Men det väcker ju frågan: om detta ändå var skulder som inte riskerade att drivas in, varför försätta företaget i konkurs? Är det bara ett sätt att komma ur de rättsliga dispyterna?
Jag bara frågar utan att Googla eller läsa tråden... hur påverkar det de som backade Giant Lands?
Låg det i annat bolag. Eller har de blivit blåsta? Eller har de fått sin produkt?
På ENworld finns en tråd som få mot 9 000 poster som jag följer med ett halvt öga. För ett par dagar sedan kom följande bild ur rättegångshandlingarna
View attachment 14654
Så på sitt varumärkesintrång ha LaNasa alltså dragit in nästan $16 000 och om han förlorar blir han skyldig WotC nästan en miljon dollar. Plus de advokatkostnader som tillkommer då. Och sina egna. Han är bättre på att vara högertroll än på att göra affärer ….
På ENworld finns en tråd som få mot 9 000 poster som jag följer med ett halvt öga. För ett par dagar sedan kom följande bild ur rättegångshandlingarna
View attachment 14654
Så på sitt varumärkesintrång ha LaNasa alltså dragit in nästan $16 000 och om han förlorar blir han skyldig WotC nästan en miljon dollar. Plus de advokatkostnader som tillkommer då. Och sina egna. Han är bättre på att vara högertroll än på att göra affärer ….
Ah, jag blev förvirrad av deras... intressanta... blandning av punkter och komman
Inte bara det, britterna gör likadant de 'å. Detta är standard i nästan alla engelsktalande länder.Är det inte bara standard-amerikanska?