Varulv Ulvar på puben R2

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Allt som började så trevligt urartar i ett rejält gräl runt bordet.
Det började med att ni hörde Bellman säga att han på sociala medier sett att en känd nykteristagitator tydligen ska sitta vid ert bord.

Det är säkert Octagonal! Hällefors, är det ens en riktig ort säger Vimes
Jo det är d… försöker Octa
Det ligger väl inte ens i Mälardalen som Laxå gör säger Basse
va…försöker Octa igen
Han dricker säkert alkolholfri öl vrålar Impe!
Heineken, alkoholofri Heineken ropar Hägern och Anthrox i kör
Nej, asså jag beställde en Bombardier kraxar Octa
Den där är alldeles för ljus för att vara Bombardier säger Morsan
Du är säkert en sån där som skickar in PEth-tester så man blir av med körkortet härjar Brynolf
Nä, det är väl vårdcentralen…försöker Octa
Precis! Och du säger ju att du jobbar på VÅRD och omsorg kommer det från Stratten
Va fan kasta ut honom Bonkern! Ut med honom ropar Morsan
Han dricker säkert alkolholfri öl vrålar Impe!
Det finns för många kommuner muttrar Vimes
Jag bor i Laxå säger Basse och tar en klunk ur sitt glas.
Vars har Sidd farit säger Isaac lite yrvaket (han är ju en trött utter)

@Octagonal röstas ut han var lodare
@Sidd får sparken efter att nån läkt bilder av honom i baren till den lokala blaskan i Ställdalen. "Vi har nolltolerans mot alkohol på arbetsrelaterade resor" säger Kommunchefen Ture Trumpetbralla till Bergslagsnytt
Ni får båda skrivit något om hur förträffligt öl är eller vilket jobbigt pack renlevnadsmänniskor är - det får dock så klart inte ha någon bäring på spelet.

Deltagare:
@Sömniga Isaac
@Anthrox
@Sidd Lodare
@Vimes
@Basenanji
@Hägerstrand
@Big Mama
@StradhLestat
@Brynolf
@Octagonal Lodare
@Impetigo

Rundan slutar imorgon tisdag kl 20:00

Det är fortsatt inläggstak på 20 den här rundan

Länk till röstverktyget: https://werewolf.florin.nu/86480/

Last edited:
1/20 - Heineken, alkoholfri Heineken Hög fluffnivå @BiobunkerVII <3

Vad fan. Jag har en snajpkingskrona att överlämna om någon vill ha en.

Jag hade haft siandet inställt på Basse senaste dygnet, eftersom han var misstänkt men mest eftersom det vore JÄTTEKUL om jag fick göra en repris på Bamse-R2 och få starta med att skriva att han var FIEDNE igen. Sen nappade jag på att försöka rösta ut honom, och då var jag tvungen att ändra siandet, och så flaxade jag fram och tillbaka mellan att sia BM och Octa, så jag skickade in en ändring på att försöka sia Octa istället innan jag insåg att det var han som blivit utröstad.

Jag hann inte ens posta mitt svinlånga AI-piss-testamente där jag siaroutade som jag skulle försöka få in innan deadline.

Som tur var hamnade den ändringen efter BB7s deadline, så jag kan i alla fall meddela att BM är lodare.

1/20

Så... Hur tänker vi nu? Jag såg rörelsen i slutet av förra rundan med att flytta röster från Octa. Någon klok person som kan ta några slutsatser ur det? Trött Utter är lite förvirrad och undrar vad det är Sidd såg, om något, som fick honom att ryka. Får väl kika vad som egentligen sades och gjordes. Saknar dig Brusis Siddus, du var ett trevligt sällskap.

1/20

Tack för spel @Sidd och @Octagonal -- ni var asgrymma! Saknar er mycket.

Vi får göra en ordentlig röstanalys här, men jag vill så snart det är möjligt få höra @BiG Mamas version av händelserna. Varför räddade du inte Octagonal?

2/20

Om Hägern är siaren vet vi alltså följande.

Octa - var grön
Sidd - var grön
Hägern - Grön
BM - Grön

Det kan ju hända att någon kommer med ett mot-claim. Så just nu, om jag utgår från att Hägern är hyfsens lodare, är det inte bland dessa min blick bör vila.

Kvar blir då:

Trött Utter (jag vet att jag är grön)
Vimes
Basse
Brynolf
Strahd
Impe
Anth

Lägger nu ett inlägg på detta för att snabbt ha något att gå tillbaka till och resonera kring när jag försöker forma mig en uppfattning om övriga spelare. Med andra ord en tamkestruktur för att underlätta för mig själv.

2/20

Jag tror inte att @Hägerstrand är siare. jag tror att han fejk-clejmar igen. @Big Mama borde ha räddat @Octagonal givet familjebanden.

Hägerstrand, Big Mama och Vimes?

Röst: @Big Mama
3/20

Vill inte slösa dina inlägg Basse så stressa inte med svar! OK! Vad får dig att tvivla på Hägern? Vad har du sett som jag inte sett.

Stressa inte fram svar nu, utan vänta tills du kan svara flera samtidigt. Främst med respekt för dina inlägg så du inte sakar dem på små saker.

3/20 äh jag är ju full, Big mama röstade på mig.

Röst: @Vimes

Vilka är ulvar i den här soppan?

Röst​

Octagonal​

Impetigo (35), StradhLestat (51), Sidd (161), Vimes (162), Brynolf (163)

Öl är en av livets små mirakel – en gyllene påminnelse om att världen blir lite mjukare, lite roligare och betydligt mer uthärdlig med ett glas i handen. Det är smak, kultur, gemenskap och ett välförtjänt andrum i vardagen.

Och renlevnadsmänniskor… tja, man får väl älska dem också. Men ibland känns det som att de svävar runt och moraliserar över varje klunk, varje skratt och varje fredagspust, som om livet vore ett långt träningspass utan mål. Tur att ölfolket vet bättre: att balans inte betyder att man aldrig lutar sig tillbaka – utan att man gör det med en kall och nöjd suck. 🍺

Eller som jag skulle säga: Visst kan man ha roligt utan alkohol - Men varför chansa!

Bajen bärs å rakade brudar 1763408832281.gif

Uff, jävla kess då. Tack för spel, fyllgybbar.

Jag hade haft siandet
Så du satt och slipade på ett ballt inlägg som du sen... Sket i? Och outade med det här istället? Kunde du inte ha postat det balla inlägget nu i R2 istället?

Nåja, du är förstås grön tills någon annan siare räcker upp handen.

1/20

Fan...feltänk där då....
Men Det är fortfarnade ngt med de där rollerna.... Kan vi råkat röstat ut vår siare/väktare?
Kan det vara så att båda rollerna som låter som anti alkohol... Socialsekreteraren och Hälsowhatever var väktare och siare?
Då är det Basses Nämndsekreterare som sticker ut för sig själv...
Röst: @Basenanji

Ochja...detta betyder att jag inte vågar lita på Hägerns siande

2/20
2/20

Jag tror inte att @Hägerstrand är siare. jag tror att han fejk-clejmar igen. @Big Mama borde ha räddat @Octagonal givet familjebanden.

Vill du förklara varför? Bränt barn och så, såklart, men vad i det här spelet är det som gör dig så säker på att jag ljuger?

Så du satt och slipade på ett ballt inlägg som du sen... Sket i? Och outade med det här istället? Kunde du inte ha postat det balla inlägget nu i R2 istället?
Dina ord att det var ballt, men det var svinlångt och skulle fylla syftet att det inte vid första anblick skulle se ut som ett outningsinlägg, så att det inte skulle göra så jag blev nattmördad men ändå avslöja att jag var siare ifall jag blev det ändå.

Jag postade det inte den här rundan eftersom det inte fyller något syfte längre, men här är det:
Postar mitt testamente här ifall jag blir nattmördad. Sorterad från grönast till rödast.

@Impetigo – Minst misstänkt

Har knappt påverkat spelet och visar inga tydliga ulvdrag. Låg profil men inte på ett sätt som känns strategiskt – mer som en passiv bybo än en dold ulv.
Har inte (ännu) gjort några mycket märkbara eller strategiskt aggressiva inlägg i de filer jag analyserat: få tydliga utpekanden, få större analyser som pekar mot andra spelare.
Hans aktivitet verkar lågmäld och han är inte (än så länge) en drivande kraft i utpekande eller utlastning.

@StradhLestat

Regelfokuserad, försiktig, försöker undvika att slösa inlägg. Inget i hans beteende känns riktat mot manipulation eller styrning. Tätare på bybo än ulv.
Han är väldigt medveten om inläggstaket (“20 inlägg … jag får vara försiktig”) och uttrycker strategisk oro över hur han använder sina inlägg.
Han ställer konkreta regelfrågor: t.ex. undrar han om röst med motivation räknas som inlägg mot hans gräns, vilket visar att han tänker taktiskt.
Han gör tidiga röstval, och hans röststil är inte aggressiv – han verkar vilja spela med struktur och ordning, snarare än dramatiskt.

@Big Mama

Spelar lugnt och observant, utan att styra narrativet eller påverka misstankarna. Inga ulvsignaler, mer som en följande bybo.
Hon påpekar att det finns “namngivna arbetsplatser” och att dessa kan vara något byn ska använda i analys – hon reflekterar över hur rollinfo kan användas taktiskt.
Hennes ton är inte aggressiv: hon verkar vara observatör och stödjande snarare än att driva hetsiga misstankar eller orda väldigt kontroversiella utpekanden.
Hon ställer sig bakom att man ska gräva i roller och orter, men hon verkar inte vara den som vill ta centrala lederollarna för det direkt – mer som en medspelare snarare än en frontfigur.

@Basenanji

Öppen, lite gnällig över sitt yrke/ort, vilket känns som genuin byfrustration. Hans röst på mig kan vara test, inte ulvdrag. Ingen antydan till koordinerat spel.
Han menar att det är riskfyllt att försöka “hitta ulvarna bara genom att hitta mönster i våra arbeten och adresser”: han antyder att SL inte nödvändigtvis har satt rollerna enligt någon strikt byråkratisk logik eller verklighetstrogen statistik.
Han varnar för att de som “letar superavancerade kryptomönster är ulviga och vill distrahera oss från annat.” Det tyder på att han tror att överanalyserande mönsterjakt kan vara en ulvstrategi

@Octagonal

Försiktig och nyanserad. Han bromsar outning lite, vilket kan vara defensivt, men inte på ett sätt som skriker varulv. Snarare försiktig bybo.
Han ifrågasätter nyttan med att outa yrke: “vet inte riktigt hur det skulle tjäna byn” om folk outar sina yrken / orter
an vill inte “offra power-rollerna än” och tycker att det är för tidigt att outa vissa roller, vilket signalerar att han är försiktig med att exponera sig.
Han röstade tidigt på Sidd, vilket visar att han inte bara sitter passivt utan påverkar röstningen aktivt

@Anthrox

Avvaktande och medveten om inläggstaket. Hans “kalibrering” kan vara taktik, men den känns mer praktisk än ulvig. Mittenskiktet: kan gå åt båda håll. Hoppas ni ser vid det här laget att den här listan (inklusive rankingen) är kvalificerat trams. Helt och hållet genererat av en dum robot, och det enda syftet är att jag ska gömma min siaroutning här i mitten, så ser ni det om jag blir nattmördad och ni läser det här ordentligt. Nu följer blajet igen.
Han planerar att hålla tillbaka inlägg i runda 1 p.g.a. inläggstaket, vilket visar att han är medveten om sina begränsningar och inte vill bränna sina resurser för tidigt.
Han är inte rädd för att tala om outning och informationsinsamling: han säger “det här vet vi ju inte innan vi har outat saker …” och vill att man kalibrerar sin strategi utifrån vad som kommer fram.
Han erkänner sin frustration över inläggstaket och funderar till och med på att “tumma inlägg med random emojis” för att fylla ut sina poster utan att avslöja för mycket.

@Sömniga Isaac

Logisk, metodisk, vill ordna outning. Känns by-analytisk men eftersom han följer strategiska mönster kan han teoretiskt gömma sig bakom “rationellt tänkande”. Låg till måttlig misstanke.
Han är medveten om inläggsgränsen (20 inlägg) och funderar strategiskt på hur han ska hantera sina inlägg för att få ut maximal information
Han säger att han “sållar sig till ping-pong-tanken” om outning, särskilt nu när det klargjorts att man får nämna PM-innehåll.
Hans ton är relativt lugn, han verkar inte försöka provocera eller dominera, utan snarare bidra metodiskt.

@Vimes

Tänker taktiskt om siaren, ulvarnas styrkor, och riskhantering. Den här spelstilen kan vara genuin byhjärna, men den passar också en smart ulv. Neutral → svagt misstänkt.
Han resonerar om siaren: han noterar att siaren är begränsad (bara två sianden) och funderar strategiskt om när siaren ska använda sina sianden.
Han spekulerar att det kan finnas fler “buffar” för ulvarna än bara siarbegränsningen (“ulvarna borde vara 2 eller 3 … någon annan buff utöver att siaren är begränsad”).
Han är försiktig med att outa tidigt: han ser riskerna med att exponera sig för tidigt, särskilt med tanke på att power-roller kan finnas och att utning kan vara riskabel.
Han använder sin röst strategiskt och vill inte bränna sina chanser.

@Sidd

Driver hårt för outning och analyserar andra spelares roller. Kan vara en vass byspelare, men intensiteten och sättet han styr diskussioner gör att han ligger högt på listan. Kan vara ulv som vill se vilka som reagerar på pressen.
Han är starkt för ordnad outning, särskilt “ping-pong”-metoden där spelare turas om att outa
Han är väldigt analytisk och ifrågasätter andra spelares information — t.ex. han ser något “skaver” med Brynolfs ort och yrke
Han är inte rädd för att föreslå aggressiv bystrategi (mot outning), men han kombinerar det med ett pragmatiskt tänkande kring riskerna (t.ex. inläggstak).

@Brynolf – Mest misstänkt

Konfrontativ mot mig, pikerar med “typisk ulvfråga”, pushar aggressivt för outning, och hans roll/ort-detaljer känns skakiga enligt flera i tråden. Han agerar mest som om han vill få byn på fel spår eller sätta tryck på andra. Klart högst upp som ulvkandidat.
snabb att svara på dig när du ställer regelfrågor, och han verkar ha en viss irritation eller motvilja mot mina ifrågasättanden: han kallar mina frågor “typisk ulv-fråga” enligt ett av hans inlägg
Han driver utning: han vill att folk ska outa sina yrken, orter etc., och menar att sådana outningar “alltid tjänat byn
viss diskrepans eller åtminstone något som skaver kring hans orthantering och hur han matchar andra spelare (t.ex. samma yrke som någon annan). Sidd uttrycker oro för att det kan vara “ulva-miss” snarare än slump.
(outningen ligger under Anthrox rubrik, eftersom jag var säker på att han i alla fall borde läsa det långa tramset)

Och jag måste läsa om förra rundan med Sidd, BM och Octas färg i åtanke (nattmordet på Sidd är ett väldigt tydligt vinmuggsfinger mot @Vimes ), men det känns ändå okej att börja på

3/20
Nä. Jag hade Basse som röd på skäl som var ganska hopsydda med Octa och BM. Sånt får jag släppa.

Jag kan inte vara den enda som tycker att Brynolf känts lite off? Försvara dig Brynolf, varför känns du off?!?

Röst: @Brynolf

Årets outning, Häger! 😁

Varför känns jag off? Tja, jag har marsvin i huset igen, efter tio års uppehåll. Kan det vara det, tror du?

...

Efter ett mysigt litet röstkaos är det ju alltid en hel del "om X är röd så Y" som uppstår. I det här fallet kan vi förhoppningsvis få ut en del sånt av att hänga Basse. Men om han är grön så är det ju värdelöst. Och han är förstås grön tills någon annan siare börjar vifta.

Så ska se vad annat man kan trassla fram ur R1-rösterna.

Och jag måste läsa om förra rundan med Sidd, BM och Octas färg i åtanke (nattmordet på Sidd är ett väldigt tydligt vinmuggsfinger mot @Vimes ), men det känns ändå okej att börja på
Otroligt märkligt att du efter denna megapost landar med en röst på mig?!

Såhär: ett av de äldsta tricken i ulvboken är att man sprider misstankar mot folkutan att röstar på dem. Då kanske nån annan tar vid? Det näst äldsta är att rösta på den bybo man uppfattar som mest kontroversiell — eftersom bybor är skeptiska mot Basse är det där man som ulv röstar. Då får man inga jobbiga bybor efter sig…

Jag och Vimes "startade" Bassedrevet exakt samtidigt, med exakt samma motivation (även om jag inte är lika vältalig som han). Och vi hoppade även tillbaka till Octa samtidigt när det visade sig att folk var villiga att "rädda Octa". OM nu Basse skulle vara ulv så ger det oss möjligen en röd fläck, eftersom vi "räddade" honom i slutändan. Men vafan det var ju vi som startade det drevet också. Om ulvar ska försöka sig på att starta drev i slutminutrarna så borde de väl inte vara FRÅN en bybo TILL en ulvpolare? Jag tycker snarare det är grönande för oss. Vill man ha det till att det är rödande, så har man druckit vin och inte öl.

Om Basse är röd är det ÄVEN grön peng för Anth, Häger och Isac förstås.

Är Basse grön säger det nog inte så mycket om någon alls, i vanlig ordning.

Men vi kan samla ihop en hel massa grönpoäng OM basse nu är röd. Sen hur sannolikt det är att han verkligen är det vet jag inte. Han är nog på den rödare halvan av planen i alla fall.

..........

Och han är förstås grön tills någon annan siare börjar vifta.
Här snurrade jag förstås till det. Det var ju BM som var siad, inte Basse. Ok. Sen skrev jag ovanstående, där Basse alltså INTE är grönsiad.

2/20

1/20 '
Nääääj! Två bybor ryker första konferensdagen - ingen bra start. Och så kommer jag få sitta på familjemiddagarna IRL att höra tjatet om varför jag håller mig kvar i spel när de två stjärnorna inte lyckas göra det. Självinsikt?

Vad menar Bassebus med att jag borde har räddat Octa? För det första så låter jag inte bli att rösta på en jag känner IRL så dra inte den, även om denne faktiskt är socialsekreterare på riktigt så såklart det bar emot. För det andra så var det inte Octa jag röstade på till slut utan på dig Basse. För det tredje så är jag grönad av siaren och du vet att jag därigenom inte vet vem som är bybo och vem som är ulv. För det fjärde...nytt försök...

Sen hade vi ju ett drev mot BM också, som bestod av Vimes, siar-Häger och bybo-Octa. Vimes är vi förstås inte säkra på, men nu har jag ju redan kladdat grönt på honom för att han tänkte exakt som jag i slutet. Men visst, man KAN ju se det som rätt illa att först ligga och försöka få till ett drev mot en bybo, för att sedan hoppa över och hänga en annan bybo. Med en mellanlandning på Basse förstås. OM Basse nu är grön, så är det ett sånt där super mario-hopp där man studsar mellan flera Goombas utan att nudda marken. Fast med bybor. Kan nog vara en halv rödpoäng på Vimes där. OM Basse nu är grön alltså.

1.
Tack för spel Octa och Sidd! Vi tar en vända till i ert minne.

Jag hängde inte med riktigt i kaoset som skedde, men om Basse är röd, blev han räddad då? Var det någon som la sig på Octa som inte var involverad i att dra igång bassedrevet?

Ska fundera på vad det här betyder i övrigt, men att vara administratör är ju uppenbart kosher iaf.

Här snurrade jag förstås till det. Det var ju BM som var siad, inte Basse. Ok. Sen skrev jag ovanstående, där Basse alltså INTE är grönsiad.
4/20

Till ditt försvar så var jag tvungen att läsa igenom Hägerns inlägg ett antal vändor innan det koppla för mig vem han slutligen hävdade som siad.

Vi har med andra ord inget bekräftat om Basse. Lika lite som det finns något på oss andra. Bra däremot att folk börjar peta runt. Jag är ärligt för seg i huvudet för att kunna göra något vettigt just nu. Återkommer imorgon eftermiddag, eventuellt tidig morgon, med något mer matnyttigt.

Back