Tråden där det är OK att inte gilla Cyberpunk 2077

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,006
Kommer systemen att förklaras mer ingående längs vägen, eller borde jag hugga tag i en wiki?

specifikt: jag är en corp med en massa bakgrund i tech, men fattar nada av hur crafting fungerar.
Vet inget om craftingsystemet, men har spelat rätt många timmar men förstår trots många frustrerande försök inte ett pillekvitt av hackingen. Då jag är lat och inte orkar läsa på wikis om hur det funkar gör jag numera bara mitt bästa för att maxa vapenfärdigheterna så mycket som möjligt. Om det är på samma sätt med crafting som med hacking borde du, om du orkar, kolla in wikis.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,006
OBS!!! Vill säga att jag inte menade förra inlägget som gnäll. Jag tycker det är rätt najs med ett spel som inte har tutorials för precis allt. Wikis finns ju nära till hands om man vill veta något 🙂👍
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,659
Location
Uppsala
Jag älskar att det i slutänden enbart handlade om en själv (och kanske om Johnny).
Hela Johnny-grejen (fet spoiler) är ju egentligen djupt tragikomisk, eftersom han är defaultmjukvaran för att testa Relic inför pappa Arasakas “resurrection”; att Jackie och V sabbar den planen är mest bara oturlig timing. Johnny Silverhands engram är typ U2-låten på din Ipod.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Om man får klaga på någonting mer mundant så tyckte jag den största missen med spelet var item-systemet. Eftersom allting skalar upp med levels så fanns det ingen egentlig anledning att anstränga sig för att få bättre utrustning. Varken att köpa grejer eller att hitta de där häftiga ikoniska vapnen var meningsfullt för du kommer förmodligen hitta något bättre under nästa quest ändå. Jag hittade ett antal ikoniska katanas som jag ignorerade eftersom jag hittat en generisk machete som gjorde typ dubbelt så mycket skada. Plus att jag till slut insåg att eftersom cyberarmarna autoskalar så kan man lika gärna köra på dem och skita i items helt.

Jag tror jag hade en halv miljon över när jag klarade spelet. Jag kanske hade kunnat bränt dem på bilar om jag velat, men orka...

Übereil
 
Top