Nekromanti tornerutrustning

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Re: Exempel på ett custombygge

FÅr hålla med här efter min korta lumptid (hoppa av)

Att bära stridsväst, ryggsäck, vapen och hela kittet vänjer man sig ruskigt snabbt vid men när man sprang blev väldigt snabtt trött.
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Regel check

Det finns ingen regel som restrukerar att hur två speciella egenskaper kan höra ihop. Tekniskt, högst tekniskt eftersom alla förstår att det är orimligt med sunt förnuft, så går det att ha en tjockplåt med tunnsmidd och tjock utan nackdelarna. Altså skulle smeden ha ett extremt svårt slag att klara det 6obt6 men det kan ju gå iaf.

Statsmodifering.
Vikt minskas med 20% Bryt + 2 PAnsarvärden +1/+1/+1
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Exempel på ett custombygge

Dessutom får du lov att skapa en blygdkapsel som får alla enskilda föremål inom en meter förmågan att kunna sväva. Nu ligger de tajt mot din kropp, och du föser dem framåt genom att, helt enkelt, gå.

-Hjalle, appropå.
 

MarcelBongo

Veteran
Joined
8 Oct 2003
Messages
36
Location
Växjö
Re: Exempel på ett custombygge

Ett annat hett alternativ ar ju att forse val valda delar av rustningen med kylflansar och sedan pa dessa placera sma pneumotropiflaktar! :gremsmirk: Eller kanske binda en sylf i rustningen, tjo vilken grej!
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Exempel på ett custombygge

Du är en ond liten man Hjalle...

Fast jag vet inte om det skulle funka i praktiken. Halvrustningen väger 17 kilo bara i sig, även om man inte räknar in fjällpansaret. Är inte det rätt knepigt att få att levitera?

/Joel
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Exempel på ett custombygge

Men består inte den egentligen av fler delar?

Vem vet, vem vet. Vi kan ju gotta oss med att det blir roligt om det inte skulle funka, också, eller om någon skulle köra Riva sönder väv på skiten.

-Hjalle, ond, smärt yngling.
 

Sauron90

Veteran
Joined
26 May 2005
Messages
151
Re: Om jag vore din spelledare...

vilket bra äventyr. Mina spelare för också ibland lust att göra "uber" karaktärer genom regelkrypphål ska komma på något liknande nästa gång det händer
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Om jag vore din spelledare...

Du blir liggande eftersom du inte orkar resa dig upp i en sadan tung rustning.
Är du tossig, människa? Varför skulle han vara oförmögen att resa sig om han klarar kravet för bärförmåga (vilket inte ens den dummaste av bofferspelare skulle överskrida).
Hela premissen för ditt inlägg är felaktig och illa genomtänkt.

Gör om, gör rätt.

/Joel
 
Top