Nekromanti Troberg, ge oss en övning i sannolikhetslära

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Enhetsdumheter

Du vet inte hur systemet för gauge på plåt och tråd funkar? Jag har skitsvårt att relatera till diskutioner på utländska forum där sådant används...
 

Shaggy

Swordsman
Joined
19 Sep 2001
Messages
619
Location
Linköping
Re: Enhetsdumheter

Ingen aning tyvärr. Det har jag aldrig kommit i kontakt med. Det enda jag vet hur det fungerar är gauge för hagel.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Sure, ska ta en när jag kommer hem! [NT]

Heck, jag kan ta hela samlingen!
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Övningsförslag?

Njä, det beror snarare på att man vill biffa upp lågnivåstrollkarlar på några små sätt. De man valde var:
1. Bonusspells för Intelligence (så en generalistmagiker börjar med två första-nivåns formler per dag om han inte är en idiot med Int 11 eller lägre).
2. 0:e nivåns formler som tar över en del av formlerna från gamla 1:a nivån (t ex detect magic o dyl).
3. Lite bättre vapen, framför allt armborst.
4. Mer bonusar för familiari, och billigare sådan (i 2nd ed behövde man dels en särskild spell för att få en familiarus, och den kostade 1000 gp att lägga).

Jag tror nog att familiarens mer framträdande roll hade mer att göra med Jonathan Tweet, som ju tidigare gjort bl a Ars Magica.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
OK, här är den!

Sorry att det dröjde, jag skaffade fem nya datorer igår (egentligen sju, men jag har inte fått hem två av dem än), så jag var lite upptagen.

Beklagar den dåliga skärpan, om någon har tips på hur man får vettigt skärpedjup på så kort håll så är ni välkomna att upplysa mig.

 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
T30 [OT]

Nu har jag faktiskt både sett och använt den beryktade T30:an. Personligen tycker jag att den är både klumpig och ful. Men det hindrar mig förstås inte ifrån att vilja äga en. :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
They're mine! All mine! [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 
Top