, Sidd och Fjodor är goda.
Sidd och Fjodor ja, men jag tror inte att du är <3
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Vad är det som händer? o_O

Så fajten blir alltså RasmusL vs Waterhouse?

Ge mig er bästa elevatorpitch nu!

Ska försöka läsa igenom imorgon bitti för nu är det familjetid. Kommer dock kunna spela mellan 11 och 12 då jag lagar maten då.
hisspitch:

skulle alla tre ulvarna rösta på samma och riskera en nästan garanterad vinst? Nej
Kunde ulvarna ha vunnit genom att snajpa? Ja
Är WH topvalet som ulvkompis? Ja
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Jag ska summera mitt cash mot wh också under natten, men mycket bygger på att det jag skrev ovan stämmer. Confirmation bias etc men om alla två ulvarna röstat på den tredje blir jag förvånad, särskilt som det var väldigt statiska drev förra.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,594
Jag ska summera mitt cash mot wh också under natten, men mycket bygger på att det jag skrev ovan stämmer. Confirmation bias etc men om alla två ulvarna röstat på den tredje blir jag förvånad, särskilt som det var väldigt statiska drev förra.
Kan du inte bara helt enkelt säga vilka två ulvar vi har i spel och förklara varför du misstänker dem?
 
Top