Nekromanti Trycka köpta PDFer?

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
(Lite osäker på vilket underforum detta bör ligga i, flytta den som vill)

Det börjar vid det här laget bli en ganska rejäl klase spel-PDF:er jag köpt eller laddat ned. Är det någon som vet en bra print-tjänst där jag kan få sådant utskrivet och bundet i skaplig kvalitet på exemplarsbasis och sedan återsänt i fysiskt format? Det jag tänker mig är närmast en "skrivare i molnet", men med lite mer bokliknande resultat.

Frågan gäller förstås bara sådant som jag kommit över på legal väg och för eget bruk och där det inte bryter mot någon rättighet att göra så. Eller är jag naiv när jag tror att man får göra så? Den som har mer information om sådan eventuell problematik får gärna upplysa om det.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Det bästa är nog om man bestämmer sig för att bokbindning är det man vill ägna all sin fritid åt och sen följa Krilles Eon-exempel =)
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
223
I Göteborg vet jag att de finns ett tryckeri som utgår ifrån daglig verksamhet. Man betalar en slant som ändå är rimlig för hela kalaset. Vet inte var du bor men kan tänka mig att de finns liknande saker i andra städer.
 

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
355
Location
Inflyttad till Göteborg
Har du tillgång till skrivare kan du skriva ut som häfte och då får du A5-format. För större format behöver du en skrivare som kan skriva ut A3. Du kan dock skära pappren först och sedan skriva ut ifall du vill ha ett häfte mellan A4 och A5. Vill du ha fancy böcker kan du, som Rymdhamster skrev, skriva ut och sedan binda själv. Lite pilligt men absolut inte omöjligt. Se Krilles tråd om hur han gjorde det med EON.

/j
 
Top