Nekromanti Trådat och platt?

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Trådat

Annars tycker jag det är skitsvårt att följa deldisskutionerna som skapas i de olika trådarna. Fast de flesta klipper och klistrar en hel del citat. Något jag normalt försöker undvika.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Kan du sammanfatta med fördelarna när tråden är klar? :gremsmile:

Jag får väl upprepa någon annan - jag kör med platt visning då det är snabbaste sättet att läsa på och det är knappast svårt att följa 4-5 deltrådar då folk har för vana att citera. När det skulle krångla ihop sig så kan man alltid trycka på "re: [namn]", men det är bara när folk gör korta tre-meningarsvar och inte citerar. I många fall är det så oviktigt att veta på vad de svarar (vem de svarar ser man ju och svaret är oftast ändå meningslöst i sin korthet) att man inte behöver kolla upp det.

Trådat kör jag när jag vill läsa om en deldiskussion i en gammal tråd.

/Han som tycker det är jobbigt att man inte kan länka på ett enkelt sätt till ett inlägg i platt visning
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Trådat och minimerat

Rollspel.nu:s största styrka förutom forumiterna är forumssystemet. Jag skiter i om jag behöver klicka många gånger :gremtongue:
 
G

Guest

Guest
Nested eller hybrid

Nä faktiskt jag kör trådat här, för att det är överlägset platt visning, men som många säger det krävs mycket klickande och det är svårt att snabbt läsa igenom en tråd, hybrid och nested (som är samma sak egentligen) har fördelar från båda, då du inte måste klicka dig fram bland inläggen för att läsa dem, (helgon.net har nested om man ställer in det, har ni konto så förslår jag att ni testar).
Sen kan jag även säga till Quadrante att jag försöker ofta med platta forum som dessutom bara har platt visning och därmed en struktur för detta och jag kan aldrig hålla ordning på vem som svarar till vem.

/Zorbeltuss
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, antar att jag tillhör minoritetetn här då.
Har _verkligen_ föröskt använda platt visning. Men jag blir vara förvirrad av det. Sådeles använder jag trådad visning. Tycker helt enklet att det funkar fasen så mycket bättre för min del.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Ja, Trådat och platt ska det vara

Eftersom jag oftast bara läser och sällan skriver så tycker jag också det är mycket smidigare med platt visning, men, jag tycker ändå att det är jättebra att det är trådat i grunden, platta forum tycker jag är fruktansvärt mycket sämre eftersom de inte alls främjar diskussioner på samma sätt.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Jag tyckte att det var lite irriterande med trådat, tills jag upptäckte "platt"-funktionen (det tog ett tag, är inte van vid denna typ av forum, men nu är jag bekväm i kängorna). Man kan ju se ändå vem som har svarat på vad, så trådat känns lite överflödigt.

Men som alltid, smaken är som baken...
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Trådat på intressanta trådar, platt på sådant man inte vill läsa (utan bara markera som läst)...

Platt visning->Visa alla... perfekta sättet att hantera tråkiga diskussioner.

/Seinet Wintermute - Tycker systemet är skitbra i och med att man kan ställa in vad man vill ha för de stackare som vill köra platt :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Stämmer bra ! (ANT)

Nu, när du säger det så har du rätt... :gremblush:
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,204
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Re: Nested eller hybrid

Sen kan jag även säga till Quadrante att jag försöker ofta med platta forum som dessutom bara har platt visning och därmed en struktur för detta och jag kan aldrig hålla ordning på vem som svarar till vem.
Nu hänger jag inte riktigt med, refererar du till något ... som jag skrivit?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Du är inte ensam, även jag använder mig av trådat.
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Det är ju helt galet hur många det är som kör trådat.

..bara så ni vet så har ni FEL! Platt är bäst! woohoo! :zeppelinare:

Ehm... intressant var det iaf. Kan förstå användningen av trådat vid långa diskussioner med många inblandade iaf. Kanske.
 
Top