TSR tillbaka

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
Det är självklart en helt oacceptabel sak att säga eller skriva.
Samtidigt twittrade TSR att Gender är fluid i Giantwords (om jag inte missuppfattade).

Ibland är det inte så enkelt eller svartvitt som det först verkar. Det blir inte lättare att förstå de faktiskt omständigheterna när tonläget är så högt och polariserat som i denna tråd.
Men det är väl de här lirarna själva som skapat det höga och polariserade tonläget med sina egna uttalanden?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,832
Location
Stockholm
Notera att Ernies "ursäkt" nu är editerad och säger att han ville bli en jätte. I den ursprungliga önskade han att han hade en Tompson machine gun så han kunde få bort skratten från de som mobbade honom.. Dvs han fantiserade om skolskjutningar...
Att fantisera om att döda sina plågoandar är lååååååååååååångt ifrån samma sak som att ens flyktigt överväga att göra det på riktigt.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Ernie framstår som en trasig människa och en vilsen själ. Hela affären känns både sorglig och olustig.

Ursäktar detta transfobin etc? Nej, jag tycker inte det. Och jag får ju också känslan av att den här LaNasa är en rätt ful fisk.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Och soppan med TSR fortsätter... De hade en kort sekvens där en "Michael" var ansvarig för deras kommunikation. Osäker huruvuda den personen ens fanns och om han gjorde det om han är kvar.

Vem som har hand om deras kommunikation på sociala media
Länk EnWorld + BoundingintoComics

TSR är inte gamla TSR utan en ny entitet.
Länk EnWorld
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
TSR är inte gamla TSR utan en ny entitet.
Det där är en av de mest fascinerande aspekterna av detta. Såvitt jag kan bedöma från olika sociala media finns det de som mentalt stannar vid "TSR är tillbaka" och tänker att det är gamla goa TSR som nu är tillbaks. De är förstås jätteglada över det, och besvikna att inte alla är lika glada.

Sen att det egentligen inte är gamla goa TSR utan helt nya personer, med Ernie Gygax i rollen som "namn-alibi", går liksom inte fram.

Nu börjar det dock komma fram lite info om GiantLands, och det verkar vara det gamla vanliga. Påståenden om unika och innovativa regler som låter som vilka andra regler som helst kopplat med en ganska snäv uppfattning om vad som redan finns på marknaden.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Det där är en av de mest fascinerande aspekterna av detta. Såvitt jag kan bedöma från olika sociala media finns det de som mentalt stannar vid "TSR är tillbaka" och tänker att det är gamla goa TSR som nu är tillbaks.
Kan du ge mig deras mailadress? Jag har en nigeriansk prins som gärna vill komma i kontakt med dem.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Morrus podcast #156 innhåller en typ en halvtimmes prat om TSR(3)-gate, ungefär halva tiden går åt till bakgrund om de tre olika TSR:arne och andra halvan till intervjun som satta igång det hela. De ömsom skrattar åt och förfasar sig över hela affären, men skrattet fastnar lite i halsen på dem när de inser hur fucked up Ernie är. Inget nytt framkommer, men en bra om flamsig sammanfattning för den som inte pallar läsa in sig.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Nu börjar det dock komma fram lite info om GiantLands, och det verkar vara det gamla vanliga. Påståenden om unika och innovativa regler som låter som vilka andra regler som helst kopplat med en ganska snäv uppfattning om vad som redan finns på marknaden.
Tja, vad hade du väntat dig av Jim Ward? Sedan Metamorphosis Alpha har hans alster varit ganska glesa, och på rollspelsfronten uteslutande i D&D-fåran.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Nu börjar det dock komma fram lite info om GiantLands, och det verkar vara det gamla vanliga. Påståenden om unika och innovativa regler som låter som vilka andra regler som helst kopplat med en ganska snäv uppfattning om vad som redan finns på marknaden.
Så alltihop är alltså ett försök att kränga än ett helt vanligt rollspel modell 90-tal och utan någon USP med hjälp av glansen från TSRs logga och med en ovetande och (till synes) trasig människa som heter Gygax i efternamn som frontfigur.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Tja, vad hade du väntat dig av Jim Ward? Sedan Metamorphosis Alpha har hans alster varit ganska glesa, och på rollspelsfronten uteslutande i D&D-fåran.
Sedan verkar han också vara i väldigt dåligt skick rent hälsomässigt, med någon ospecificerad neurologisk åkomma sedan 2010. Möjligheten finns ju att han inte haft mycket möjlighet att hålla koll på nya saker, och kanske även att minnet sviktar.
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,856
Location
Port Kad, The Rim
Sedan verkar han också vara i väldigt dåligt skick rent hälsomässigt, med någon ospecificerad neurologisk åkomma sedan 2010. Möjligheten finns ju att han inte haft mycket möjlighet att hålla koll på nya saker, och kanske även att minnet sviktar.
Jim Ward lider av allvarlig diabetes med många komplikationer. Han har varit tvungen att amputera en fot, sitter i rullstol och håller nu på att bli blind.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,643
Location
Värnhem, Malmö
Jim Ward lider av allvarlig diabetes med många komplikationer. Han har varit tvungen att amputera en fot, sitter i rullstol och håller nu på att bli blind.
Ja, jag funderade på att ta upp det också, men det påverkar kanske inte på samma vis ens förmåga att lära sig om nya spel. Men med vad som framkommit om både Ernie Gygax och Jim Wards dåliga mående på olika sätt så undrar jag allt mer vad den här LaNasa är för någon typ, och om han lite satt i system att utnyttja lite utsatta personer med kopplingar till gammel-TSR för att ge trovärdighet till sitt grift.
 
Top