D&D TSR3-såpan fortsätter

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
OK, det visar sig att det kanske inte är en total pwn, eftersom majoriteten av skulderna tycks vara lån från LaNasa personligen och från hans (flertaliga) andra bolag...
Men det väcker ju frågan: om detta ändå var skulder som inte riskerade att drivas in, varför försätta företaget i konkurs? Är det bara ett sätt att komma ur de rättsliga dispyterna?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,461
Location
Stockholm
Men det väcker ju frågan: om detta ändå var skulder som inte riskerade att drivas in, varför försätta företaget i konkurs? Är det bara ett sätt att komma ur de rättsliga dispyterna?
Jag tolkar det som ett sätt att nollställa alla andra skulder till andra långivare. Skulle gissa att det inte är riktigt så det funkar med konkurser, annars vore det ett "lätt" sätt att nolla skulder och börja på ny kula.
 

zo0ok

Rollspelsamatör
Joined
13 Sep 2020
Messages
2,613
Jag bara frågar utan att Googla eller läsa tråden... hur påverkar det de som backade Giant Lands?
Låg det i annat bolag. Eller har de blivit blåsta? Eller har de fått sin produkt?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,461
Location
Stockholm
Jag bara frågar utan att Googla eller läsa tråden... hur påverkar det de som backade Giant Lands?
Låg det i annat bolag. Eller har de blivit blåsta? Eller har de fått sin produkt?
GiantLands var ett annat bolag som mycket kort tid slog ihop sina påsar med NuTSR, har jag för mig. De gick ifrån det rätt snabbt, så GiantLands ska inte vara inblandat i den här härvan. Minns inte om de någonsin var i samma bolag utan bara använde samma paraply.

Dock ska väl påpekas att Wonderfilled som ger ut GiantLands senare har uttryckt stöd för NuTSR. :unsure:
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
På ENworld finns en tråd som få mot 9 000 poster som jag följer med ett halvt öga. För ett par dagar sedan kom följande bild ur rättegångshandlingarna

1697994363727.png
Så på sitt varumärkesintrång ha LaNasa alltså dragit in nästan $16 000 och om han förlorar blir han skyldig WotC nästan en miljon dollar. Plus de advokatkostnader som tillkommer då. Och sina egna. Han är bättre på att vara högertroll än på att göra affärer ….
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
På ENworld finns en tråd som få mot 9 000 poster som jag följer med ett halvt öga. För ett par dagar sedan kom följande bild ur rättegångshandlingarna

View attachment 14654
Så på sitt varumärkesintrång ha LaNasa alltså dragit in nästan $16 000 och om han förlorar blir han skyldig WotC nästan en miljon dollar. Plus de advokatkostnader som tillkommer då. Och sina egna. Han är bättre på att vara högertroll än på att göra affärer ….
Jo, han har väl dessutom ägnatsig åt kreativ bokföring, där hans olika företag är skyldiga varandra pengar, och han skickat advokatbrev till sig själv om jag förstod det rätt.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
På ENworld finns en tråd som få mot 9 000 poster som jag följer med ett halvt öga. För ett par dagar sedan kom följande bild ur rättegångshandlingarna

View attachment 14654
Så på sitt varumärkesintrång ha LaNasa alltså dragit in nästan $16 000 och om han förlorar blir han skyldig WotC nästan en miljon dollar. Plus de advokatkostnader som tillkommer då. Och sina egna. Han är bättre på att vara högertroll än på att göra affärer ….
Ah, jag blev förvirrad av deras... intressanta... blandning av punkter och komman så jag tänkte att det var runt 966 miljoner dollar, varav advokatarvoden på 718 miljoner dollar (två komman, ett komma per tre nollor blir sex nollor).

Übereil
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
Ah, jag blev förvirrad av deras... intressanta... blandning av punkter och komman
Är det inte bara standard-amerikanska? Punkt innan decimaler, komma mellan varje tusental? Så 1 miljon blir $1,000,000.00 om man har med centen.

(Vilket såklart kan vara nog så förvirrande; amerikanska system är förvirrande överlag)
 
Top