TRUIMFCUPEN matchrapporter, inbjudningar, hejjaramsor, övriga meddelanden

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,151
Location
Lund
Ok, då kör vi på "Autumn of Bilysa" (den första blev fel, så declina den).

Jag *tror* att jag fick till att vi bara kan välja Bardur, hojta om så inte är fallet, jag har misslyckats med att sätta upp det tidigare...
Tror du har bjudit in någon annan än mig för jag får inte upp något i Polytopia :)

Och ja, jag har startat om appen för den trilskas och tappar kopplingen till mitt google-konto lite då och då av någon anledning...

Cog.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,118
Tror du har bjudit in någon annan än mig för jag får inte upp något i Polytopia :)

Och ja, jag har startat om appen för den trilskas och tappar kopplingen till mitt google-konto lite då och då av någon anledning...

Cog.
my bad, hade missat att trycka "start".
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Drylands! Jag måste köpa Yadakk så vi kommer inte igång förrän ikväll men det blir coolt.

@guldfink , jag vill spela Ai-Mo om du har dem, annars kan vi mötas som Xin-Xi.
Ok, jag är ju snurr-snurrig och trodde att Yadakk var gratis. Säg till om du hellre kör ai-mo!
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,151
Location
Lund
haha, och nu lyckades jag med att köpa fel tech på min andra runda!

Känns som en stabil och bra start det här...
Men du får ju tänka på vem du spelar mot. Åker ju på däng varje match så jag tror du kan överleva en felspelad runda :p

Cog.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Jo, en arbetshypotes jag har är att Polytopia "sparar" inställningarna för valbara stammar utifrån vilka som spelat matchen. Vilka stammar man kan/inte kan spela är alltså inte globala inställningar, utan hör samman med vilka som spelat en match.

Om jag spelar mot Guldfink och bara tillåter bardur* Oumaji så kommer nästa match mot Guldfink** innehålla samma begränsningar såvida jag inte gör något drastiskt och ändrar.

*Jäkla skitstam! Usch och fy för björnar!
** Alla fuskiga katapulters beskyddare.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,118
ah, ok! då (tror) jag (kanske) att jag fattar varför det gick fel.

Kanske rent av borde vara du @Martin3 som skapar spelet och bjuder in?

Vad säger tävlingsledningen @Basenanji , vem är det som borde skapa spelet? Visst är det så att den som skapar och bjuder in får första draget, och därmed en liten fördel?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
ah, ok! då (tror) jag (kanske) att jag fattar varför det gick fel.

Kanske rent av borde vara du @Martin3 som skapar spelet och bjuder in?

Vad säger tävlingsledningen @Basenanji , vem är det som borde skapa spelet? Visst är det så att den som skapar och bjuder in får första draget, och därmed en liten fördel?
Ja, det blir en fördel så bäst vore att hemmalaget skapar och bjuder in. Det enklaste är nog att försöka ändra tillbaka till att tillåta alla stammar och sedan i gemensamt förtroende komma överens om vilken stam man ska spela.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,118
Ja, det blir en fördel så bäst vore att hemmalaget skapar och bjuder in. Det enklaste är nog att försöka ändra tillbaka till att tillåta alla stammar och sedan i gemensamt förtroende komma överens om vilken stam man ska spela.
Coolt, då ligger bollen hos dig @Martin3 :)
 
Top