Varulv Ulvfellas - Runda 3

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Jag hade dig som röd i R1 och siade dig.
Så du tänkte typ: ”Aha, här har vi en ulv, jag tänker nita den!” Så kan det ju vara såklart. När jag är siare så tänker jag oftast att jag vill ha status på de viktigaste spelarna tidigt. Jag väljer inte mål för mitt sorti utifrån hur folk har spelat, för det känns så vanskligt.

Men vad var det då som var så rödande i mitt spel?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag har aldrig varit siare förut. Att få färg på spelare som inte skulle bli nattmördade var min taktik då ett siande på en som nattmördas hade blivit bortkastat.
Funderade exempelvis i R2 på Anthrox men gick på Fjodor för att få ett säkert siande.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Okej läget just nu är att vi är 7 spelare kvar varav 3st är ulvar. Det blir en 4 mot 3 situation där byn måste vara enad för att vi ska ta hem detta. Som tur är har vi ganska goda chanser att lösa detta.

Kan börja med att förklara lite kring mitt spelande. Jag gick ut ganska hårt och yvigt i R1 vilket var en taktik. Istället för att hålla igen spottade jag ur mig tankar för att medvetet dra på mig lite heat. Anledningen till det är att ulvarna inte skulle ha mig som misstänkt till en powerroll. Jag tidigt på Basse och hade denne som röd. Det fick inte riktigt fart hos övriga spelare och jag byte spår. Naturligt blev fortsatt att jag siade vår kära Basse. Ett siande som slängdes in 23:55 på tisdag. Det är ju nämligen så att det finns en fullt rimlig anledning till att jag hade Basse som röd i R1 men inte ett dugg i R2. Jo jag siade. Alla bybor gör det nu inte mer krångligt nu än det är. En annan anledning till att jag siade Basse var för att jag tänkte andra också var före i kön för att bli nattmördade.
Så jag visste att Basse var grön och var väldigt tydlig med det i slutet av förra rundan. Anledningen att outningen blev så sen var ju för att jag inte ville bränna ut mig själv. Hade förstås kunnat göra det och bli väktad av Anthrox men hade då tappat min förmåga. Fick alltså in i det sista hoppas på att Basse skulle klara sig vilket han gjorde.

Idag, alltså på torsdag slängde jag in mitt siande på Fjodor 09:32. Fick också under natten/min fotbollsmatch veta att Fjodor är lika grön som Basse. Hade tankar på att sia Anthrox eller Waterhouse istället men av rädsla för att någon av dessa skulle bli nattmördade = ett bortslösat siande valde jag FJodor som jag ulvarna förmodligen skulle spara vilket det också har gjort.

Det betyder att vi som gröna har
@Octagonal
@fjodorsenuba
och @Basenanji
+ en till

Bekräftad röd är @Brynolf

Vi vet också att 2 av
@RasmusL
@Waterhouse
och @Sidd är onda.
Den sista av er som e god hoppas jag tar sig ordentligt i kragen och kämpar på nu.

Vi börjar hur som helst med att rösta ut Brynolf. Noterar också väldigt dålig fantasi i ljugandet från denne.


Istället för att riskera att göra någon sur anklagar du mig och berättar återigen färgen på Vimes....

För mig var det också ganska självklart att försöka outa i R2. Vi hade i princip varit körda annars. En ulv hade claimat och jag hade kanske varit död. Med tanke på att Basse var god var det väldigt bra att denne överlevde. Nu har vi som sagt tre bekräftade gröna och en bekräftad ulv att utgå ifrån.

Om ni har några frågor, främst @Basenanji och @fjodorsenuba så ställ de gärna. De andra har jag lite tillitsproblem till i nuläget då 3/4 där e ulvar.
Viktigt att vi reder ut oklarheter och jobbar gemensamt.
Brynolfs outande är ju oerhört tafatt. Ta er nu samman och rösta ut den ulven istället.
@Basenanji och @fjodorsenuba här förklarar jag mitt tänk i det stora hela.
Om ni tror jag hittat på allt är vi körda.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Så då är frågan är jag röd eller grön enligt dig?
Bra fråga. Det är ju sus att en ulv grönar dig, men samtidigt tror jag inte han grönat båda sina ulvpolare (slurk slurk). Jag tror en av dig och Basse är ulvar. Lite samma logik som i FBI-leken, sprid riskerna.

Om Basse varit ulv hade han nog inte gett sig på sin polare Octa. Så borde vara du då, Fjodde.

Så ni kan vara Octa, Fjodor och Waterhouse. Rätt balanserat team.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,365
Nej. Är ingen schiffer person. Är också lite av ett ulv move kan jag tycka. Exempelvis gjorde ju du det i MU om du kommer ihåg.
Men smula powerroll på något sätt är väl rätt standard?
Det känns som du fick panik i slutet på R2 och kastade ur dig siare, sen fick ulvtrusten jobba hårt några timmar för att skriva ihop förklaringen
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Outade tidigt? Det var 15 sekunder kvar på rundan? Nu ljuger du.
Du riskerade att bli nattmördad men gick inte ut för att du inte behövde oroa dig för nattmord.
Nu har du snurrat till det. Det här argumentet går förstås att använda på oss båda. Nej, klart en ulv inte behöver oroa sig för att mördas. Men det var ju DU som stack ut halsen, om än med liten marginal. Jag satt och höll hårt i min hals av just den anledningen du nämner.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Som sagt det var 15 sekunder kvar på rundan Brynolf försök inte. Om du hade varit siare och blivit nattmördad utan att byn visste din roll hade det varit över.
Därför jag gjorde som jag gjorde.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
@Basenanji och @fjodorsenuba här förklarar jag mitt tänk i det stora hela.
Om ni tror jag hittat på allt är vi körda.
Alltså, du kämpar ju verkligen! Något jag tycker är skumt med trion Fjodor-Octa-Rasmus är att jag inte kan begripa hur FBI-snuten tänkte där? Då känns det mer rimligt att någon valt t ex Brynolf och Waterhouse. Svårt spel hörni?!

Måste fundera vidare!

Röst: @Ingen
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,365
Som sagt det var 15 sekunder kvar på rundan Brynolf försök inte. Om du hade varit siare och blivit nattmördad utan att byn visste din roll hade det varit över.
Därför jag gjorde som jag gjorde.
Men det där håller väl inte, du outade siare för du trodde du skulle bli mördad? Varför var du rädd för det, du var knappast någon av de grönare? Anthrox hade ju gått ut som väktare så hade en rätt stor måltavla på ryggen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Sedan tog det ett bra tag innan någon av Octagonal, Fjodor och Rasmus röstar i den här rundan. Jag tycker att det är suspekt, men visst har vi med tre förvirrade bybor kan jag förstå dröjsmålet. Då är det desto lättare att tänka sig att ulvgenget är samtrimmade och röstar tidigt.

Äh fan, krångligt det här!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Men det där håller väl inte, du outade siare för du trodde du skulle bli mördad? Varför var du rädd för det, du var knappast någon av de grönare? Anthrox hade ju gått ut som väktare så hade en rätt stor måltavla på ryggen.
Bra logik där! Ja @Octagonal vad säger du om det?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,365
En grej jag tror kan vara värt att tänka över är mordet på Anthrox, la ulvarna det innan han outade väktare? Verkar ju rätt risky att mörda väktaren, han lär väl väkta sig själv där om han kan.
Hade de redan lagt mordet innan han outade och var för okoordinerade för att hinna ändra?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,365
Eller chansade de på att han väktat sig själv första rundan och inte kunde väkta sig igen R2?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Okej! Nu ska jag jobba på, åker vid 13-tiden till Borlänge för att döma veteran-SM i tyngdlyftning! Om det finns nån forumit som vill ta en öl på Gustav Wasa ikväll är jag på!

Jag tycker väl att Brynolfs siande är mer trovärdigt än Octagonals, men visst det kan vara så att Waterhouse och Brynolf skrockar om hur lätt det är att vinna i nån ulvchatt - och den bilden får det att klia i mig! Hatar att torska mot sådana som Brynolf och Vattenmusen! Men som Rasmus sa: snyggt spelat isf!

Sedan vill jag nog se lite hur ni tänker framöver: vilka ska vi sikta på om vi tar ut en ulv nu?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Men det där håller väl inte, du outade siare för du trodde du skulle bli mördad? Varför var du rädd för det, du var knappast någon av de grönare? Anthrox hade ju gått ut som väktare så hade en rätt stor måltavla på ryggen.
Rädd var jag inte men fullt medveten om att risken fanns. Hade outat och sagt vad jag visste i R3 oavsett. Då är det bättre att vara ett steg före så byn vet att Basse är god om jag blir nattmördad. Fanns inget att förlora på det. Risken fanns ju att jag skulle dö. Det fanns absolut noll att tjäna på ur min synvinkel att vänta tills denna runda med att outa.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Basse snälla. Ulvarna är tre stycken och lurar upp dig på läktaren. Har förklarat allt väldigt tydligt.
Brynolf har gjort motsatsen.
Hur förklarar du mitt spel i R2 där jag inte var på dig alls?
Hade jag en master plan? Men visste samtidigt inte vem jag skulle hitta på att jag siat så jag var frånvarande i början av denna runda?
Komigen nu😊
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Att som bybor inte vara mer stressade när vi fått så jäkla mycket stryk det här spelet är obegripligt.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,365
Sedan vill jag nog se lite hur ni tänker framöver: vilka ska vi sikta på om vi tar ut en ulv nu?
Absolut, men vi ska nog inte gå händelserna för mycket i förväg heller, hittar vi inte rätt här så är det slut. Skulle verkligen önska mer aktivitet av @fjodorsenuba @Sidd och @RasmusL nu

Det som iaf är bra är att vi har till imorgon kl 12 på oss. Jag fyller år idag så har planer för kvällen men ska försöka hänga med på mobilen.
 
Top