Nekromanti Två dagars bakfylla...

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
När det ändå är på tapeten (för jag var på födelsedagsfest i lördags, alltså är det på tapeten). Hur i helvete får man en bakfylla att vara i TVÅ dagar? Har någon annan råkat ut för detta?

Jag känner fortfarande av "biverkningarna" även om jag inte har kastat upp något idag så är huvudvärken inte att leka med. Och jag ska dessutom i skrivande stund ha utvecklingssamtal alldeles strax. :gremgrin: Får väl pigga upp mig lite med vatten från handfatet eller nåt.

Men iallafall, vad är ert värsta bafylleminne (jag vet att det är svårt att komma ihåg, men försök)? Vad är den bästa medicinen? (förvisso individuellt som fan, men ändå).

Kom med lite input, gott folk...

//Coffe_Kanon - som har ont i det påstådda huvudet...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Heh, jag är i mer eller mindre samma läge. Lördagens födelsedagsfirande (tre stycken!) har fortfarande inte gått över helt. Brrr...
 

Sanjuro

Warrior
Joined
12 Mar 2003
Messages
298
Location
Luleå
Jag har haft tvådagarsbaksmälla ett par gånger. Men min mage är ganska klen, så jag blir ofta väldigt dålig dagen efter jag har hållt på med oegentligheter. Har det varit väldigt mycket oegentligheter så brukar jag ibland vara lite däven även dagen efter dagen efter.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Vaknat på pendeltåget i Tumba eller något, utan jacka eller skor, med blodig tröja.

Det... var konstigt. Jag hade gått i sömnfyllan och haft mig.

Jag har dock aldrig någon bakfylla, för jag kräks så mycket när jag är full.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jodå, jag var bakis stora delar av söndagen efter att ha tagit mig en bläcka i fredags i samband med att Svenska Akademien och Kapten Röd var och spelade på Teatervallen här i Kalmar.

Säkerligen ett visst samband med att jag röjde som en galning och fortfarande har ont i revbenen - kroppen är inte jättebäst på att återhämta sig om den både måste förbränna alkohol och kurera träningsverk och grejer.

Idag var jag istället pigg som en ekorre och har städat som en galning. :gremgrin:
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Ja vad ska man säga...?

SKYLL DIG SJÄLV FÖR Fxx OCH LID SÅ IN I HELVxxx... :gremgrin:

Coffe Kanon lever upp till sitt alias ?
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Vaknat på pendeltåget i Tumba eller något, utan jacka eller skor, med blodig tröja.

Det... var konstigt. Jag hade gått i sömnfyllan och haft mig.

Jag har dock aldrig någon bakfylla, för jag kräks så mycket när jag är full.
Blod på skjortan hade jag också sen i lördags, fast jag är så skillad att jag kommer ihåg varför. Tyvärr så var vi hos en god vän till mig som råkar äga en Playstation 2, och även det förbaskade spelet "Singstar". Givetvis lämpar folk bara ner mikrofonerna efter timmar av falkst karaokesjungande, på golvet. Jag ska spatsera förbi och märker att en sladd har trasslat in sig i foten på mig. Lite "Ninja-eskt" sparkar jag av mig mikrofonen och träffar något med trampdynan.

Några sekunder senare står jag och försöker hjälpa en av mina kompisar med en blödande näsa (han hade i exakt samma stund lutat sig neråt golvet för att plocka upp miken, varpå han får en.., just det "ninja-esk" spark i nyllet från lilla undertecknad). Så blodfläckar på skjortan, bakfylla i två dagar och dåligt samvete för att man utövat ofrivilligt våld mot en av sina bästa polare, kan det bli bättre?

P:S Han förlät mig för det lilla missödet, thats friendship! D:S

Att kräkas under tiden man är full kanske är bättre, fast det gör jag typ aldrig, jag kräks bara dagen efter istället. Envisa maghelvete som inte lär sig...
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Ja vad ska man säga...?

SKYLL DIG SJÄLV FÖR Fxx OCH LID SÅ IN I HELVxxx...

Coffe Kanon lever upp till sitt alias ?
Klart som fan att jag skyller mig själv, och lider också! Men min förlust är ER förlust, för jag gnäller givetvis lika mycket även om det är mitt eget fel, och det måste ni läsa här. Sucks to be you! :gremtongue:

//Coffe_Kanon - everyones favourite whiney bitch
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Vad är den bästa medicinen? (förvisso individuellt som fan, men ändå).
Förberedelse inför bakfyllan:

Ät salt under kvällen. Alkoholen är vätskedrivande och saltet binder vattnet och får det att stanna kvar i kroppen.
Drick vatten. "Varannan vatten" har jag aldrig testat, men att dricka sig magfull på vatten innan man lägger sig brukar lindra morgondagens lidande.
Käka flottigt innan fyllan. De bästa fyllor jag har haft är när jag käkat en grisigt flottig pizza, vilket gör att det blir en väldigt jämn fylla och man riskerar inte att "slå över".

/Han som har haft rätt många dåliga bakfyllor, men de där man måste ursäkta sig för kvällen innan är nog värst (eller där man får se kort på saker man inte minns)
 
G

Guest

Guest
Jag får aldrig en hemsk bakfylla, men jag har varit bakfull i två dagar, de två grejer som händer mig när jag är bakfull, jag är trött och jag har en mycket speciell men svag huvudvärk.

Men iallafall, vad är ert värsta bafylleminne (jag vet att det är svårt att komma ihåg, men försök)? Vad är den bästa medicinen? (förvisso individuellt som fan, men ändå).
Som sagt jag var bakfull i två dagar, inte särskilt farligt, jag fick saker gjorda endå.
Bästa medicinen är rakt av att vara vaken tills man inte e full längre och sedan sova (dels är man tröttare så man sover bättre, dels slipper kroppen arbeta med både alkohol och biprodukter i sovande tillstånd (kroppen bryter ner alkohol långsammare i sömnen och därmed kan bakfyllan bli längre).

Sedan ett tipps, varannan vatten funkar som bäst om du har ätit dåligt innan, har du ätit något riktigt rejält kan det tillomed vara kontraprduktivt att dricka vatten medans man fortfarande super.

/Zorbeltuss
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Jag är aldrig bakis. Ni får hata mig om ni vill. Det enda som händer efter en riktig jättekalasfylla är att sängen snurrar när jag går och lägger mig, att jag vaknar otäckt tidigt av att jag är hungrig och att jag får städmani. På eftermiddagen kan jag bli lite seg och slumra till på soffan (inte så konstigt när man bara har sovit i några timmar).

Jag brukar dricka Jäger eller starka spritdrinkar så att jag håller hyfsad koll på antalet centilitrar. Alkisgenen är stark i min släkt och vi blir alltid glada när vi är fulla så det gäller att sluta i tid. När jag blir tjuvaktig brukar jag sluta dricka - stöldbenägenheten kommer strax före den pinsamma slampigheten. Kvällen avslutas alltid med mat och dryck. Dagen efter går jag och lämnar tillbaka det jag har knyckt, t ex prismor från kristallkronor, slipsnålar och annat som glimmar.

Jag misstänker att min baksmälle-avsaknad beror mycket på att jag är pytteliten och därför inte behöver dricka speciellt mycket innan det är mer än lagom.

Nu när jag är skötsam mor blir det rätt sällan fest. Jag dricker inte en droppe i närvaro av mina barn, det räcker med en femåring i familjen. :gremlaugh:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Humm, lumpen.. Sista veckan, vi firade sista lillördag ute.. Var fortfarande fuler vid uppställningen. Bakfull fredag kväll + hela lördagen. Började äta vid söndagen.
DET är inget som jag kommer göra om...

/ Johan K, som fortfarande använder sambuka, vad nu fasen den heter, som skällsord.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Som sagt jag var bakfull i två dagar, inte särskilt farligt, jag fick saker gjorda endå.
Bästa medicinen är rakt av att vara vaken tills man inte e full längre och sedan sova (dels är man tröttare så man sover bättre, dels slipper kroppen arbeta med både alkohol och biprodukter i sovande tillstånd (kroppen bryter ner alkohol långsammare i sömnen och därmed kan bakfyllan bli längre).
Amen shit, man är ju extremt trött efter en onödigt fuktig kväll, att hålla sig vaken låter rätt svårt. Får köra några Red Bull groggar nästa gång, det ska hjälpa har jag hört. :tekopp:
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Ha! Amatörer!

Jag har ju då lyckats bli bakis utan att dricka sprit. Sug på den!

//erik. Coca Cola hade något med det hela att göra i alla fall
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Jag är aldrig bakis. Ni får hata mig om ni vill. Det enda som händer efter en riktig jättekalasfylla är att sängen snurrar när jag går och lägger mig, att jag vaknar otäckt tidigt av att jag är hungrig och att jag får städmani. På eftermiddagen kan jag bli lite seg och slumra till på soffan (inte så konstigt när man bara har sovit i några timmar).
Att sängen snurrar när du går och lägger dig är väl inget konstigt. Ni har väl helt enkelt en sån där revolving säng som Austin Powers. :gremgrin:

Hmm, appropå snurrande sängar, denna suspekta pryl ska tydligen vara ganska inriktad till människor som glorifierar sex. Hur fasen går en snurrande säng ihop med det? Jag menar: "Oh yes! OH YEESS! OOOHH YEEESSS!! *bluärgh!*" (kräks p.g.a att man har dåligt inneröra, skitsexigt). Öhm... random tankar bara.

Jag brukar dricka Jäger eller starka spritdrinkar så att jag håller hyfsad koll på antalet centilitrar. Alkisgenen är stark i min släkt och vi blir alltid glada när vi är fulla så det gäller att sluta i tid. När jag blir tjuvaktig brukar jag sluta dricka - stöldbenägenheten kommer strax före den pinsamma slampigheten. Kvällen avslutas alltid med mat och dryck. Dagen efter går jag och lämnar tillbaka det jag har knyckt, t ex prismor från kristallkronor, slipsnålar och annat som glimmar.
Det här med centilitrar brukar jag ha allt för roligt för att hålla koll på. Efter den femte eller sjätte Famous:en (glas nu, inte flaskan) så är det kört. Men alkoholinducerad kleptomani har jag aldrig hört talas om. Fast å andra sidan har jag en tendens att drabbas av våldsam klumpighet som leder till att bästa kompisen börjar blöda näsblod (se inlägget ovan). Alla har ju sin speciella "touch"...

//Coffe_Kanon - som undrar om dem säljer revolving beds på ikea
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Ät salt under kvällen. Alkoholen är vätskedrivande och saltet binder vattnet och får det att stanna kvar i kroppen.
Jo det finns tydligen preparat som har samma effekt. Men vad är den positiva biten? Alltså huvudvärk kan jag tåla, det är kräkningarna och den oroliga känslan i magen som jag vill slippa, löser uppbunden fukt det problemet? Isåfall är jag nöjd. :gremgrin:
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: Två dagar? 4 veckor!

Och här trodde man att skottarna hade åtminstonde färdighetsvärde 18 i supa, så går en och blir bakis i fyra veckor. Fördomar är inte bra. :gremgrin:
 
Top