TV-serieklubben Q2 2025

Det enskilt bästa i hela Sherlock-serien är att i originalet är Watson tillbaka i England för att han blev skjuten i Afghanistan, och här är han tillbaka i England för att han blev skjuten i Afghanistan.

Jag tycker säsong 1 och 2 är superkul, säsong 3 är okej och säsong 4 är kass. Men det är bra pga wibes, så klickar det inte klickar det inte.
Lite oklart eftersom serien inte heter "Sherlock Holmes" som Conan skrev, men jag antar det. Håller med God45 om att säsong 1 och 2 är toppen, men att det blir sämre därefter.
Ja, jag håller nog med om jag mins serien rätt. Sista säsongen är om något fängelse som det händer massa grejer i som jag inte vill spoila… Mins jag rätt?

Ja, jag håller nog med om jag mins serien rätt. Sista säsongen är om något fängelse som det händer massa grejer i som jag inte vill spoila… Mins jag rätt?
Ja, du har rätt.

Säsong 4 var ju så hatad av Tumblr fanbasen att det gick rykten om ett hemligt extra avsnitt som skulle göra allt bra igen 😂

Wow, tråkigt men nyttigt att höra. Ger den kanske några avsnitt till.

Mest överhajpade jag sett sen simma lugnt larry.

Ja du hör ju nedan. Vissa tyckte första säsongerna var bra men till och med dom brukar erkänna att den sög mot slutet. Så du kan gissa vad du kommer känna som -liksom jag -tyckte den sög redan från början.

(eller såhär, jag var intrigued i några avsnitt. Gillade bennedict osv. Men den blev snabbt repetitiv, för ”smart” för sitt eget bästa och icke-trovärdig. För att sedan bli direkt pissdålig efter någon säsong eller så).

Okej, så jag känner att ni är orättvisa mot den här serien. Det handlar inte om handlingen eller dialogen eller mysterierna. De har för fan bytat ut allt tråkigt mysterielösande mot att Sherlock har magiska superkrafter som ett minnespalats, de gömmer inte att de inte är intresserade av den skiten.

Sherlock tv-serien är intresserat av följande saker i stigande ordning:

3: Det ska se ut och kännas som hur en dum människa tror smarta människor tänker.

2: Du ska få så många ”VAAAAA?!!” och ”COOLT!” ögonblick som möjligt. De jobbar hela tiden med cliffhangers och mysterium som inte får några svar och vid ett tillfälle hånar de tittarna för att de bryr sig om att få svar.

1: De snygga skadade killarna pussas nästan!

Det är som Supernatural i mycket av detta. Supernatural handlar om att rockmusik och bilen är coola… Men kommer de skadade sexiga killarna ta av tröjorna det här avsnittet?! (Ja, det kommer de).

Jag gillar gestaltningen av Sherlock och Watson vilket är ett skäl till att första avsnittet är bra.

Men sen känns det lite gjort och nästan tjatigt. Men visst, funkar även i avsnitt 2-3. Men dessa har urbota tråkiga mysterier/plots.

Jag såg S1-2 av Sherlock för ett halvår(?) sedan men tog en paus för att avsnitten är för långa för vad jag vill avsätta tid för.

Tyckte serien var helt ok, och har tänkt kolla vidare vid nåt tillfälle men ni säljer inte in säsong 3 så bra. 😀

Jag såg S1-2 av Sherlock för ett halvår(?) sedan men tog en paus för att avsnitten är för långa för vad jag vill avsätta tid för.

Tyckte serien var helt ok, och har tänkt kolla vidare vid nåt tillfälle men ni säljer inte in säsong 3 så bra. 😀

Säsong 3 är fortfarande ok. Den är inte lika bra men den är bra. Säsong 4 är sista säsongen av Ally McBeal eller Game of Thrones dålig.

Back