TV-serieklubben Q3 2025

Det går ju utanför trådens ämne, men ändå. Han är väl anklagad för sexualbrott? Eller har jag missat att han bevisats skyldig bortom rimligt tvivel i en domstol? Frågar åt en kompis...
Du har helt rätt, det frångår trådens ämne. Så vi diskuterar inte det här. Modererar åt en kompis.

Jag tänkte skriva något om en tv-serie istället för en person i den här tråden. Nämligen Peacemaker säsong två, avsnitt tre och något jag eventuellt observerade. Eftersom det kan vara en plot point skriver jag det inom spoiler-taggar.

Jag tror inte att det fanns en enda svart person i den alternativa dimensionen. Det finns tre tänkbara förklaringar:
1) Jag tittade inte tillräckligt noggrant, och det här inlägget är bara idiotiskt.
2) Det var någon viktig svart högtid den dag de filmade avsnittet och alla svarta statister var upptagna med att fira den.
3) Den där dimensionen kommer visa sig vara spektakulärt dålig på något sätt, typ alla svarta sitter i koncentrationsläger.

Såg just klart säsong 3 av Sqiud Game. Till att börja med stör det mig lite att jag över huvud taget måste skriva "säsong 3". Det borde släppts som två säsonger, det är så uppenbart att de delade upp denna i efterhand.

Nåväl, jag gillade den första säsongen. Tyckte att det var en ganska vass satir och dessutom spännande. Att det blev ett sådant jättefenomen tyckte jag kanske var lite märkligt, men det var en bra serie. Och egentligen tycker jag att det borde räckt med en säsong, allt som egentligen behövde sägas sade enligt mig där. Men om man nu måste göra en till säsong (för som sagt, säsong 2 och 3 är ju egentligen en säsong), så är nog detta såpass bra det kan bli. Väldigt upprepande, det är ju ofrånkomligt när det hela är en till tävling, men likväl spännande. Slutet är nog nästan bättre än första säsongen.

Back