8/17
Vad skönt att du snart inte har några poster kvar att skriva
@Anthrox för jag känner att jag sitter här och retar upp mig lite grann. Jag tycker typ allting som Antrox fast precis omvänt, om ni förstår.
Antrox, du är starkt emot att leta i fluffet, i SLs inledningstext, i roller och orter.
Nu vill jag veta hur du tycker att grävandet i just detta parti skulle gått till. Kan inte du som en slutkläm komma med något litet, litet givande. Hur tycker du vi skulle leta ledtrådar? Jag lyssnar. Du skriver att SL inte ger ledtrådar. Då måste jag har missuppfattat hela idén med att spela. Jag trodde det var SL som satte upp reglerna för spelet. Regler som vi spelare sedan använder för att hitta ulvar (om man är bybo) och hålla sig undan från gräv (om man är ulv). Att bortse från den info SL ger gör ju att det inte finns någonting kvar.
Jag kan räkna upp ganska många saker som Basse gjorde som var skumt, det har nog alla sett.
"Det hade varit bättre att sia en död spelare". Jag menar så här: om Hägern är en falsk ulvsiare så hade det väl varit bättre att låtsas sia Sidd än att låtsas sia BM. Då hade ju byn fått ett starkare bevis för att Hägerns siande var riktigt. Nu har han siat en person (mig) som ingen hittills har kunna bekräfta.
Det jag menar med lag är inte nödvändigtvis alla bybor samlade i ett och alla ulvar i ett. Jag menade att det fanns två lag som röstar på varsin spelare.