TV-spel där spelledaren är dum i huvudet

Zimeon

Magister Katt
Joined
31 Mar 2013
Messages
255
Location
Åkersberga
På den obskyra sajten videogamegeek finns det en fantastiskt rolig tråd om just det som rubriken säger: Rollspelsartade TV-spel där händelseförloppet är så dumt att det bara inte skulle funka i ett riktigt rollspel. I tråden skriver folk det som en dialog mellan spelarna och den något knasiga spelledaren. Det blir ofta hysteriskt roligt.

Vore kul om vi kunde ha en sån tråd på wrnu också. Jag inleder med en av mina egna:

SILENT HILL 2

SL: Okej, du är i en hemskt otäck stad vid en sjö. En väg leder ut från staden, och vindlar sig fram till andra sidan sjön, och där ligger hotellet som din (avlidna) fru bad dig att komma till.

Spelare: Okej. Jag går igenom staden och följer vägen.

SL: Det är ett meterhögst stängsel i vägen.

Spelare: Jag klättrar över det.

SL: Tyvärr, det går inte. Men precis bredvid finns det en jätteläskigt hus, som ser VERKLIGEN ut som om det är hemsökt, och det är en dörr där. När du går in så hör du jämrandet av odöda, osaliga andar, och onämnbara fasor i mörk....

Spelare: JAG SA INTE ATT JAG GICK IN! Jag klättrar över stängslet, det är ju för fan bara en meter högt!

SL: Nä, du har vrickat foten och kan inte klättra.

Spelare: JAG SPRANG JU NYSS!

SL: Sluta gnälla. Nu går du in.

Spelare: Ja ja, okej då.

[Lite senare]

Spelare: Alltså nu har jag gått i alla rum, och alla är låsta, och inga monster är kvar, och det enda jag har är en låst dörr, ett kvastskaft, ett sopnedkast och ett jäkla sexpack med cola som jag har FÖRSÖKT ge till miffot som sitter och spyr på toa, men alltså... VAD SKA JAG GÖRA? KAN JAG BARA FÅ KLÄTTRA ÖVER STÄNGSLET?

SL: Nänä. Sandlåda, sandlåda. Vad gör du?

Spelare (uppgiven): Jag skiter i det här. Jag sular ner sexpacket cola i sopnedkastet.

SL (förtjust): JA! Du hör att något klinkar till och dråsar ut.

Spelare: MEN JAG HAR JU FÖRSÖKT ATT PILLA I SOPNEDKASTET MED SOPKVASTEN!

SL: Ja ja.... men det här satt fast på ett.... sätt som var format som ett sexpack cola! Sura inte nu, nu har du nyckeln och kan komma ut...

Spelare: ...på andra sidan det meterhöga stängslet, ja tack.

[lite senare]

SL: Och när du följer vägen vidare, så kommer du fram till en spricka som löper rakt över hela vägen. Vinden ylar och det är mörkt. Överallt runt dig hör du stönande och suckanden av de odöda.

Spelare: Hur bred är sprickan?

SL: Någon meter.

Spelare: Jag hoppar över den.

SL: Det går inte. Du har ju vrickat foten, eller hur? Men precis bredvid sprickan ligger ett nedblodat lik, och en ihopskrynklad bit papper. Du tittar på pappret och ser att det är en karta över staden. En massa saker är överkryssade, men sjukhuset är inringat och där står det "GÅ INTE DIT".

Spelare: Bra, för jag vill inte dit, det är inte dit jag ska och jag har redan gått förbi det. Jag försöker gå runt sprickan.

SL: Sprickan går ända in i skogen.

Spelare: Jag går in i skogen.

SL: Det går inte.

Spelare: Vadå går inte?

SL: Det bara går inte!

Spelare: Vadå, är det farligt, eller är det för tätt med träd, eller vaddå?

SL: Nä nä nä, inga monster. Inte så mycket träd. Men det måste vara din vrickade fot.

Spelare: *suck* Och till höger är sjön, eller hur? Jag letar efter ett båthus.

SL: Du hittar ett rangligt gammalt båthus i trä, och en lika ranglig trädörr. Men den är låst.

Spelare: Jag slår in dörren.

SL: Det går inte. Du vet, din vrickade fot. Och du vet inte hur man slår på ett dörrlås.

Spelare (efter att ha letat precis överallt): Okej, får jag gissa? Dörren till sjukhuset har en enda stor "VÄLKOMMEN IN!"-sklt i neon, och inifrån hör jag vrålande och suckandet av odöda, och det finns för mig ingen annan anledning att gå dit än att det är det enda stället som du inte säger nej till?

SL: Helt korrekt.

[en hel del tid senare]

SL: Och i rummet hittar du ett skrin. Det är låst, omvärvt av 3 kedjor med lås, och har två kombinationslås och tre hänglås dessutom.

Spelare: Wow, det där låter viktigt.

[ännu mer tid går]

SL: ...och du öppnar skrinet och hittar... ingenting! Jo vänta, du ser ett litet hårstrå därinne.

Spelare: Oj, det måste vara något för en ritual. Kanske voodoo.

SL: Nä. Inget sånt.

Spelare: Något gammalt minne som spelar roll.

SL: Nä. Men du kan använda det som en tråd till den där fiskekroken du hittade, så du kan få upp nyckeln från vattenlåset.

Spelare: Du skämtar, va?

SL: Nej vadå, hårstrån är starka, vetdu!

Spelare: Alltså, har jag inte hår PÅ MITT EGET HUVUD!?

SL: Nej! Du är... flint! Och vrickad fot!

Spelare: Men hela sjukhuset är ju helt raserat! Ingen liten bit sytråd någonstans på hela stället?

SL: Nej. Bara det här hårstråt.

Spelare: Vem i hela fridens namn skulle ta ett vanligt jävla hårstrå och lägga in det i ett låst skrin med 3 hänglås, två kombinationslås och tre kedjor?

SL: Jag?
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Resident Evil (det gamla)

SL: Du går igenom en trång korridor.En zombie dyker upp framför dig.

Spelare: Jag skjuter zombien.

SL: Du missar.

Spelare: I en trång korridor?

SL: Ja.

Spelare: Jag är en tränad elitsoldat, men jag kan inte träffa en långsam zombie i en trång korridor?

SL: Precis.

Spelare: Jaha, jag springer väl därifrån.

SL: Okej, det tar fem sekunder för dig att vända dig om…

Spelare: Fem sekunder?!

SL: Ja. Sen springer du på plats liksom in i väggen i fem ytterligare sekunder så zombien hinner fatt i dig.

Spelare: Så min specialtränade elitsoldat är inte bara kass på att skjuta, hon kan inte heller göra en så basal sak som att vända sig om och springa?!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
803
Jag började skriva om Monkey island och rubber chicken with a pulley in the middle, men det var inte lika roligt som det @Zimeon redan skrivit.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Legend of Zelda: Ocarina of time

SL: Du befinner dig i ett rum. I rummet finns en kista.

Spelare: Jag öppn…

SL: Din magiska fe skriker ”HEY!!! LISTEN!!! Du kan öppna kistan om du går bort till den!!!”

Spelare: Jotack jag förstod det. Jag går och öppnar kistan och plockar upp…

SL: Din magiska fe skriker ”HEY!!! LISTEN!!! Nu när kistan är öppen kan du plocka upp innehållet!!!”

Spelare: Det fattar jag väl!

SL: Det är ett svärd i kistan. Din magiska fe skriker ”HEY!!! LISTEN!!! Du kan använda svärdet för att döda fiender!!!”

Spelare: Kan du sluta förklara uppenbara saker hela tiden?! Okej, jag lämnar rummet.

SL: Utanför rummet finns en gång åt vänster och en åt höger. Din magiska fe skriker ”HEY!!! LISTEN!!! Vi borde verkligen gå åt höger!!!”

Spelare: Det kunde jag väl fått bestämma själv! Okej då, jag börjar g…

SL: Din magiska fe skriker ”HEY!!! LISTEN!!! Om du sätter ena foten framför den andra så rör du dig framåt i korridoren!!!”
 

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
248
Location
Jönköping
Åh, jag kommer på massor av sådana plots-tramsigheter hehe

Resident Evil, den med en scen i Las Vegas.

SL: Så ni kommer fram till de stora husen i mitten av öknen med sönderrostade ruiner, mitt i vägen framför er står en helt fräsch och oskadad fartygscontainer, vad gör ni?

Spelare: Jag kör fram mot dörrarna på containern och ställer bilen så långt fram som möjligt, liksom för att hindra dörrarna att kunna öppnas för att min bil står framför.

SL: Det kan du inte den står en bit upp och din bil klarar inte att köra hela vägen upp för den ca 1 meter höga sluttningen.

Spelare: Ok då, jag parkerar och kliver ut för att undersöka containern.

SL: När du kliver ut ur bilen slås dörrarna upp på containern och det stormar ut en hop med zombies.

Spelare: Men jag ville ju parkera bilen framför containern för att just hindra en sådan här situation...
 

Zimeon

Magister Katt
Joined
31 Mar 2013
Messages
255
Location
Åkersberga
Jag började skriva om Monkey island och rubber chicken with a pulley in the middle, men det var inte lika roligt som det @Zimeon redan skrivit.
Tricket är att hitta ett spel som inte försöker skämta, men som gör det ändå. Monkey Island är ju humor från början, men Silent Hill är ju dödligt allvar, så glappet mellan stämning och det man gör blir helt vräck.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Flappy bird

SL: Du är en fågel som är rätt kass på att flyga. Framför dig finns rör i taket och golvet.

Spelare: Jag försöker flyga mellan rören.

SL: Du kraschar och dör. Du får börja om

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.

SL: Du kommer en liten bit. Sen kraschar du och dör. Du får börja om.

Spelare: Okej.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Räknas det när en npc är dum i huvudet?

Diablo 3:
SL: mannen framför dig presenterar sig som tempelriddaren Kormac. Han säger att om du vill ta dig till skelettkungen så måste du först ta dig förbi Jondar och att det inte finns någon anledning att du kämpar ensam. Låter du Kormac följa med dig?

Spelare: för all del, han kan säkert göra nytta. Jag går vidare!

SL: så fort du går runt hörnet kommer en fallen man och attackerar dig!

Spelare: jag parerar och attackerar tillbaka!

SL: den fallne mannen dör av ditt våldsamma anfall. Kormac säger att han försöker räkna hur många fiender ni har dödat tillsammans, men att han tappat räkningen.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Finns väl iofs fler idiotiska spelledare i D3.

Spelare: Jag kollar ifall det ligger något i tunnan.

SL: Du kan inte se dess innehåll härifrån.

Spelare: Nähe, men jag går fram precis bredvid tunnan då och kollar om det ligger något i den.

SL: Du kan inte se dess innehåll utan att slå sönder den.

Spelare: ...okej? Jag slår väl sönder tunnan då.

SL: Tunnan innehöll ett 2 meters spjut som nu trillar till marken.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Jag vet inte hur jag ska kunna skriva om detta till ett skämt, men Metal gear solid 4 med sina oändligt långa cutscenes är ju på pricken som när spelledaren läser upp alldeles för långa textstycken för spelarna.
 

Mikl

Veteran
Joined
11 May 2023
Messages
198
Metal Gear Solid 2

Spelare: Wow, det här äventyret var awesome! Massor av action, färgstarka roller, rubbet! Men du sa att du hade någon sorts big reveal nu på slutet?

SL: Om jag har! Du får nu veta att allt det du varit med om var... en simulering!

Spelare: (...) jag tror inte att det räknas som en simulering om det hände på riktigt?

SL: Jo, för några av de personer du pratade med över radion var simulerade av en AI så allt var bara en simulering haha!

Spelare: Trots att folk dog i verkligheten?

SL: Ja.

Spelare: Men är inte hela poängen med simuleringar att de ska kunna köras i många iterationer för en låg kostnad? Istället för en enda iteration som kostar flera miljarder och som inte kan upprepas. Och som hade misslyckats helt om jag hade stukat foten eller nåt.

SL: Nä, så funkar det inte.

Spelare: Ok... låt oss säga att det funkar som du säger. Nu kommer vi väl i ett kommande äventyr att få veta vad det var för viktig information som togs fram ur allt det här?

SL: Nä.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Eller för den delen, spelare som är sämst.

Final Fantasy VII:
SL: ni ser hur himlen förmörkas, när meteroren som kommer utrota allt liv på planeten närmar sig. Vad gör ni?

Spelare: jag tänker att jag vill spendera ett par veckor med att föda upp jättekycklingar i olika färger.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
.

Spelare: ...okej? Jag slår väl sönder tunnan då.

SL: Tunnan innehöll ett 2 meters spjut som nu trillar till marken.
I Path of Exile:

Spelare: jag dödar fem svärmar med myggor.

Sl: De droppar fyra skärp, två spjut, ett tvåhandsvärd, tre guldhalsband och en magisk sten som är unik i världen för det var just den här stenen som Daresso gav till sångaren Merveil och som långsamt förvandlade henne till ett monster som dränker sjömän. Du vet monstret du dödade för många timmar sedan, och så dödade du Daresso några timmar senare.

Spelare: ...

Sl:vad?

Spelare: jag tänkte inte fråga hur myggor bär så mycket. För jag har accepterat att alla levande varelser bär vapen och magiska stenar.
Men varför har alla så många monster magiska föremål som är kopplade till specifika individer jag redan träffat. Hur liten är världen egenkligen?
Plus att jag har redan en kopia av den här "Unika" stenen.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
I Path of Exile:

Spelare: jag dödar fem svärmar med myggor.

Sl: De droppar fyra skärp, två spjut, ett tvåhandsvärd, tre guldhalsband och en magisk sten som är unik i världen för det var just den här stenen som Daresso gav till sångaren Merveil och som långsamt förvandlade henne till ett monster som dränker sjömän. Du vet monstret du dödade för många timmar sedan, och så dödade du Daresso några timmar senare.

Spelare: ...

Sl:vad?

Spelare: jag tänkte inte fråga hur myggor bär så mycket. För jag har accepterat att alla levande varelser bär vapen och magiska stenar.
Men varför har alla så många monster magiska föremål som är kopplade till specifika individer jag redan träffat. Hur liten är världen egenkligen?
Plus att jag har redan en kopia av den här "Unika" stenen.
Jag kommer att tänka på Skyrim:

Spelare: Det där var ett räligt möte med tre Falmer, men nu är de döda. Vad hade de för grejer?

SL: Lite benvapen, gammal mat, och tre falmeröron.

Spelare: TRE öron!? Specifikt?

SL: Ja, ett var.

Spelare: Inte något annat rimligt som... två var, kanske?

SL: Nepp, ett var. Du måste förstå att Falmer är stackars degenererade satar.

Spelare: Jamen han som jag offade i förra striden hade ju två!

SL: Ja han hade väl ett i fickan då.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Haha, ja Skyrim! Det spelet är för övrigt ett exempel på en spelledare som är alldeles för generös:

SL: Du är nu överhuvud för hela magikerakademin!

Spelare: Men jag kan ju bara kasta en ynka Level 1-besvärjelse!

SL: Bagateller och petitesser! Du är för övrigt ledare över tjuvgillet också!

Spelare: Men jag är ju hövdingens högsta hand i samma stad!

SL: Jajamänsan!

Spelare: Och ingen tycker det är konstigt att ledaren för tjuvgillet även är hövdingens högra hand?

SL: Inte en enda kotte! Åh just det ja, i och med att du mördade kejsaren är du chef över lönnmördargillet!

Spelare: Okej. Och i och med att jag dödade kejsaren är kriget över?

SL: Absolut inte!

Spelare: Men det påverkas av att jag dödade kejsaren?

SL: Inte det minsta! Det är som att du aldrig ens gjort det!

Spelare: Men vad i…nåja, okej. Men apropå inbördeskriget. Jag ställde mig ju på imperiets sida. Nu när vi störtat Stormcloaksen antar jag att det fått enorma politiska konsekvenser i de städer där stormcloaks styrde?

SL: Det kan du lite på! Soldaterna i dessa städer har andra uniformer?

Spelare: Va, bara det?! Är inte folket i städerna förbannade på mig? Eller kanske tacksamma om de var emot stormcloaks?

SL: Nä, de beter som som om kriget aldrig över huvud taget inträffat.

Spelare: Så inget jag gör har någon som helt viktig betydelse?!

SL: Nu fattar du galoppen!
 
Last edited:

Republiken

"Ni vill höra om undergången?"
Joined
22 Oct 2023
Messages
25
Eller för den delen, spelare som är sämst.

Final Fantasy VII:
SL: ni ser hur himlen förmörkas, när meteroren som kommer utrota allt liv på planeten närmar sig. Vad gör ni?

Spelare: jag tänker att jag vill spendera ett par veckor med att föda upp jättekycklingar i olika färger.
Sjukt realistiskt scenario iofs
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Gamla 8-bitarsspel som går på tid:

Spelare: Det här var ju en spännande dungeon! Kanske skulle testa korridoren till vänster…

SL: Du dör om en minut!

Spelare: Va?! Varför?!

SL: För då är tiden slut!

Spelare: Vilken tid?

SL: Tiden du har på dig att klara detta.

Spelare: Vad händer sen?

SL: Du dör.

Spelare: Men varför?

SL: För att tiden tar slut.

Spelare: Jaja, men vad är det rent praktiskt som gör att min gubbe dör då?!

SL: Tio, nio, åtta, sju…
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,847
Location
Off grid
Stugan

SL: Spelledaren spelar ut en scen.
Spelare1 (off): -”Spelare2, jag fattar inte riktigt hur det här hänger ihop?”
Spelare2 (off): -”Nä, det är svårt att avgöra om det faktiskt står så konstigt i äventyret, eller om spelledaren bara fick hjärnsläpp?”

—— —— Three weeks later ————

SL: Ni kommer ner till stranden. Det verkar vara ett litet djur i strandkanten. När det får syn på er skriker det: -”Hjälp! Jag vet inte om jag är en bug eller en feature!!!”. Sen springer det ut i vattnet och försvinner.

Spelare1: ….
Spelare2 (till Spelare1): -”Inte ett ord! Säg ingenting!”

:t6b-2: :t6b:
//EvilSpook
 
Top