Nekromanti Två dagars bakfylla...

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Dåliga sängar (OT)

Hmm, appropå snurrande sängar, denna suspekta pryl ska tydligen vara ganska inriktad till människor som glorifierar sex
Vattensäng också, och jag blir illamående i såna också, plus att de gurglar och låter.

Apropå dåliga sängar - IKEA säljer en rund säng. Ska det va nåt? Hur möblerar man med en rund säng? Vilka lakan har man i en rund säng? Hur hamnar täckena och kuddarna, rasar de ner?

Om man har ett så asstort sovrum att man kan ha en rund säng har man för mycket yta. Jag skulle ramla ur den direkt eller känna mig olustig för att det inte fanns någon vägg bakom mitt huvud.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Dåliga sängar (OT)

Vattensäng också, och jag blir illamående i såna också, plus att de gurglar och låter.
Ja om sängen låter som man själv gör när man ska skölja käften efter tandborstningen så blir det nog lite svårt att sova i den. Fy för vattensängar!

Apropå dåliga sängar - IKEA säljer en rund säng. Ska det va nåt? Hur möblerar man med en rund säng? Vilka lakan har man i en rund säng? Hur hamnar täckena och kuddarna, rasar de ner?
Du får väl ställa den i ett runt rum. :gremgrin:
Täcken och kuddar brukar ha en tendens att ramla ur min säng ändå (och den är i högsta grad rektangulärt utformad), tillsammans med lakan och bäddmadrassen, men lustigt nog så kan jag hålla mig kvar. Antingen är det jag som bäddar kasst, eller så har sängutrustningen sämre balanssinne.

Om man har ett så asstort sovrum att man kan ha en rund säng har man för mycket yta. Jag skulle ramla ur den direkt eller känna mig olustig för att det inte fanns någon vägg bakom mitt huvud.
Jo det har du rätt i. En säng som står mitt i rummet utan en vägg bakom skulle ju kännas skitmysko. Nej, dessa runda IKEA sängar får väl vara till för Peter Siepen eller liknande intressenter, vi andra föredrar rektangulära...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Runda sängar (OT)

Ska det va nåt?

Jajjemänsan! Kvinnan jag för tillfället dejtar äger en sådan, och jag kan säga att de är riktigt finurliga. Man kan ligga två personer utan att störa varandra under natten i den (jag som gärna ligger fullt utsträckt med ena benets knä uppdraget till höfthöjd passar dessutom in helt perfekt i en halvcirkel, förutsatt att jag har ryggen mot den jag delar sängen med), och om man hamnar i varandras armar och liksom trillar ner i sängen så finns det inget fel håll man kan trilla på, så man behöver aldrig justera sig för att alla inblandade ska få upp alla lemmar på möbeln.

Angånde vägg bakom huvudet så är det inga problem, med kuddar så bygger man något som motsvarar en normal sänggavel så att båda exempelvis kan ligga och läsa (vi har dock aldrig legat och läst samtidigt i hennes säng, av någon anledning brukar sängliggandet leda till andra aktiviteter :gremblush: :gremwink:).

Om man ställer den i ett hörn kan man ha golvet i hörnet som avlastningsyta, alternativt ställer man dit ett bord (jorå, det får plats). Ställer man den bara mot en vägg så funkar den som vilken dubbelsäng som helst.

Som förhöjare av sexakten får den dock inte mer än godkänt - man tänker faktiskt inte på sängformen under tiden, förutom att man liksom aldrig egentligen behöver justera sig. Man känner sig alltså inte som att man är med i någon slags porrfilm... (om det nu råkar vara vad man eftersträvar) :gremsmirk:
 

Sanjuro

Warrior
Joined
12 Mar 2003
Messages
298
Location
Luleå
Re: Runda sängar (OT)

Vad är det med det här stället som gör folk så oerhört öppenhjärtliga? Om du skulle komma fram till mig på krogen och börja köra den där tiradan, Fogge, då skulle jag bli väldigt försiktig runt omkring dig. :gremlaugh:

Det oaktat så är det väldigt underhållande att läsa sånt här. Fortsätt för all del! Och om det är något som ni vill veta, tveka inte att fråga!
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Runda sängar (OT)

Jag tror inte att "tjejen jag ligger med har en rund säng" funkar så bra som raggningsreplik... :gremgrin:
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Runda sängar (OT)

Vad är det med det här stället som gör folk så oerhört öppenhjärtliga? Om du skulle komma fram till mig på krogen och börja köra den där tiradan, Fogge, då skulle jag bli väldigt försiktig runt omkring dig.

Det oaktat så är det väldigt underhållande att läsa sånt här. Fortsätt för all del! Och om det är något som ni vill veta, tveka inte att fråga!
Hey, fråga dig istället vad det är som alla DÖLJER om de kan vara så öppenhjärtliga med såna saker. Det måste vara riktigt mysko grejer. :gremgrin:
 

Sanjuro

Warrior
Joined
12 Mar 2003
Messages
298
Location
Luleå
Re: Runda sängar (OT)

Okej, du vinner...

I min föreställningsvärld så stod jag i baren och brydde mig om mina egna affärer, och mitt i allt så kommer du och knackar mig på axeln och informerar mig om diverse detaljer rörande ditt sexliv. Sedan nickar du förnumstigt och lämnar mig stående kvar ensam med en gin & tonic i handen och ett väldigt förbryllat utseende på ansiktet.

Raggning ingick inte i fantasin. Men man vet ju förstås aldrig vartåt vindarna bär...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Någonstans när jag fyllde 25 så tog min bakfylleimmunitet och tackade för sig och åkte på semester till Kambodja och kom aldrig hem igen. Det suger att bli äldre. :gremfrown:

Mitt värsta bakfylleminne är när jag vaknade och... öh, mådde dåligt. jag gör inget spexigt eller tufft på fyllan så min bakfylla blir högst ordinär.


Storuggla, ett fusk
 

Sanjuro

Warrior
Joined
12 Mar 2003
Messages
298
Location
Luleå
Men alltså, sluta nu. Blir det värre när man blir gammal? Hur fan skall det bli för mig då? Jag är 23 och är i relativt svåra plågor dagen efter. Är det the straight and narrow som gäller för mig framöver, eller?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Är det the straight and narrow som gäller för mig framöver, eller?"

Alternativet torde vara rat-packlösningen: vara konstant full. Det funkade för Dean Martin? :gremwink:


Storuggla, because you're small - s-m-all
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Den värsta bakfyllan var också en 48h-historia. Nyår 1993. Jag kräktes ned smokingen och mig själv då jag låg som en skalbagge på rygg i en badkar utan kapacitet att komma upp. Jag låg där i ca fem timmar och var medvetslös/kräktes ned mig. Jag kvicknade till av att värdens föräldrar öppnade dörren til toaletten, såg på mig, såg på varandra, och långsamt stängde dörren igen. Det var mitt första möte med dem. Det var fö CJ Ströms föräldrar. Men det hindrade inte att Neogames tog fart ändå.

Efter en kort avspolning i duschen och lånade kläder sattes jag i en taxi hem. Och där hade jag ångest och var så illa fyllesjuk så jag fortfarande kan rysa av minnet.

Det var den första däckningen. Jag har haft två i mitt liv (den andra rör sovandet på en parkbänk i Bältesspännarparken, och är en oerhört tragisk historia) och tänker helst inte drabbas av en tredje.

Just däckningar medför för mig enorma bakfyllor. *brrrrrr*
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Får köra några Red Bull groggar nästa gång, det ska hjälpa har jag hört.

Vodka-Red Bull kan ge samma effekt som en lina kola. Har jag hört.
 

Sanjuro

Warrior
Joined
12 Mar 2003
Messages
298
Location
Luleå
Jag tror faktiskt jag är lite halvinne på Dean Martin-linjen de här sista månaderna. Jag skall i alla fall testa det och se om det är något att ha, för det är onekligen roligare än alternativet.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Ho! Min värsta var på lantbruksskolan år 2000 när jag gick första ring (för andra gången, dock ej i samma skola eller för den delen; med samma utbildning) och vi hade en helt vanlig onsdagsfest. (Yey för internat!)
Jag skämtar inte, men mängden sprit var kopiös och då överdriver jag inte, och luckorna nästan totala. Som "tur" var fanns det en filmkamera på plats så lite har rekonstruerats i efterhand.

Bakfyllan, för den var ju den viktigaste, var total. Vaknade onykter och pigg men eftersom det tog en halv dag att nyktra till så... Yeah, tror ni kan räkna ut resultatet. Illamående halva torsdagen, hela natten därigenom, uttorkad och halvdöd på fredag och lördag föll jag i behaglig koma hemmavid.

Och som grädden på moset; dåvarande pojkvänenn kommer hem till mig och skänker åt mig ett 400grams Toblerone och.. ja, just det; en 75.a Absolut. Den tog slut, men inte av mig. I över en månad efter denna händelse kunde jag inte ens lukta på något så starkt som en cider.

Åh suck. Dessa ungdomsdagar! Vad jag saknar det jag minns! :gremsmirk:

Men bra botemedel dagen efter: Milkshake! Slår fan ingenting. Man blir sval och slipper gå på tom mage och glass är alltid gott!
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Haha. Ja det blir det! I alla fall för karlarna. Vi kvinns, däremot (*host och harkel*) vi har lärt oss att spä på med vatten för att slippa undan de värsta plågorna. Och mat! Halleluja!
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: Runda sängar (OT)

Åh! jag fick -genast- en massa bilder som man inte vill ha på dagtid och än mindre strax innan fem på morgonen innan man kommit i säng för att sova. Tack för den Televerket!
Eller Coffe_Kanon i det här fallet. :gremcrazy:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Runda sängar (OT)

Det där låter å andra sidan som något jag skulle kunna göra, på ren pin kiv.

I min fantasivärld så stod jag och raggade på en riktigt snygg brud och du stod brevid. :gremtongue:
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Mitt värsta bakfylleminne var väl i söndags: Kvällen i sig var ganska ordinär, men ändock hyfsat hård. När öhlen på gasquen kostar 20 pix så blir det lätt att man dricker mer än vad man hade tänkt sig.

Morgonen efter så vaknar jag av att grannen sexar till det, ytterst högljutt. Kl 9 på en söndag. I ett studenthus. Jag hörde för mycket (tydligen tillräckligt för att vakna, vilket är en bedrift i det tillståndet) och då är det ändå betongväggar.

Sen lyckades jag också dra på mig värsta förkylningen.

/Marcus ska kanske tillägga att detta nog var den tredje värsta morgonen egentligen, men att de andra två inte var så roliga att berätta om.
 
Top