Det beror på vad man kan räkna med för inkomst från äventyraruppdrag. Jag skulle nog föreslå två till tre personer som kan gå in i närstrid, lika många som kan ägna sig åt avståndsstrid, samt en biomantiker för att lappa ihop dem. Fler krigare än så kan hyras in i de fall det behövs, men små grupper är nog för de flesta äventyrarjobb. De som ägnar sig åt att slåss behöver egentligen bara kultivera två-tre färdigheter för att vara bra på det, så de har gott råd med något vid sidan av -- en jägare, en tjuv, en "faceman", en bildad person, och så vidare. Därtill bör man, utan att någon gör det till sitt riktiga fokus, ha tillgång till folk med andra användbara talanger -- lappa ihop trasiga kläder efter striderna, laga god mat av torftiga ransoner, tälja nya pilar till bågskyttarna, och så vidare.
Vid tyngre uppdrag kan det vara vettigt att leja ytterligare krigare (upp till ett tjugotal, kanske), men dessa är endast ett temporärt tillskott och har inte samma gruppsammanhållning som kärnan. Om man planerar att ge sig in på denna typ av jobb bör en i gruppen fungera som befäl, och därmed ha ett hyfsat värde i Krigföring och Ledarskap för att kunna koordinera gruppen. Med en äventyrargrupp i den här storleken borde det bli mer ekonomiskt att sköta matförsörjning i större skala, så en minimalistisk tross kan upprättas. Att ta in på värdshus lär bli svårt med hela gänget, så merparten får kampera i fältet -- huruvida ledarna sover på värdshus eller med mannarna kan nog variera.
Det är synd att Mundana inte är exakt rätt värld för denna form av formella äventyrargrupper.