Nekromanti Trappstegspyramiden i Asharien?

Vincir

Veteran
Joined
23 Feb 2005
Messages
85
Location
Genarp
Sitter här och läser lite i alla möjliga Eon-moduler om en trappstegspyramid i Asharien. Sökte lite på forumet här, men hittade bara en tråd, och den spårade ur innan något vettigt hann bli sagt.
Jag har lite funderingar om den.

Varför slutade cirefalerna abrupt att utforska den? Hittade de det de letade efter?

Vad är det för föremål som har hittats? Varför ville cirefalerna ha det?

Vem är det som har stulit föremålet? Vad för sorts varelse är den "vargliknande kvinnan i päls"?

Hur har allt detta en koppling till att pyramiden i sig är högmagisk av den selenotropiska typen?
Jag är intresserad över vad ni har för tankar om detta, om ni har äventyrat dit någon gång, eller om det helt enkelt är för mystiskt för att förstå.
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Min grupp har varit där en gång och passerat förbi i närheten en annan. Jag körde med att labyrinten var ett gammalt tempel där en vargkult under Nevos dagar dyrkade månen. I templets botten fanns en portal till denna plats som de såg som gudarnas hemvist. Portalen vaktades av en enorm ulv som under rikets dagar tilldelats odödlighet av Ylvan för att kunna vakta porten till tidernas ände (eller tills dess att en grupp klumpiga äventyrare stormade in i gångarna). Vem som skapade porten vet ingen, speciellt inte sedan kulten försvann för många år sedan. Cirefalierna som bedrev utgrävningarna hade hört talas om kultens ceremoniella artefakter och stal dem av helt andra skäl.

En annan sak med templet var att dess högmagiska fält drog till sig Lunioner som med sin mångalenskap drev bort inkräktare.
 

Vincir

Veteran
Joined
23 Feb 2005
Messages
85
Location
Genarp
Oh, intressant med en portal i botten. Hur stor gjorde du pyramiden i övrigt?
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Tillräckligt stor för att underhålla spelarna ett par timmar, men inte så stor att det tog mer än ett möte.
 
Top