Varulv Ulvar på puben R3

Okej, så Häger har en kumpan (två verkar orimligt med tanke på att ulvarna uppenbarligen är hjälpta av fluffet). Utifrån röstningen här verkar det finnas två alternativ: BM (som ju är "grönsiad") och Brynolf (sist på't med rösten och "enhetschef" i enlighet med Impetigos resonemang i föregående runda). Oklart vad jag tror mest på just nu.

Oavsett så är det ballsy av ulvarna att "rödsia" denna runda, eftersom det ställer det hela på sin spets.

Vi är nu 7 spelare. 5-2. Nästa runda blir det 3-2 om de får igenom utröstningen, då röstar vi ut Häger men eftersom väktaren rimligtvis är död (inte säkert att ulvarna har fluffinfo på denne förstås!) behöver sista ulven bara överleva en runda till 1-1.

Kanske var rimligt av ulvarna trots allt. De är Häger + BM/Brynolf. Alla är aktuella för utröstning efter föregående runda. Skulle det bli 4-1 i R4 har de nog ingen chans, så det här var nog lite av en hail mary.

Känns som om Impetigo vände det här åt oss. <3 (jag är som vanligt byfånen som har fel om allt och är väldigt tvärsäker...)

17/17

Så. Nu kan jag inte posta mer här. Ni kan hänga mig och ge vinsten till ulvarna eller så kan ni hänga Vimes, men i så fall får ulvarna gärna nattmörda mig (det borde vara fritt fram med tanke på att jag var väktad förra rundan).

Och det här ska såklart läsas med glasögonen att det är ett spelinlägg. Om jag var ulv hade jag inte tyckt att det här var över-gränsen-nivå av manipulation.

Men häng nu @Vimes för fan.

Kära vänner,

här kommer en liten snapsvisa från min favoritort i Mälardalen!

Vers 1
Nu lyfter vi glasen, vi sjunger på,
potatis och sill ligger fint på vårt stå.
Vi skålar för vänner i väder och Lågå,
och bottnar en sup för var kväll i Laxå.

Vers 2
När snapsen går runt blir bekymren små,
de smälter som isen i glasen vi få.
Så länge det finns lite brännvin kvar
ska sången gå högt mellan här och Laxå.

Skål! 🍸

(Tack till Chat GPT för hjälp med inspiration!)

1/17
Godafton! Jag har inte kunnat delta idag men jag har skummat. Jag valde hela vägen medvetet att ligga kvar på Basse. Förlåt för det Bassebus.

Tackar Basse och Impetigo för spel och Sidd för ett kort men episkt inhopp som spelledare.

Har någon mer än jag funderat över varför Biobunker skrivit "Heineken, alkoholofri Heineken ropar Hägern och Anthrox i kör" tre gånger i R2s inledning och tre gånger i R3s inledning.

Kan någon förklara varför Hägern har vaskat sina inlägg. Säkert uppenbart för er andra men inte för mig som missat kvällens alla twists and turns. Tack den som kan ge en tydlig sammanfattning. Har Hägern spelat ut sig som ulv och jag har missat allt det roliga?

Oavsett så är det ballsy av ulvarna att "rödsia" denna runda, eftersom det ställer det hela på sin spets.
Ja, just därför lär de ju inte ha gjort det. De kunde lika gärna ha grönat nån annan, eller bara "siat" Impe (nämen oj).

Vi är alltså 7 kvar. Om ulvarna är tre står det 3-4. Hänger vi en bybo så är det ulvvinst. Om de bara är två ulvar har vi en runda till på oss. Men jag tror nog de är tre. Och i så fall är det matchboll nu.

Och om det är matchboll är det väl jävla dumt att rödsia och, ja, ställa allt på sin spets? I synnerhet när det redan är en massa jidder om Hägers äkthet. Det är lite att försöka sig på en bicycleta när man leder med två noll och det står tre sura tyska backar alldeles för nära.

Nej

Röst: @Vimes

Var är dina uvapolare, Vimes?

.......

Och vi letar fortfarande efter den utlovade twisten. Har någon sett den?

Ang Basses mysko manöver. Det var konstigt, dumt och tråkigt gjort. Jag fattar att folk kan reagera som Häger nu gör. I just MINA ögon var det dock inte spelförstörande, eftersom jag ju vet att resultatet blev detsamma som det hade blivit om ni andra knasbollar fått som ni ville - att en bybo hängdes.

....

Nåja, ang rödsiandet... Det är ju till och med ÄNNU dummare att rödsia om det INTE är matchboll, för då fattar ju byn direkt att jaha, Vimes var grön. Då är ju Häger.... NÄÄH VILKEN LURING! och så dödar vi han. Ulvförlust. Anus. Misär. Nej nej, så har de då inte gjort. Så OM rödsiandet är fejk så är ulvarna definitivt tre st. Men även då tycker jag det är dumt att rödsia. Nog kan man få ut en bybo till utan att sticka ut hakan sådär. Så nä, jag tror inte på det. Och alltså bör siandet vara äkta.

Kan någon förklara varför Hägern har vaskat sina inlägg. Säkert uppenbart för er andra men inte för mig som missat kvällens alla twists and turns. Tack den som kan ge en tydlig sammanfattning. Har Hägern spelat ut sig som ulv och jag har missat allt det roliga?
Jag hittade nu Hägerns inlägg där han tröttnat. Om du nu tycker att Basse beter sig trist, varför gör du likadant själv?

Ja, det kan du nu inte svara på. Suck!

Jag hittade nu Hägerns inlägg där han tröttnat. Om du nu tycker att Basse beter sig trist, varför gör du likadant själv?

Ja, det kan du nu inte svara på. Suck!
3.
Nu gjorde han ju iofs inte likadant. Basse röstade ut sig själv, Häger tystade sig själv

Har någon mer än jag funderat över varför Biobunker skrivit "Heineken, alkoholofri Heineken ropar Hägern och Anthrox i kör" tre gånger i R2s inledning och tre gånger i R3s inledning.
Det kan nog finnas lite metainfo att fiska fram ur startinläggen om man är hågad. Jag våndades själv i Bamse över hur jag skulle skriva för att det inte skulle hintas om vilka ulvarna var. Till exempel vore det rätt risky att låta Häger och Anth tala i kör om de två är ulvar. Osv osv. Visserligen blir det en vinmuggsbatalj med Spelledaren, så nog svårt att få några vettiga ledtrådar ur det.

4.
Men nu står vi ju mot väggen, och väktaren borde rimligtvis kunna väkta sig själv denna rundan så nu vore det nog bra med en outning så vi kanske kan försöka få nån jävla rätsida på situationen.

Back