Varulv Ulvar på puben R3

Jag menar så här: om Hägern är en falsk ulvsiare så hade det väl varit bättre att låtsas sia Sidd än att låtsas sia BM. Då hade ju byn fått ett starkare bevis för att Hägerns siande var riktigt. Nu har han siat en person (mig) som ingen hittills har kunna bekräfta.
8/20

Nu tror jag ju att du eventuellt är ulv, men det här tror jag inte alls stämmer. Hade Häger i R2 sagt att "jag är siare men jag råkade sia killen som blev nattmördad, synd va?" hade hans chanser att bli trodd varit minimala. Vi var ju ganska många (ja, jag i varje fall :rolleyes:) som förra rundan tog Hägers claim för sanning, och hade både honom och dig som gröna. Hade han kört "den jag siade dog"-grejen hade jag tvivlat på honom redan innan han fejksiade den här rundan.

8/17
Vad skönt att du snart inte har några poster kvar att skriva @Anthrox för jag känner att jag sitter här och retar upp mig lite grann. Jag tycker typ allting som Antrox fast precis omvänt, om ni förstår.

Antrox, du är starkt emot att leta i fluffet, i SLs inledningstext, i roller och orter. Nu vill jag veta hur du tycker att grävandet i just detta parti skulle gått till. Kan inte du som en slutkläm komma med något litet, litet givande. Hur tycker du vi skulle leta ledtrådar? Jag lyssnar. Du skriver att SL inte ger ledtrådar. Då måste jag har missuppfattat hela idén med att spela. Jag trodde det var SL som satte upp reglerna för spelet. Regler som vi spelare sedan använder för att hitta ulvar (om man är bybo) och hålla sig undan från gräv (om man är ulv). Att bortse från den info SL ger gör ju att det inte finns någonting kvar.

Jag kan räkna upp ganska många saker som Basse gjorde som var skumt, det har nog alla sett.

"Det hade varit bättre att sia en död spelare". Jag menar så här: om Hägern är en falsk ulvsiare så hade det väl varit bättre att låtsas sia Sidd än att låtsas sia BM. Då hade ju byn fått ett starkare bevis för att Hägerns siande var riktigt. Nu har han siat en person (mig) som ingen hittills har kunna bekräfta.

Det jag menar med lag är inte nödvändigtvis alla bybor samlade i ett och alla ulvar i ett. Jag menade att det fanns två lag som röstar på varsin spelare.
Det finns ju ingenting som säger att ett spel behöver ha sån information att luska i, så det vi skulle gjort från första början är ju - som alltid - VJVS. Analysera röstmönster, se ifall någon håller någon annan om ryggen, värdera varandras åsikter om vad som är rimligt spel osv. Det är ju egentligen mer av ett socialt spel, snarare än en tankenöt att knäcka och väldigt sällan finns det information inbyggt i spelet som byn kan använda för att hitta ulvar. Och ibland finns det information som inte ska komma ut. Och ibland finns det information Som kanske ska ut i rätt läge osv. Det är ju liksom aldrig ett recept för 100 % framgång för byn att kasta upp saker på bordet på det här sättet, vilket jag försökt säga i tre rundor nu.

Nu har jag räknat och jag har typ två inlägg kvar efter det här.
Men du pushar in det här med BM, gjorde du det innan med? Eller är jag något på spåren med att du och Häger motpoler sig för att sätta upp en situation där en av er framstår som oemotstridligt gröna för att vinna long game?
Anth kan inte tro på det här själv. Han måtte vara Vimes ukvpolsre.

En ulv rödsiar en annan, jag har väl aldrig hört på maken...

Både Anth och Vimes är ju online men sitter bara och myser. De vinner ju det här nu, fattar ni väl?

Dags att vakna, fyllgubbar! Upp till kamp!
Jag har ju bara en post kvar! Vad vill du att jag ska göra liksom?

se ifall någon håller någon annan om ryggen, värdera varandras åsikter om vad som är rimligt spel osv.
10/17. Vad tycker du att vi skulle ha pratat om då som kan värderas och liera sig med eller distansera sig från? Specifikt i detta spel. Allt vi har tagit upp som ämnen har du dissat. Vi har haft extremt lite att gå på och du försöker tysta det lilla som finns att gräva i.

Back