Krille
Lord
Valpträning
"Det är häftigt att Krille har blivit den experimentellt nyskapande snarare än den som säger "Keep it simple!", även om han fortfarande håller en enkel och konkret stil på formen."
Jag har teorin att även om det är experimentellt så måste det vara begripligt för att bli spelat. Så det är fortfarande "Keep it simple, stupid!", speciellt om man gör ett helt vanligt jävla rollspel.
Hårigare blir det om man gör ett rollspel som inte riktigt följer konventionerna, vilket ju Lone Wolf är ett ganska bra exempel på. Hur sjutton ska man kunna göra ett rollspel som handlar om ensamvargen och valpen, och inte bara råkar utspela sig i Japan (precis som alla andra Japan-rollspel)? Det som skiljer Ensamvargen och valpen från allt annat japanskt samurajtjofräs är ju just ensamvargen och valpen, så alla rollspel där man inte har med ensamvargen och valpen är per definition inte ensamvargen och valpen. Så då snodde jag lite idéer från Olympus, fast istället för en rollperson och femtielva spelledare så har man en spelledare men två spelledarpersoner (ensamvargen och valpen), och alla andra är antingen menlösa statister eller rollpersoner.
Så jag är nog fortfarande ingenjören som lever enligt principen "keep it simple", snarare än den kreativa nyskaparen. Jag är experimentell för att det behövs, snarare än för att vara experimentell.
"Det är häftigt att Krille har blivit den experimentellt nyskapande snarare än den som säger "Keep it simple!", även om han fortfarande håller en enkel och konkret stil på formen."
Jag har teorin att även om det är experimentellt så måste det vara begripligt för att bli spelat. Så det är fortfarande "Keep it simple, stupid!", speciellt om man gör ett helt vanligt jävla rollspel.
Hårigare blir det om man gör ett rollspel som inte riktigt följer konventionerna, vilket ju Lone Wolf är ett ganska bra exempel på. Hur sjutton ska man kunna göra ett rollspel som handlar om ensamvargen och valpen, och inte bara råkar utspela sig i Japan (precis som alla andra Japan-rollspel)? Det som skiljer Ensamvargen och valpen från allt annat japanskt samurajtjofräs är ju just ensamvargen och valpen, så alla rollspel där man inte har med ensamvargen och valpen är per definition inte ensamvargen och valpen. Så då snodde jag lite idéer från Olympus, fast istället för en rollperson och femtielva spelledare så har man en spelledare men två spelledarpersoner (ensamvargen och valpen), och alla andra är antingen menlösa statister eller rollpersoner.
Så jag är nog fortfarande ingenjören som lever enligt principen "keep it simple", snarare än den kreativa nyskaparen. Jag är experimentell för att det behövs, snarare än för att vara experimentell.
Nu när du ändå svarat på inlägget så kan jag ju säga att jag får intrycket att mycket av handlingsresolutionen handlar om att manövrera sig till situationen på ett sätt som minimerar blockeringar och maximerar öppningar, vilket väl passar rätt bra in på målsättningen med spelet.

Och.. äh. Jag vill spela det här, helt enkelt.