TV-serier som har högt tempo/storyutveckling från avsnitt 1?

Nero

Warrior
Joined
24 Feb 2014
Messages
271
Mystery Road exklusive Prequel tycker jag ör rätt bra på detta för en deckarserie
 

Zimeon

Magister Katt
Joined
31 Mar 2013
Messages
255
Location
Åkersberga
Den senaste Netflix-megasuccén One Piece har ett tempo högre än hastigheten med vilken Voyager 2 lämnar solsystemet. Ändå lyckas de trycka in både bra worldbuilding och bra karaktärsutveckling, så den rekommenderas varmt.
Spännande att en fotad One Piece har lyckats. Känns generellt väldigt ovanligt att någon kan ta en serie av den typen och göra en fotad film av det utan att det blir platt. Jag håller mig dock borta. :)
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,065
The Bear på Disney+ har högt tempo på en massa olika plan. Vet inte om just storyn utvecklas så mycket, men jag tycker serien är väldigt bra.

Men det första jag tänkte på var annars Designated Survivor. Det är verkligen ingen toppenserie, men jävlar vilket förstaavsnitt. Det händer grejer med en sjuk fart!
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,039
Location
Stockholm
Spännande att en fotad One Piece har lyckats. Känns generellt väldigt ovanligt att någon kan ta en serie av den typen och göra en fotad film av det utan att det blir platt. Jag håller mig dock borta. :)
(Det gör du nog rätt i! 😅 Sanji och Zoro har bra casting, vad gäller resten vet jag inte om jag tycker de förvaltat pengarna så väl)
 

Zimeon

Magister Katt
Joined
31 Mar 2013
Messages
255
Location
Åkersberga
Jag har inte sett den :)
(kanske aningen OT, men tja, den var väldigt INTE Linda och Valentin. Valentin hade förvandlats från en något tintin-esque seriehjälte till en eldig och kaxig Anakin Skywalker-artad filur, och de gjorde den klassiska missen att Linda (Laureline) börjar som super badass, men som ändå sen ska förvandlas till någon damsel in distress. Det var pinsamt.)
 

Zimeon

Magister Katt
Joined
31 Mar 2013
Messages
255
Location
Åkersberga
American Gods hade bra schvung från starten, men bara tvärdog i säsong 2 (var något strul med produktionen).

Jag var annars nöjd med Goda Omen. Brittiska serier är bra på att vara korta.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,934
The Devil's Hour är en riktigt bra och tät brittisk miniserie som håller hela vägen!
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
223
Kom att tänka på följande.
(Som jag minns det) Högt tempo
Chainsawman
Vox Machina
OZ iallafall de första säsongerna.
 
Top