Jag tycker säsong 1 och 2 är superkul, säsong 3 är okej och säsong 4 är kass. Men det är bra pga wibes, så klickar det inte klickar det inte.
Ja, jag håller nog med om jag mins serien rätt. Sista säsongen är om något fängelse som det händer massa grejer i som jag inte vill spoila… Mins jag rätt?Lite oklart eftersom serien inte heter "Sherlock Holmes" som Conan skrev, men jag antar det. Håller med God45 om att säsong 1 och 2 är toppen, men att det blir sämre därefter.
Ja, du har rätt.Ja, jag håller nog med om jag mins serien rätt. Sista säsongen är om något fängelse som det händer massa grejer i som jag inte vill spoila… Mins jag rätt?
Jag minns inte att jag hatade den, mer att jag tyckte att den var ”meh”. Men jag är inte heller speciellt emotionellt investerad i just Sherlock Holmes.Ja, du har rätt.
Säsong 4 var ju så hatad av Tumblr fanbasen att det gick rykten om ett hemligt extra avsnitt som skulle göra allt bra igen![]()
Wow, tråkigt men nyttigt att höra. Ger den kanske några avsnitt till.
Mest överhajpade jag sett sen simma lugnt larry.
Okej, så jag känner att ni är orättvisa mot den här serien. Det handlar inte om handlingen eller dialogen eller mysterierna. De har för fan bytat ut allt tråkigt mysterielösande mot att Sherlock har magiska superkrafter som ett minnespalats, de gömmer inte att de inte är intresserade av den skiten.
Sherlock tv-serien är intresserat av följande saker i stigande ordning:
3: Det ska se ut och kännas som hur en dum människa tror smarta människor tänker.
2: Du ska få så många ”VAAAAA?!!” och ”COOLT!” ögonblick som möjligt. De jobbar hela tiden med cliffhangers och mysterium som inte får några svar och vid ett tillfälle hånar de tittarna för att de bryr sig om att få svar.
1: De snygga skadade killarna pussas nästan!
Det är som Supernatural i mycket av detta. Supernatural handlar om att rockmusik och bilen är coola… Men kommer de skadade sexiga killarna ta av tröjorna det här avsnittet?! (Ja, det kommer de).
Jag såg S1-2 av Sherlock för ett halvår(?) sedan men tog en paus för att avsnitten är för långa för vad jag vill avsätta tid för.
Tyckte serien var helt ok, och har tänkt kolla vidare vid nåt tillfälle men ni säljer inte in säsong 3 så bra.![]()
Jag tycker att jag klart och tydligt förklarat vad i serien jag tycker inte funkar och varför. Om du tycker annorlunda om serien och vill diskutera den tror jag att det vore mer konstruktivt att förklara antingen varför de brister jag påpekar inte stör din upplevelse (kanske finns det annat som väger upp, i så fall vad?) eller förklarar varför du inte ser sakerna som brister? Som det nu är säger du bara i princip att jag har fel (vilket såklart inte är sant, ingen av oss har fel då vi pratar om individuella upplevelser) vilket inte gör det särskilt lätt att fortsätta diskutera serien kring.Frans fortsätter att ha inverterad smaknaturligtvis är American Primeveal fantastisk och en av (förra årets?) höjdpunkter!
Avverkat på senaste:
The Expanse S01-S06.Tidernas bästa tv-serie, alla kategorier. 10/10
Adolescence S01. Börjar ruggigt starkt men blir lite svagare eftersom. Stilgreppet att filma varje avsnitt i en enda tagnign är fantastiskt coolt, men det tar ev lite fokus bort från berättelsen och egentligen hade nog det greppet passat någon annan typ av serie lite bättre. Sedan: jag gillar serier som inte skriver en på näsan, men här blir det för subtilt. Alla de teman som denna serie behandlar (mansroll, ungdomar, skola, osv) touchas så otroligt ytligt på. Så fastän serien är bra är den samtidigt på många sett en missed opportunity. 7/10
Paradis city S01. Vet egetnligen inte varför jag ger den här typen av svenska serier en chans. Någon gång måste de väl vara bra tänker jag. Sedan så är dom ju fan aldrig det. Premissen här är cool och aktuell på många sätt och vis. Och Alexander Abdullah är grym i huvudrollen. Men i övrigt lite menlös på alla de där sätten som den här typen av svenska serier nästan alltid är. Älskade du snabba cash antar jag att du kommer gilla denna hyffsat också. 5/10
American Primeval S01. Gritty, smutsig, western. Miniserie. Fokuserad. Välspelad. Hyffsat mycket av ramberättelsen verklighetsbaserad. Riktigt, riktigt bra. 8/10
The Devil's Hour S01-S02. Välspelad, brittisk tv-serie som börjar lugnt som en deckaraktig historia och utveckas till tidshopp, inkarnation och existentiella frågor. Gått lite under radarn men den är riktigt cool. Jag hoppas det blir en säsong 3. 8/10
Wheel of time S03. En bra säsong, man får ge den här serien att den lyckas med något som få andra serier lyckas med: den lyckas bli (lite) bättre för varje säsong. Säsong ett var 6/10. Säsong 2 var 7/10 och nu är det uppe och nosar på 8/10. Det som håller den ifrån toppskicktet är att det fortsatt är lite för mycket som skall fogas in (böckerna är ju på 14.000 sidor cirka) så att tempot blir weird. Ibladn sitter dom och tjatar i 20 minuter lite i onödan och ibland så bara flyger man fram, man vet inte var man är, karaktärer man knappt kommer ihåg att dom introduceras är plötsligt superviktiga och 10 minuter sernare har typ halva världen gått under men du missa varför för att du gick på toaletten 30 sekunder. Hela denna serie har ungefär temposättningen hos Games of thrones sista säsonger. Därför är den ungefär lika bra (dvs ganska bra, men inte fantastik). 7/10
Det är jättekul att du tycker om serien. Men jag upprepar: "Om du tycker annorlunda om serien och vill diskutera den tror jag att det vore mer konstruktivt att förklara antingen varför de brister jag påpekar inte stör din upplevelse (kanske finns det annat som väger upp, i så fall vad?) eller förklarar varför du inte ser sakerna som brister? Som det nu är säger du bara i princip att jag har fel (vilket såklart inte är sant, ingen av oss har fel då vi pratar om individuella upplevelser) vilket inte gör det särskilt lätt att fortsätta diskutera serien kring." Du kommenterade min recension genom att tala om min smak, vilket du gjort vid ett flertal gånger tidigare. Jag är såklart smickrad över att du uppvisar ett intresse över mig, men jag är mer intresserad av att diskutera serien i sig än min smak. Så om du har något intresse av att diskutera min recension av serien blir det mer konstruktivt om du diskuterar vad jag skrivit i min recension vilket inte är detsamma som att kommentera min smak eller hänvisa några tidigare ord du skrivit om serien. Jag tycker det är ruskigt kul och intressant att diskutera serier, filmer litteratur och annat där man tycker olika, föredrar det framför att diskutera med folk vars smak jag håller med om. Men för att man ska komma någonstans i samtalet så föredrar jag att man diskuterar sak framför person.
Jag fattar det, men jag skulle än en gång uppskatta att du nästa gång du svarar mig angående en tv-serie jag tyckt till om fokuserar på sakfrågan, det vill säga tv-serien och lämnar mig som person utanför det hela.Jag har inte sagt att jag vill diskutera detta mer extensivt. Jag vill bara framföra en avvikande åsikt, till nytta för alla tv-serie konsumenter på tråden.